معرفی انواع صفحه کابینت ضد آب

صفحه کابینت ضد آب

کانتر یا پیشخوان کابینت آشپزخانه نقش‌های مهمی را در ایفا می‌کند. بسیاری از وسایل و تزئینات آشپزخانه روی پیشخوان قرار می‌گیرند. تهیه غذا روی سطح کانتر انجام می‌شود. سینک و گاز رومیزی نیز بخشی از صفحه کابینت هستند. به همین دلیل، اینکه جنس کانتر شما چیست اهمیت بالایی دارد. و از همه مهم‌تر این است که صفحه کابینت ضد آب باشد. معمولا صاحب خانه‌ها با صفحه کانتر که در برخورد با آب خراب شده و ورم کرده است دچار مشکل می‌شوند.

اگر فکر می‌کنید لازم است که کانتر کابینت‌های خود را عوض کنید یا می‌خواهید کابینت جدید بخرید و قصد دارید صفحه کابینت ضد آب انتخاب کنید، جای درستی آمده‌اید. برای شما گزینه‌های متفاوتی وجود دارد. بسیاری از آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که محکم و بادوام باشند و با اینکه روزانه با آب در تماس‌اند متورم یا خراب نشوند. در این مطلب چند متریال ضد آب را برای پیشخوان کابینت به شما معرفی خواهیم کرد.

 

صفحه کابینت ضد آب با سنگ طبیعی

کانترهای ساخته شده از سنگ جزو کانترهای لوکس هستند، اما هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند. همه‌‌ی کانترهای سنگی در برابر آب مقاوم نیستند. سنگ‌های ضد آب عبارت‌اند از:

  • گرانیت

کانتر گرانیتی همیشه گزینه‌ای مطمئن بوده و در انواع مختلفی از سبک‌ها، رنگ‌ها، و قیمت‌ها به بازار عرضه می‌شود. این نوع کانتر ضد خش و ضد لک است. اما می‌رسیم به سوال اصلی: این نوع صفحه کابینت ضد آب است یا خیر؟ هم بله و هم خیر! گرانیت سنگ طبیعی‌ست؛ بنابراین، متخلخل است و رطوبت می‌تواند به منافذ آن نفوذ کند. برای رفع این مسئله لازم است که آب‌بندی شود. یک کانتر گرانیتی آب‌بندی شده یک عمر در آشپزخانه شما دوام می‌آورد.

  • کوارتز

کوارتز گزینه‌ی مناسب دیگر شماست. این سنگ در چند سال اخیر محبوبیت قابل توجهی داشته و مانند گرانیت فوق العاده محکم و نسبتاً مقاوم در برابر آب است. این نوع کانتر نیز نیاز به پوشش و آب‌بندی دارد. از آنجایی که محبوبیت کوارتز اخیراً افزایش یافته است، کانترهای از این جنس در طیف وسیعی از سبک‌ها و رنگ‌ها در بازار موجودند.

 

صفحه کابینت ضد آب
صفحه کابینت‌های سنگی تنوع زیادی دارند.

 

  • مرمر

اگر می‌خواهید زرق و برق آشپزخانه‌تان بیشتر باشد، سنگ مرمر را برای صفحه کابینت خود انتخاب کنید. سنگ مرمر نیز سال‌ها یکی از متریال‌های اصلی در ساخت خانه بوده است. البته ممکن است قیمت آن کمی بالا باشد.

 

در نهایت، اگر تصمیم گرفتید کانتر سنگ طبیعی انتخاب کنید، از خرید سنگ‌هایی که بسیار متخلخل هستند خودداری کنید.

انواع کابینت زیر سینک و نکات مهم آن

 

صفحه کابینت ضد آب با سنگ مصنوعی

  • کورین

سنگ کورین نوعی سنگ سخت مصنوعی یا Solid Surface است که به سنگ کورین معروف شده است. این ماده از پلیمر ساخته شده و در دنیای صنعت کاربردهای زیادی دارد. این سنگ تخلخل ندارد و بسیار شکل پذیر است. کانتر از جنس کورین نه تنها یک صفحه کابینت ضد آب است، بلکه در برابر حرارت نیز مقاومت بالایی دارد. این متریال آنتی باکتریال است و در رنگ و طرح بسیار متنوع است. به علاوه، از ویژگی‌های مثبت این سنگ مصنوعی می‌توان به قیمت مناسب آن نیز اشاره کرد.

  • مارمونایت

صفحه مارمونایت هم یکی از صفحه کابینت‌های ضد آب است و از ترکیب کورین و کوارتز مصنوعی ساخته می‌شود. این متریال بسیار بادوام است و به راحتی خش نمی‌افتد. یکی از مزایای انتخاب مارمونایت به عنوان متریال پیشخوان کابینت این است که بسیار شبیه به سنگ طبیعی‌ست و ظاهر زیبایی دارد. به علاوه، به دلیل بادوام بودن و مقاومت بالای آن در مقابل بسیاری از مواد شیمیایی، نگهداری و نظافت آن آسان است. این نوع صفحه کابینت قیمت بالایی هم ندارد و هزینه زیادی نمی‌برد.

 

صفحه کابینت ضد آب سنگی
کانتر کابینت مدام در معرض آب است و لازم است ضد آب باشد.

 

صفحه کابینت ضد آب فلزی

  • استیل

کانتر فلزی از جنس استیل یکی از گزینه‌های روی میز برای افرادی‌ست که کانتر ضد آب می‌خواهند. البته این متریال بیشتر مصارف صنعتی دارد و برای آشپزخانه منازل معمولا استفاده نمی‌شود. استیل علاوه بر ضد آب بودن، ضد زنگ هم هست و صفحه کابینت ساخته شده از استیل در برابر حرارات و باکتری نیز مقاوم است. البته این کانتر معایبی هم دارد. یکی از معایب آن قیمت بالاست. همچنین، صفحه کابینت استیل تنوعی در رنگ و مدل ندارد و ظاهرش تکراری‌ست.

گران‌ترین نوع کابینت کدام است؟

 

صفحه کابینت ضد آب پی وی سی

ورقه‌ی پی وی سی (PVC) جزو متریال‌هایی‌ست که برای پیشخوان کابینت آشپزخانه کاربرد دارد. کانتر پی وی سی در برابر حشرات، باکتری‌ها، و بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم است. قیمت بالایی ندارد و نصب آن نیز سخت نیست. ویژگی مهم دیگر این پیشخوان‌ها ضد آب بودنشان است. البته دوام و طول عمر کانتر پی وی سی خیلی بالا نیست و باید از آن‌ها در برابر حرارت بالا و اشیای تیز محافظت کنید.

 

جمع بندی

کانتر کابینت قسمت بسیار مهمی از پکیج کابینت‌های آشپزخانه است. هنگام انتخاب جنس صفحه کابینت حتما باید به طول عمر و مقاومت آن دقت کنید. کانتر به طور مداوم با رطوبت و آب در ارتباط است و ضد آب بودن آن مشکلات زیادی را رفع می‌کند، همانطور که اگر کانتر شما در برابر آب مقاوم نباشد، دردسرساز خواهد شد. در این مقاله انواع کانترهای ضد آب را بررسی کردیم. امیدواریم بتوانید گزینه مناسب آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *