بررسی تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران

آنچه که در تمام آشپزخانه‌ها بیش از همه به چشم می‌آید، کابینت است. کابینت‌های ما نقش مهمِ نگهداری و نظم دهی به ظروف و لوازم آشپزخانه را بر عهده دارند. اما به جز این کاربرد مهم، نقش دیگری نیز پیدا کرده‌اند که آن ساختن ظاهری زیبا و جذاب برای محیط است. برای برآورده کردن این دو نقش، کابینت‌ها در شکل‌های مختلف و با متریال‌های متفاوت ساخته می‌شوند. حتما نام کابینت نئوکلاسیک و کابینت ممبران را شنیده‌اید. این دو نوع کابینت از معروف‌ترین‌ها هستند. تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران را در این مقاله شرح داده‌ایم.

 

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران

سوال متداولی که پرسیده می‌شود این است: کابینت نئوکلاسیک با کابینت ممبران چه فرقی دارد؟ می‌شود گفت که پرسیدن این سوال کاملا اشتباه است!

در اصل، باید بگویم این مقایسه و به دنبال تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران گشتن اشتباه است. زیرا، نئوکلاسیک یک سبک طراحی کابینت است و به کابینتی «کابینت نئوکلاسیک» می‌گویند که مطابق این سبک ساخته شده است. این کابینت می‌تواند از متریال‌های مختلفی ساخته شود.

اما «کابینت ممبران» کابینتی است که از ورقه‌های ممبران ساخته می‌شود و معمولا مناسب سبک کلاسیک تولید می‌شود. در واقع، شما می‌توانید یک کابینت ممبران با سبک نئوکلاسیک داشته باشید.

در ادامه درباره‌ی این دو تعریف بیشتر خواهید خواند.

مزایا و معایب کابینت پلی اورتان

 

کابینت نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک یک سبک معماری تلفیقی از سبک‌های مدرن و کلاسیک است. در این سبک تعادلی بین جزئیات فراوان و تجمل کلاسیک و سادگی و یکنواختی مدرن برقرار می‌شود. ویژگی‌های سبک مدرن با سبک کلاسیک درمی‌آمیزند و سبک نئوکلاسیک را خلق می‌کنند.

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران در چیست؟
کابینت نئوکلاسیک جذابِ آبی

ویژگی‌های کابینت سبک نئوکلاسیک

  • درب‌ها ساده‌ی یکدست نیستند، اما طرح روی آن‌ها ساده است و پر نقش و نگار نیست.
  • از لحاظ تنوع رنگ از سبک کلاسیک متنوع‌تر است. البته تنوع رنگِ بینهایتِ سبک مدرن را نیز ندارد. برای کابینت سبک کلاسیک رنگ‌های خنثی پرطرفدارند، اما طیف‌های خاصی از رنگ‌های سبز و آبی نیز در این سبک می‌درخشند.
  • برای انواع آشپزخانه با متراژهای بزرگ تا کوچک متناسب است. به دلیل شلوغ نبودن آشپزخانه‌های کوچک را کوچک‌تر و شلخته نشان نمی‌دهد.. و به دلیل سادگی زیاد آشپزخانه‌های بزرگ را بی‌روح نمی‌کند.
  • هزینه آن از کابینت کلاسیک کمتر و از کابینت مدرن بیشتر است.
  • معمولا با ارتفاع زیاد ساخته می‌شوند و بسیار جادار هستند.
  • این سبک برای کابینت و محیط آشپزخانه انتخابی لاکچری و به شدت جذاب است.

 

انواع وام خرید کابینت

کابینت ممبران

قبلا گفتیم که این نوع کابینت از ورقه ممبران ساخته می‌شود. اما ورقه ممبران چیست؟ این متریال مورد استفاده برای تولید کابینت از مغزی ام دی اف و روکش پی وی سی تولید می‌شود. کابینت ممبران را می‌توان به شکل ساده (مناسب برای سبک مدرن) و به شکل حکاکی شده طراحی کرد. البته به دلیل قیمت نسبتا بالای ممبران معمولا برای سبک مدرن در نظر گرفته نمی‌شود.

کابینت ممبران بهترین گزینه برای سبک کلاسیک است. چرا که قیمت کمتری از چوب طبیعی دارد، و حکاکی و کنده‌کاری به خوبی روی آن انجام می‌شود. به علاوه، متریال لوکسی به شمار می‌رود و برای این سبک پرتجملات مناسب است. امکان کنده کاری ساده و خطی روی ورقه ممبران و ساخت کابینت سبک نئوکلاسیک نیز وجود دارد. فکر می‌کنم تا اینجا به خوبی تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران را درک کرده باشید.

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران
کابینت ممبران سفید و طلایی در سبک کلاسیک

ویژگی‌های کابینت ممبران

  • از آنجایی که کابینت ممبران عموما برای سبک کلاسیک ساخته می‌شود، رنگ‌های رایج آن نیز سفید و انواع رنگ‌های چوب یعنی قهوه‌ای، گردویی، و کرم است.
  • روکش پی وی سی یک روکش ضد آب است و همین ویژگی تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این کابینت تبدیل شده است.
  • نظافت آن کار راحتی‌ست. لکه‌ها و کثیفی‌ها با یک دستمال مرطوب پاک می‌شوند.
  • برای بالا بردن طول عمر کابینت‌ها مراقب تابش مستقیم نور خورشید باشید. تابش مستقیم نور خورشید روکش پی وی سی آن‌ها را خراب خواهد کرد.
  • با کابینت‌های ساخته شده از چوب طبیعی شباهت زیادی دارد.
  • اگر مایلید آشپزخانه‌ای کلاسیک داشته باشید، کابینت ممبران با کیفیت بالا مناسب‌ترین قیمت را در بین گزینه‌های شما دارد.
  • امکان خراشیده شدن سطوح ممبران با اشیای نوک تیز وجود دارد. به علاوه، تعمیر آن نیز کار آسانی نیست.
  • کابینت سبک کلاسیک برای آشپزخانه‌های کوچک انتخاب خوبی نیست. چرا که محیط را شلوغ و کوچک نشان می‌دهد.

 

جمع بندی

در این مقاله بررسی کردیم که کابینت نئوکلاسیک و کابینت ممبران دقیقا چه نوع کابینت‌هایی هستند. و شرح دادیم که چطور این دو نوع کابینت معروف در عین تفاوت‌های بسیار زیادی که با هم دارند می‌توانند یک کابینت باشند. برای اینکه بتوانید تصمیم هوشمندانه‌ای برای انتخاب نوع کابینت بگیرید، پس از مطالعه‌ی مقاله و کسب اطلاعات کافی باید به سلیقه‌ی خود، میزان بودجه، و سبک آشپزخانه‌تان دقت کنید. اگر نیاز به مشاوره بیشتری داشتید می‌توانید با مجموعه‌ی کابینت پیشکاری در اینباره مشورت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *