بهترین ایده‌ها برای یک آشپزخانه نقلی

آشپزخانه نقلی

بسیاری از افراد از آشپزخانه خود به عنوان بخشی از خانه که در آن دور هم جمع می‌شوند، لپتاپشان را روی میز می‌گذارند و کار می‌کنند، بچه‌ها تکالیفشان را انجام می‌دهند، و … استفاده می‌کنند. در کل، فضای آشپزخانه، به جز آشپزی و شستن ظرف‌ها، برای آن‌ها کاربردهای بسیار زیادی دارد. اما متراژ بسیاری از خانه‌ها کم است و فضای زیادی ندارد؛ بنابراین، آشپزخانه آن‌ها نیز کوچک خواهد بود. اگر آشپزخانه شما نیز کوچک است، نگران نباشید. از یک آشپزخانه نقلی نیز می‌توان به بهترین نحو استفاده کرد و دکوراسیون شیکی را در نظر داشت.

محدودیت اندازه در آشپزخانه به این معنی است که ما باید ایده‌های مبتکرانه‌تری برای طراحی آشپزخانه خود داشته باشیم. ایده‌های خلاقانه و طراحی حرفه‌ای و جذاب حرف اول را در کاربرد و زیبایی می‌زند. شما می‌توانید آشپزخانه‌ای بزرگ داشته باشید که دلگیر و شلوغ است و هیچ همخوانی‌ای با دکوراسیون خانه شما ندارد. در مقابل، با یک طراحی هوشمندانه می‌توانید آشپزخانه‌ی جمع و جور خود را به محیطی جذاب تبدیل کنید. طراحی آشپزخانه نقلی و کوچک همچنین به معنای صرف هزینه کمتر برای کابینت‌هاست که این باعث می‌شود بودجه بیشتری برای نورپردازی و خرید لوازم خانگی باقی بماند.

 

چند نکته مهم درباره‌ی آشپزخانه کوچک

نوع چیدمان اولین چیزی است که باید در طراحی آشپزخانه‌ای با متراژ کم در نظر بگیرید. چیدمان مناسب باعث می‌شود که از تمام فضای آشپزخانه ۱۰۰% استفاده را ببرید.

هنگام انتخاب چیدمان حتما حواستان به مثلث طلایی کار در آشپزخانه باشد. یعنی یخچال، اجاق گاز و سینک را به عنوان نقاطی روی مثلث در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که فاصله مناسبی بین هر یک از آنها وجود داشته باشد. مثلث کار در محیط‌های کوچک نیز اهمیت زیادی دارد.

مورد بعدی اننتخاب رنگ و متریال درست و مناسب است. دقت در انتخاب این دو مورد به شما کمک زیادی می‌کند تا آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان دهید و به زیبایی و جذابیت محیط بیفزایید.

دیزاین آشپزخانه کوچک 

 

آشپزخانه نقلی
آشپزخانه جمع و جور، یک پیشخوان کوچک، و استفاده از رنگ سفید و طرح چوب

 

ایده‌هایی برای طراحی آشپزخانه نقلی

  • رنگ سفید و طرح چوب

برای اینکه آشپزخانه نقلی شما حس مثبت و تمیزی منتقل کند، و همچنین، دلباز به نظر برسد، رنگ سفید را به کار بگیرید. و به منظور اضافه کردن حس گرما و صمیمیت و زیبایی بیشتر از طرح چوب یا خود چوب استفاده کنید. چطوری؟

به عنوان مثال، می‌توانید از کفپوش‌های طح چوب، کابینت‌های سفید رنگ با کانتر چوبی، و دیوارهای سفید رنگ را در نظر داشته باشید. انتخاب کابینت‌های دیواری سفید و کابینت زمینی طرح چوب نیز ایده‌ی بسیار خوبی‌ست.

به جای رنگ سفید می‌توانید از رنگ شیری استفاده کنید. درباره‌ی رنگ چوب نیز باید بگویم برای آشپزخانه‌هایی که نور طبیعی زیادی دارند چوب‌هایی را که رنگ متوسط تا روشن دارند می‌توان در محیط به کار برد. اما اگر نور فراوان ندارید از چوب‌های رنگ روشن انتخاب کنید.

برای دلبازتر شدن آشپزخانه کوچک قفسه‌های باز چوبی نیز عالی هستند. روی این قفسه‌ها گلدان‌های کوچک زیبا یا بشقاب‌های زیبا و دکوری بچینید.

 

  • پیشخوان کوچک

ایده‌ی یک آشپزخانه باز قطعا بهتر از آشپزخانه بسته است. البته امروزه عموما آشپزخانه‌ها به شکل باز طراحی می‌شوند. می‌توانید برای آشپزخانه خود یک پیشخوان جمع و جور در نظر بگیرید و با اضافه کردن دو صندلی مناسب از فضا بهترین بهره را ببرید. با این کار دیگر نیاز نیست که میز و صندلی بگذارید و به محدودیتِ بیشتر بربخورید.

 

  • چیدمان L شکل

معمولا برای آشپزخانه نقلی و جمع و جور چیدمان ال شکل بهترین چیدمان است. این مدل چیدمان مزایای زیادی دارد و از نقطه نظرهای زیادی یک انتخاب هوشمندانه به شمار می‌رود. در آشپزخانه طرح L کابینت‌ها با زاویه‌ی ۹۰ درجه در کنار هم قرار گرفته‌اند و با قاعده‌ی مثلث کار نیز جور درمی‌آیند. حتما مقاله‌ی آشپزخانه L شکل را در اینباره بخوانید تا اطلاعات دقیق‌تری داشته باشید.

آشپزخانه نقلی
آشپزخانه کوچک با طرح ال و رنگ‌های روشن و ساده

 

  • چراغ‌ها و نور

نور را به خدمت خودتان دربیاورید! از چراغ‌ها و لامپ‌های کوچک خلاقانه استفاده کنید و جذابیت فضای آشپزخانه را بالا ببرید. چراغ‌های آویز مینیمال یا لامپ‌های تو کار کابینت برای نورپردازی تحول بزرگی را در ظاهر محیط به وجود می‌آورند. علاوه بر این، می‌تواندی از ریسه‌های ظریف برای تزئین و نما دادن به قفسه‌های باز استفاده کنید.

 

  • حفظ سادگی

برای یک محیط کوچک هیچ چیز مانند سادگی حیاتی نیست. از کاشی‌های پر نقش و نگار و کابینت‌هایی با طرح پیچیده دوری کنید و به هیچ عنوان محیط را شلوغ نکنید. ساده‌ترین کابینت‌ها را می‌توانید در سبک مینیمال و مدرن پیدا کنید. این سبک‌ها دوست آشپزخانه‌های کوچک‌اند. این سادگی را در رنگ نیز رعایت کنید. توصیه می‌کنیم بخش اعظم آشپزخانه شما رنگ روشن، مثل سفید یا استخوانی، باشد. و نهایتا یک یا دو رنگ دیگر را در جزئیات به کار بگیرید.

 

جمع بندی

برای طراحی یک آشپزخانه نقلی باید ترفندهای طراحان داخلی را بلد باشید تا از یک محیط کوچک بیشترین استفاده را ببرید و فضای بی‌نظیر خلق کنید. در این مقاله تلاش کردیم چند ترفند و ایده کاربردی را بررسی کرده و بهترین راه‌ها را به شما پیشنهاد کنیم تا در نهایت آشپزخانه‌ای مطلوب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *