قیمت کابینت فلزی با درب ام دی اف و مزایای آن

قیمت کابینت فلزی با درب ام دی اف

کابینت فلزی معمولا ما را یاد کابینت‌های قدیمی می‌اندازد که یک یا دو دهه‌ی پیش رایج بودند. زیبایی آنچنانی نداشتند و کیفیت‌شان هم تعریفی نداشت، اما حالا همه چیز تغییر کرده است. با پیشرفت فناوری، کابینت فلزی نیز پیشرفت خوبی داشته. امروزه کابینت فلزی با ظاهری متفاوت و مدل‌های متنوع تولید می‌شود. با کابینت فلزی می‌توان آشپزخانه‌های فوق العاده‌ای را با سبک‌های مختلفی مانند مینیمال و مدرن ایجاد کرد. از کابینت فلزی برای آشپزخانه‌های صنعتی نیز استفاده می‌شود. همچنین، این نوع کابینت مقرون به صرفه است، و برخلاف سایر کابینت‌ها قیمت بالایی ندارد. اما اگر شما به دنبال کابینت با هزینه‌ی متعادل هستید و ترجیح‌تان کابینت ام دی اف است، یک گزینه‌ی ایده‌آل پیش روی شماست: کابینت بدنه فلزی با درب ام دی اف. این انتخاب مزایای فراوانی دارد که یکی از آن‌ها به قیمت کابینت فلزی با درب ام دی اف مربوط است.

درباره‌ی کابینت فلزی

امروزه، کابینت فلزی آشپزخانه را از ورقه‌ی فلزی گالوانیزه می‌سازند؛ زیرا، این متریال دوام بسیار خوبی دارد و در مقابل رطوبت مقاوم است. علاوه بر این، تعمیر این نوع کابینت مشکل نیست و قیمت مناسبی هم دارد. کابینت فلزی با رنگ‌های مخصوصی به نام رنگ کوره‌ای و رنگ استاتیک رنگ آمیزی می‌شود و ظاهری یکدست، تمیز، و زیبا پیدا می‌کند.

 

قیمت کابینت فلزی با درب ام دی اف
کابینت ام دی اف با بدنه فلزی

مزایای انتخاب کابینت فلزی با درب ام دی اف

کابینت فلزی مزایای فراوانی دارد که ترکیب این مزایا با نقاط قوت ام دی اف می‌تواند تبدیل به یک کابینت آشپزخانه‌ی معرکه شود. در ادامه به مزایای کابینت بدنه فلزی با درب MDF می‌پردازیم:

  • نگهداری از کابینت با بدنه‌ی فلزی که در مقابل آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد، راحت است.
  • کابینتی که بدنه‌ی آن از جنس فلز است از آسیب حشرات در امان است.
  • بدنه‌ی فلزی از ام دی اف مستحکم‌تر است و کابینت با بدنه فلزی طول عمر بیشتری دارد.
  • ظاهر ام دی اف بسیار جذاب‌تر و گیراتر از فلز است و انتخاب درب‌هایی از جنس ام دی اف به کل آشپزخانه ظاهر شیک‌تری می‌دهد.
  • روکش چوبی درب ام دی اف ظاهری بسیار زیبا و طبیعی دارد.
  • ام دی اف انواع براق، نیمه براق، و مات دارد و از هر لحاظ بسیار متنوع است.
  • کابینت فلزی با درب ام دی اف برای محیط زیست ضرری ندارد.
  • تمیز کردن این نوع کابینت آسان و راحت است.
  • تمیز کردن این نوع کابینت آسان و راحت است. اگر قصد شستشوی قفسه‌ها را داشته باشید برای شما امکان‌پذیر خواهد بود.
  • فلز و ام دی اف در برابر دما مقاوم‌اند.
  • تهیه‌ی این نوع کابینت هزینه‌ی معتدل و معقولی دارد.
  • هنگام بازسازی آشپزخانه، در صورت سالم بودن بدنه، می‌توانید تنها درب کابینت‌ها را تعویض کنید. با این کار هم تنوع ایجاد کرده‌اید، هم زمان و انرژی کمتری صرف کرده‌اید. علاوه بر این، تعویض درب‌ها هزینه آنچنانی ندارد و مقرون به صرفه است.

 

معایب انتخاب کابینت فلزی با درب ام دی اف

گفتیم که این مدل کابینت مزایای زیادی دارد، از جمله استحکام بالا و ظاهر زیبا. همچنین، قیمت کابینت فلزی با درب ام دی اف کمتر از کابینت تماما ام دی اف می‎باشد. اما هر چیزی با وجود تمام نقاط مثبت، نقص‌ها و کاستی‌هایی هم دارد. معایب کابینت فلزی با درب ام دی اف عبارت‌اند از:

  • یکی از معایب این کابینت این است که ممکن است طراحی آن برای برخی از نقشه‌ها مشکل باشد. در واقع، ساخت کابینت با بدنه‌ی فلزی در مدل‌های پیچیده دشوار است.
  • برای اینکه کابینت باکیفیت و زیبایی داشته باشید، حتما باید کابینت سازی حرفه‌ای پیدا کنید یا کار را به مجموعه‌ای بسپارید که از کیفیت کار آن‌ها اطمینان دارید. زیرا، انتخاب نوع فلز، و طراحی و ساخت کابینت بدنه فلزی با درب ام دی اف نیاز به دقت و مهارت دارد.
  • متصل کردن درهایی از جنس ام دی اف به بدنه‌ی فلزی کابینت پیچیده‌تر است.

 

قیمت کابینت فلزی با درب ام دی اف

گفتیم که قیمت کابینت فلزی از سایر کابینت‌ها کم‌تر است. کابینت ام دی اف نیز از کابینت‌های مقرون به صرفه می‌باشد؛ با این حال، قیمت ام دی اف از فلز بیشتر است. حتما مایل‌اید راجع به قیمت کابینت فلزی با درب ام دی اف بدانید تا انتخاب برای شما راحت‌تر باشد. قیمت کابینت بدنه فلزی با درب MDF به موارد مختلفی بستگی دارد.

کیفیت متریال بدنه‌ی فلزی

نوع ورقه‌ی فلزی که در بدنه‌ی کابینت آشپزخانه به کار می‌رود، یکی از موارد تعیین کننده‌ی قیمت است. در صورتی که از متریال ضعیف‌تر با قطر کمتر استفاده شود، قیمت کابینت بسیار پایین‌تر خواهد بود. و اگر کابینت شما از فلز باکیفیت ساخته شود، قیمت کابینت‌تان با کابینت تمام ام دی اف تفاوت زیادی نخواهد داشت. قیمت کابینت فلزیِ با کیفیت از کابینت ام دی اف معمولی حدود ۲۰% کمتر است.

نوع ام دی اف

نوع ام دی اف ای که برای درب کابینت انتخاب می‌کنید مهم است. درب‌های ساخته شده از مغزی ام دی اف انواع مختلفی دارند که قیمت هرکدام با دیگری متفاوت است. اینکه شما ام دی اف براق یا مات انتخاب می‌کنید هم می‌تواند در قیمت کابینت موثر باشد.

اندازه و ابعاد

قیمت کابینت به صورت متری اشتباه است. زیرا، اندازه‌ی کابینت تنها به طول کابینت بستگی ندارد. به جز عواملی مانند طول و عرض آشپزخانه یا متریالی که در ساخت کابینت استفاده می‌شود، ارتفاع کابینت‌ها، ویژگی‌های خاص نقشه‌ی آشپزخانه شما، و جزئیات دیگر قیمت را بالا و پایین می‌برند.

جزئیات و سخت افزارها

شاید دستگیره و یراق آلات کابینت مورد مهمی به نظر نرسند، اما نوع دستگیره‌ها و یراق آلاتی که در کابینت آشپزخانه به کار می‌روند، در قیمت تاثیرگذارند.

 

قیمت کابینت فلزی با درب ام دی اف
کابینت ام دی اف با بدنه فلزی

جنس کانتر

متریالی که برای کانتر یا پیشخوان کابینت آشپزخانه انتخاب می‌کنید، می‌تواند هزینه‌ی کار را کاملا تغییر دهد. کانتر کابینت ممکن است از جنس لمینت، استیل، سنگ، یا چوب باشد. به هر حال، هر کدام از این‌ها را انتخاب کنید، قیمت کابینت‌های شما متفاوت خواهد شد.

 

روش نصب درب ام دی اف روی بدنه فلزی

همانطور که گفتیم نصب کردن درب جنس ام دی اف روی بدنه فلزی کار آسانی نیست و مستلزم تجربه‌ی بالاست. این کار تخصصی توسط نصاب‌ها یا کابینت‌سازها انجام می‌شود. پس از اینکه کابینت ساز درها را متناسب با بدنه کابینت آماده کرد، مراحل زیر برای وصل کردن آن‌ها اجرا می‌شود:

  1. برای نصب درب ام دی اف روی فلز لولای مخصوص لازم است و برای وصل این لولا باید به کابینت یک کلاف متصل شود. بنابراین در اولین مرحله کلاف را وصل می‌کنند.
  2. پس از اتصال کلاف، لولاها روی آن نصب می‌شوند.
  3. نصاب یا کابینت ساز درب ام دی اف را روی آن سوار می‌کند.
  4. اطمینان حاصل می‌کنند که همه‌ی درها صاف نصب شده و در باز و بسته کردن آن‌ها مشکلی وجود نداشته باشد.

 

  • دقت و ظرافت در انجام این کار بسیار مهم است تا به درب و بدنه‌ی کابینت آسیبی وارد نشود و نتیجه‌‌ی آن بی عیب و نقص باشد.

 

جمع بندی

کابینت فلزی نقاط قوت مهمی دارد. ام دی اف هم همینطور. با انتخاب کابینتی با بدنه‌ی فلزی و درب MDF می‌توان از مزایای هر دو استفاده کرد. سه مزیت مهم این ترکیب شامل بدنه‌ی محکم، ظاهر شیک و زیبا، و قیمت مناسب است. البته برای قیمت کابینت فلزی با درب ام دی اف نمی‌توان یک عدد قطعی تعیین کرد. هزینه‌ی کابینت شما به موارد زیادی وابسته است که این موارد را با هم بررسی کردیم. برای اطلاع دقیق از قیمت باید آنچه می‌خواهید را با کارشناسان در میان بگذارید تا آن‌ها بتوانند هزینه‌ی کابینت آشپزخانه‌ی شما را تخمین بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *