دکوراسیون آشپزخانه سفید | چند روش خلاقانه و حرفه‌ای

دکوراسیون آشپزخانه سفید

با فکر کردن به آشپزخانه‌ای کاملا سفید شاید فضایی بی روح و بی جان را تصور کنید، یا محیطی که نقطه جذابی برای درخشیدن ندارد. اما در واقع آشپزخانه‌ی تماما سفید آشپزخانه‌ای‌ست که پتانسیل خودش را رو نکرده است. این آشپزخانه‌ها شاهکاری هستند که منتظر کشف شدن‌اند. بوم‌هایی خالی و سفیدند که برای خلق فضایی زیبا و مناسبِ تمام نیازهای آشپزی و دورهم جمع شدن‌ها بی‌نظیرند. به همین خاطر، طراحی دکوراسیون آشپزخانه سفید پروژه‌ای هیجان انگیز است. در ادامه با رائه‌ی بهترین روش‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه سفید شما را راهنمایی می‌کنیم تا بوم سفید خود را به آشپزخانه‌ای جذاب و دیدنی تبدیل کنید.

 

روش‌های خلاقانه و حرفه‌ای برای دکوراسیون آشپزخانه سفید

برای رنگ و روح بخشیدن به آشپزخانه‌های سفید، طراحان داخلی روش‌ها جذابی را ارائه می‌کنند. در ادامه چند مورد مهم را بررسی خواهیم کرد:

بهترین مرکز فروش کابینت پیش ساخته در تهران کجاست؟

 

  • به فضای آشپزخانه خود یک بُعد دیگر اضافه کنید

آشپزخانه‌ای که صفر تا صدش سفید است مانند یک برگه‌ی سفید دو بعدی به نظر می‌رسد. با اضاقه کردن جزئیاتی با رنگ مشکی بعد سوم را به محیط اضافه کنید. شیرآلات، گاز، دستگیره‌ها، و صندلی‌های آشپزخانه را سیاه انتخاب کنید. انتخاب کانتر از جنس مرمر سفید با رگه‌های خاکستری و مشکی نیز می‌تواند کار هوشمندانه‌ای باشد.

دکوراسیون آشپزخانه سفید
استفاده رنگ مشکی مات در آشپزخانه‌ای سفید انتخابی بی‌نظیر است.

 

  • آبی، رنگی اصیل و آرامش بخش

زیبایی آشپزخانه سفید به این خاطر است که فضای شما کاملا منعطف و شکل پذیر است. انتخاب کابینت‌های تمام سفید گزینه‌های زیادی را در آینده به شما می‌دهد؛ زیرا، هماهنگ کردن این کابینت‌ها با هر رنگی امکان‌پذیر است. یکی از بهترین رنگ‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه سفید رنگ آبی‌ست. این رنگ که آشپزخانه سفید را از سادگی درمی‌آورد حس آرامش و اصالت را نیز به آن می‌بخشد. با استفاده از کاشی‌های آبی برای دیوار، یا اضافه کردن چند ظرف یا گلدان آبی می‌توانید این رنگ فوق‌العاده را به آشپزخانه خود بیاورید.

 

  • گنجی به نام رنگ طلایی

رنگ سفید و طلایی همیشه از ترکیب‌های پرطرفدار بوده و هست. ترکیبِ دستگیره‌هایی طلایی رنگ روی کابینت‌های سفید، دیواری از سنگ مرمر یکدست، و لوستری زیبا و طلایی آشپزخانه را لوکس، زرق و برق‌دار، و اشرافی نشان می‌دهد. اگر طرفدار سادگی هستید، دستگیره‌ها و لوستر را ظریف و کوچک انتخاب کنید و اگر می‌خواهید دکوراسیون آشپزخانه سفید خود را بیشتر به سمت اشرفی شدن ببرید می‌توانید از رنگ طلایی در جزئیات دیگر نیز استفاده کنید.

 

  • هنر و آثار هنری

استفاده از تابلوهای هنری و زیبا برای دکوراسیون خانه نشانه‌ی ذوق و سلیقه‌ی هنری شماست. با آویزان کردن یک تابلو روی یکی از دیوارهای آشپزخانه این ذوق و سلیقه را به آشپزخانه خواهید برد. آشپزخانه سفید شما دیگر یکدست نخواهد بود و نقطه‌ای درخشان و جذاب برای جلب توجه خواهد داشت.

 

  • زندگی را به آشپزخانه ببرید

اگر می‌خواهید آشپزخانه شما از یکنواختی دربیاید، طبیعت و زندگی را به خانه ببرید و محیطی ایجاد کنید که نه تنها زیبا و دلباز است، بلکه احساس زنده بودن را منعکس می‌کند. برای این کار چه چیزی بهتر از چوب طبیعی؟ چند قفسه باز چوبی یا میز ناهارخوری از جنس چوب بلوط به آشپزخانه حس گرما و زندگی می‌بخشد. پارکت طرح چوب یک گزینه‌ی فوق العاده دیگر است.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه سفید
اضافه کردن لوازم چوبی محیط آشپزخانه را دگرگون خواهد کرد.

 

  • صورتی ملایم به آشپزخانه شما جان می‌بخشد

صورتی روشن و ملایم رنگی‌ست که با خود گرما و حال خوب به همراه دارد. به علاوه، رنگی جیغ نیست و شما را دل‌زده نمی‌کند. برای اینکه از رنگ صورتی برای جان بخشیدن به آشپزخانه سفید خود کمک بگیرید، می‌توانید از گلهای صورتی یا گلدان صورتی ملایم استفاده کنید. قرار دادن چند ظرف تزئینی زیبا نیز ایده‌ی خوبی‌ست.

 

  • رزگلد

استفاده از شیرآلات و دستگیره‌های رزگلد یک راه دیگر برای آوردن رنگ صورتی به آشپزخانه است. رنگ رزگلد برای جزئیات فلزی آشپزخانه‌ای تماما سفید انتخاب خوبی‌ست که بسیاری از افراد آن را در نظر نمی‌گیرند.

 

  • رنگ محبوب خاکستری

اگر به نظر شما رنگ مشکی بیش از اندازه با سفید تضاد دارد، اما چیزهای رنگی نیز با سلیقه شما جور نیستند، رنگ خاکستری شما را نجات خواهد داد. بسیاری از طراحان از کاشی‌های خاکستری و پیشخوان‌های سنگی برای دکوراسیون آشپزخانه سفید استفاده می‌کنند.

 

  • ترکیب چند ایده

میان ایده‌‌ها و روش‌هایی که ذکر شد، می‌توانید چند ایده را با هم ترکیب کنید. مثلا کف آشپزخانه را پارکت کنید، و کاشی‌های خاکستری را برای دیوارها و سنگ مرمر با رگه‌های خاکستری را برای کانتر انتخاب کنید. البته این کار را با دقت و سلیقه انجام دهید یا با یک طراح داخلی مشورت کنید.

۳ ایده آشپزخانه جزیره‌ای شیک 

جمع بندی

دکوراسیون آشپزخانه سفید کار جذاب و هیجان‌انگیزی‌ست. ترکیب تمام رنگ‌ها با سفید ممکن است، اما کدام رنگ‌ها محیطی جذاب و دوست داشتنی خلق می‌کنند؟ چطور می‌شود به آشپزخانه‌ای که کاملا سفید است رنگ و لعاب داد؟ در مطلب بالا روش‌هایی خلاقانه و کاربردی را توصیه کردیم که هر کدام از آن‌ها فضایی منحصر به فرد و زیبا را می‌آفرینند. برای داشتن آشپزخانه‌ای ایده آل پس از اینکه از روش‌های دکوراسیون مطلع شدید باید به ویژگی‌های خاص خانه خود و سلیقه افراد خانه بپردازید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *