مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس | بررسی کامل

برای کابینت آشپزخانه گزینه‌های متعددی در بازار موجود است که هر سلیقه و سبکی را پوشش می‌دهند. بعضی از انواع کابینت از انواع دیگر پرطرفدارترند. یکی از انواع شناخته شده و پرطرفدار کابینت آشپزخانه کابینت ممبران و دیگری کابینت هایگلاس است. این دو کابینت شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که با مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس می‌توانید بهتر و راحت‌تر بین آن‌ها انتخاب کنید. در این مقاله درباره‌ی تفاوت‌های این دو کابینت و ویژگی‌های هر کدام خواهید خواند. در آخر نیز موارد لازم برای تصمیم‌گیری بین کابینت ممبران و هایگلاس را بررسی کرده‌ایم.

 

مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس

اولین مسئله‌ای که در مقایسه انواع کابینت باید به آن دقت کنید جنس کابینت است. در مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس نیز باید بگوییم تخته‌های به کار رفته در این کابینت‌ها با هم متفاوت است، اما مغزی این تخته‌ها یکسان است. جنس مغزی هر دو ورقه‌ی ممبران و هایگلاس از ام دی اف می‌باشد. آنچه متریال این دو را از هم متمایز می‌کند روکش آن‌هاست. در ادامه مقاله درباره‌ی روکش هر کدام بیشتر توضیح خواهیم داد.

مسئله‌ی دیگر ظاهر این دو نوع کابینت است. ظاهر آن‌ها نیز از جهاتی به یکدیگر شبیه و از جهات دیگر کاملا متفاوت است. این تفاوت ظاهر به دلیل تفاوت روکش و تفاوت سبک طراحی می‌باشد.

بررسی تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران

 

مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس
کابینت ممبران مجموعه کابینت آماده پیشکاری

 

کابینت ممبران

همانطور که گفتیم جنس مغزی کابینت ممبران از ام دی اف است. روکش این کابینت از جنس پی وی سی می‌باشد و خاصیت ضد آب بودن دارد. ویژگی خاص دیگر این روکش این است  که روی روکش پی وی سی حکاکی صورت می‌گیرد و آن را تبدیل به یک گزینه ایده آل برای کابینت سبک کلاسیک و حتی نئوکلاسیک تبدیل می‌کنند.

کابینت ممبران یکی از انواع کابینت بسیار زیباست. این کابینت برای آشپزخانه‌های لوکس کاملا مناسب است، چرا که خود نیز کابینتی لوکس به شمار می‌رود.

سطح کابینت آشپزخانه ممبران شفاف و براق است، هرچند که با حکاکی‌ها و کنده‌کاری‌های صورت گرفته روی آن دیگر سطحی یکدست ندارد و همین باعث کاهش بازتاب نور از سطح آن می‌شود.

سبک کلاسیک این کابینت برای آشپزخانه‌های بزرگ کابرد دارد. انتخاب کابینت ممبران سبک کلاسیک برای آشپزخانه‌ای کوچک چندان کار عاقلانه‌ای نیست. دلیل این امر این است که سبک کلاسیک جزئیات و نقش و نگارهای فراوانی دارد با تاج و سرستون و … و همه‌ی این‌ها در یک آشپزخانه کوچک فضا را کوچک‌تر و حتی شلوغ نشان می‌دهند. این مسئله در طولانی مدت شما را کلافه می‌کند و دلتان را خواهد زد.

نکته‌ی دیگری که لازم است به آن اشاره کنم تمیز کردن و نگهداری از کابینت ممبران می‌باشد. به طور کلی پاک کردن این کابینت دشوار نیست، اما ممکن است گرد و خاک و چربی در قسمت‌های کنده‌کاری شده بنشیند و کمی کار شما را سخت کند. به علاوه، باید از این کابینت ارزشمند در برابر اجسام تیز و برنده نیز محافظت کنید.

کابینت آشپزخانه ممبران معمولا در رنگ‌های خنثی مانند سفید و انواع رنگ چوب مثل کرم و قهوه‌ای تولید می‌شود.

 

کابینت هایگلاس

درست است که جنس مغزی کابینت هایگلاس و ممبران یکسان است‌ اما روکش آن‌ها با هم فرق می‌کند. نام روکش کابینت آشپزخانه هایگلاس روکشی پلکسی گلاس می‌باشد. این روکش فقط براق نیست، بلکه کاملا شیشه‌ای و با انعکاس نور بسیار بالاست. این ویژگی ظاهریِ جذاب و مدرن کابینت آشپزخانه هایگلاس را تبدیل به کابینتی محبوب کرده است.

مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس
کابینت هایگلاس و انعکاس نور بالا

کابینت هایگلاس با درب‌های یکدست و سطحی صاف، و روکش براق و شیشه‌ای خود یک کابینت سبک مدرن محسوب می‌شود. این کابینت ساده و مدرن برای آشپزخانه‌های کوچک تا متوسط و نسبتا بزرگ مناسب است. اگر آشپزخانه کوچکی دارید از رنگ‌های روشن برای کابینت خود استفاده کنید. رنگ روشن همراه با سطح براق و یکدست کابینت هایگلاس آشپزخانه شما را بسیار بزرگ‌تر و روشن‌تر جلوه خواهد داد.

تمیز کردن این کابینت بسیار ساده است و تنها یک دستمال مرطوب برای پاک کردن انواع لکه‌ها کافی خواهد بود. البته مشکلی که وجود دارد به چشم آمدن هرگونه لک و حتی اثر انگشتان بر روی سطح کابینت است. این کابینت نیز مانند کابینت ممبران در برابر اشیای تیز حساس می‌باشد و لازم است مراقب برخورد اجسام نو تیز با سطوح کابینت باشید.

ورقه‌های هایگلاس در انواع رنگ‌ها تولید می‌شوند و باید گفت که کابینت هایگلاس از لحاظ رنگ بسیار متنوع است.

 

کابینت هایگلاس بخریم یا ممبران؟

دلیل مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس این است که در آخر تصمیم بگیریم کدام کابینت را تهیه کنیم. حتما با خواندن مزایا و معایب این دو کابینت و کسب اطلاعات درباره ویژگی‌ها و سبک هر کدام به پاسخ این سوال نزدیک‌تر شدید. البته به دلیل جذابیت بالا و کاربردی بودن آن‌ها کابینت ممبران و هایگلاس بسیار پرطرفدارند و این انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد.

سبک دکوراسیون

اگر سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک یا نئوکلاسیک است، پیشنهاد می‌کنیم به کابینت هایگلاس فکر نکنید و این گزینه را کنار بگذارید. زیرا، کابینت هایگلاس برای سبک مدرن مناسب است و با دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک همخوانی ندارد. اما اگر سبک خانه مدرن باشد، می‌توانید کابینت ممبران مدرن را نیز در گزینه‌های خود جای دهید. به این نکته نیز توجه کنید که هزینه تهیه‌ی ممبران نسبتا بالاست و اگر بودجه زیادی ندارید انتخاب ممبران مدرن منطقی به نظر نمی‌رسد.

ضد آب

مورد قابل توجه دیگر، ضد آب بودن کابینت است. در صورتی که ضد آب بودن کابینت برای شما اهمیت بالایی دارد، بهتر است به ممبران فکر کنید. روکش پی وی سی کابینت ممبران آن را به کابینتی ضد آب تبدیل کرده و مشکل خراب شدن کابینت بر اثر رطوبت را حل کرده است.

متراژ آشپزخانه

کابینت هایگلاس با سادگی و شفافیت بی‌نظیر خود برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه‌ای فوق‌العاده محسوب می‌شود. رنگ روشن این کابینت محیط آشپزخانه شما را بزرگ و دلباز جلوه می‌دهد. در مقابل، کابینت ممبران در آشپزخانه‌های بزرگ خودش را نشان می‌دهد و برای فضای کوچک اصلا مناسب نیست. بنابراین، برای انتخاب به سایز آشپزخانه خود نیز دقت کنید.

رنگ

مورد مهم دیگر سلیقه افراد خانه و رنگی که دوست دارید می‌باشد. کابینت ممبران در رنگ‌های خنثی و چوبی موجود است. یعنی اگر به دنبال رنگ‌های خاص یا جیغ هستید، باید از این گزینه صرف نظر کنید. کابینت هایگلاس تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ داشته و انواع سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. اما انواع طرح چوب ممبران زیباتر و بسیار طبیعی‌تر از هایگلاس است.

در آخر انتخاب اینکه کدام کابینت را بخرید با شماست. پس از در نظر گرفتن مزایا و معایب و تمام موارد ذکر شده، تصمیم گیری در اینباره سخت نخواهد بود.

 

روش‌های حرفه‌ای دکوراسیون آشپزخانه سفید 

جمع بندی

در مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس دریافتیم که کابینت ممبران برای سبک کلاسیک و گاهی برای نئوکلاسیک تولید می‌شود و کابینت هایگلاس برای سبک مدرن. اگر سبک طراحی خانه و آشپزخانه شما کلاسیک است کابینت ممبران و اگر منزل‌تان به سبک مدرن دکوراسیون شده، کابینت هایگلاس برای شما مناسب است. این دو نوع کابینت تفاوت‌های دیگری نیز دارند، از جمله روکش، میزان براق بودن، تنوع رنگ، و … . با وجود همه‌ی این تفاوت‌ها و ویژگی‌ها نمی‌توان گفت که یکی برتر و بهتر از دیگری‌ست. برای انتخاب بین آن‌ها باید نیازها و سلیقه افراد خانه و میزان فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *