صفحه کابینت طرح سنگ | مزایا و معایب

صفحه کابینت طرح سنگ

صفحه کابینت طرح سنگ و یا سنگ طبیعی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین صفحه کابینت‌ها هستند. صفحه کابینت‌های سنگ طبیعی جلوه‌ی زیبا و لوکسی به آشپزخانه می‌بخشند و دوام خوبی هم دارند. در کنار این مزایا معایبی نیز دارند و به همین دلیل، بعضی از افراد تصمیم می‌گیرند که صفحه کابینت آشپزخانه‌شان تنها ظاهری سنگی داشته باشد.

شما هم ممکن است است تا به حال کانتری را دیده باشید که بسیار به سنگ شبیه بوده و بعد به طریقی متوجه شده‌اید که طرح سنگ است. در این مقاله به مزایا و معایب استفاده از صفحه کابینت طرح سنگ و انواع آن می‌پردازیم.

 

مزایای صفحه کابینت طرح سنگ

صفحه کابینت‌هایی که از سنگ مصنوعی ساخته شده‌اند و بسیار به سنگ طبیعی شباهت دارند، از جهات مختلف انتخاب بسیار خوبی هستند. این صفحه کابینت‌ها مزایای متعددی دارند که در ادامه بررسی می‌کنیم:

ظاهر زیبا و لوکس

زیبایی این کانترهای مثال زدنی‌ست. از آنجایی که کانتر سنگی همیشه یک کانتر شیک و جذاب محسوب شده، می‌دانید که با انتخاب کانتر طرح سنگ نیز زیبایی را به آشپزخانه خود خواهید برد.

مقام در برابر خط و خش

سنگ طبیعی به راحتی خراشیده می‌شود، اما این نوع کانتر مقاومت بالایی در برابر ابزار تیز دارد لازم نیست مدام نگران خراب شدن صفحه کابینت باشید. مقاومت بالای سنگ مصنوعی باعث بالا رفتن طول عمر کانتر می‌شود.

 

صفحه کابینت طرح سنگ
سنگ‌های مصنوعی بسیار بادوام و کاملا شبیه به سنگ طبیعی‌اند.

 

مقاوم در برابر حرارت

در آشپزخانه که ما مدام با اجاق گاز کار می‌کنیم و در حال پخت و پز هستیم، احتمال تماس ظروف و وسایل داغ با صفحه کابینت همیشه وجود دارد. صفحه کابینت طرح سنگ نقطه ذوب بالایی دارد و با حرارت ظروف و لوازم داغ آسیب نمی‌بیند.

ضد آب

یکی از مزیت‌های مهم صفحه کابینت سنگ مصنوعی ضد آب بودن آن است. در حالی که آب می‌تواند به تخلخل‌های سنگ طبیعی نفوذ کنید.

نظافت آسان

این کانترها به راحتی پاک و تمیز می‌شوند و کار شما را راحت می‌کنند.

 

 

انواع صفحه کابینت طرح سنگ

چیدمان آشپزخانه

صفحه کابینت طرح سنگ کوارتز

بالای ۹۰% مواد اولیه این صفحه کابینت از جنس سنگ سیلیس کوارتز می‌باشد که یکی از سخت‌ترین و محکم‌ترین مواد است. این سنگ خاصیت آنتی باکتریال داشته و به همین دلیل صفحه کابینت کوارتز نیز در برابر انواع میکروب مقاوم است. شست و شوی ان نیز آسان می‌باشد، چرا که می‌توان سطوح کانتر کوارتز را با بسیاری از شوینده‌ها تمیز کنید بدون اینکه آسیب ببیند. همچنین، این صفحه کابینتِ ضد آب لک نمی‌شود و رنگ ثابتی دارد.

این سنگ بی‌نظیر و مستحکم به اندازه‌ای در برابر حرارت مقاوم است که در برابر آتش نیز از بین نخواهد رفت. از نظر ظاهر و رنگ نیز کوارتز متنوع و زیباست و نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند.

 

صفحه کابینت طرح سنگ
صفحه کابینت کوارتز، زیبا و مستحکم

 

صفحه کابینت طرح سنگ کورین

کانتر کورین از ترکیب مواد شیمیایی و مواد معدنی و سنگ تولید ساخته می‌شود. این صفحه کابینت قیمت نسبتا مناسبی دارد، با تغییر دما خراب نمی‌شود، و در مقابل بسیاری از شوینده‌ها و مواد شیمیایی مقاوم است. البته کانتر کورین پس از گذشت زمان ممکن است مانند روز اول براق و جذاب نباشد. در صورت ایجا خط و خش می‌توانید آن را پولیش کنید. همچنین، کورین تنوع خوبی دارد و دست شما برای انتخاب باز است.

صفحه کابینت طرح سنگ مارمونایت

صفحه کابینت مارمونایت از ترکیب متریال کوارتز و کورین ساخته می‌شود. سختی و استحکام آن نیز بین کورین و کوارتز است؛ البته، ظاهر آن شبیه به صفحه کابینت کوارتز می‌باشد. قیمت این صفحه کابینت طرح سنگ نیز میان قیمت کوارتز و کورین است. مارمونایت در برابر خط و خش دوام بالایی دارد و در طرح و رنگ متنوع است. برخی از انواع مارمونایت طرح برجسته دارند.

صفحه کابینت طرح سنگ SPL

SPL مخفف کلمه‌ی Synchronized Pressured Laminate می‌باشد. صفحه کابینت SPL از ترکیب رزین با تعداد بسیار زیادی از صفحات کاغذ تشکیل شده است. در واقع، این ترکیب تحت دمای فشار و دمای بالا به کانتر SPL تبدیل می‌شود. این صفحه کابینت نیز ضد آب، ضد لک، و مقاوم در برابر خراشیدگی‌ست. همچنین، ضد قارچ و باکتری بوده و با حرارت نیز خراب نمی‌شود. SPL در رنگ و طرح‌های مختلف تولید شده و محبوبیت زیادی دارد.

البته این صفحه کابینت قیمت بالایی دارد و تهیه آن برای همه ممکن نیست. مقاومت و دوام آن بالاست اما در صورت آسیب دیدن ترمیم کردن آن ممکن نیست.

تغییر رنگ ام دی اف با برچسب

 

جمع بندی

در این مقاله با مزایای کلی صفحه کابینت طرح سنگ طبیعی آشنا شدیم. در ادامه درباره‌ی انواع کانتر طرح سنگ و ویژگی‌های آن‌ها نیز خواندیم. هرکدام از این صفحه کابینت‌ها نقاط قوت و ضعفی دارند که شما با اطلاع داشتن از آن‌ها دید بازتری نسبت به گزینه‌های پیش روی خود خواهید داشت. برای انتخاب به قیمت صفحه کابینت و بودجه‌ای که دارید، نیازها و ویژگی‌های آشپزخانه خود دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *