کابینت پلی اورتان | مزایا و معایب

کابینت پلی اورتان

انتخاب و خرید کابینت مناسب در روند بازسازی آشپزخانه گام مهمی‌ست و برای این کار باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. نوع کابینتی که انتخاب می‌کنید یکی از اساسی‌ترین تصمیمات شما در اینباره است. نوع کابینت از طرفی کیفیت و کاربرد را تعیین می‌کند و از طرف دیگر شکل ظاهری و سبک آشپزخانه را می‌سازد. یکی از انواع کابینت‌های پرطرفدار کابینت پلی اورتان است. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم درباره‌ی این کابینت بیشتر توضیح دهیم.

 

پلی اورتان چیست؟

پلی اورتان یکی از بهترین روکش‌ها برای کابینت به شمار می‌رود. روکش پلی‌اورتان نوعی رنگ است که روی تخته ام دی افِ درهای کابینت کشوها و بدنه‌ی کابینت اسپری می‌شود. پلی اورتان روکشی مقاوم و در برابر خش بسیار بادوام است و برای هر سبک آشپزخانه‌ای، چه مدرن و چه کلاسیک، مناسب می‌باشد. برای روکش کردن یک سطح با رنگِ پلی اورتان لازم نیست حتما سطح کابینت‌ها صاف و یکدست باشد؛ بنابراین، فرقی نمی‌کند که درب کابینت شما چه سبکی دارد، کنده کاری شده است یا خیر، به هر حال می‌توانید از روکش پلی‌اورتان استفاده کنید.

انواع کابینت انزو

 

مزایای کابینت پلی اورتان

بیایید به ویژگی‌ها و نقاط قوت کابینت پلی اورتان نگاهی بیندازیم و ببینیم این کابینت‌ها از لحاظ دوام، مقاومت در برابر گرما، سهولت در تمیز کردن و نگهداری، و زیبایی ظاهری چگونه است.

 

کابینت پلی اورتان مدرن
روکش پلی اورتان برای انواع کابینت با سبک مدرن، نئوکلاسیک، یا کلاسیک مناسب است.

 

  • تنوع رنگ

تنوع رنگ این روکش نامحدود است و شما می‌توانید هر رنگی که با دیوارها و دکوراسیون شما مطابقت داشته باشد، انتخاب کنید. حتی می‌توانید انتخاب کنید که سطح کابینت‌ها مات باشد، براق، یا نیمه براق.

 

  • جذابیت و زیبایی

این ویژگی کابینت پلی اورتان که در انواع مات، نیمه براق، و براق تولید می‌شود، باعث می‌شود که گزینه‌های زیادی برای ظاهر کابینت‌تان داشته باشید و برای مطابقت دادن کابینت‌ها با سایر بخش‌های آشپزخانه دستتان باز باشد. چرا که هر کدام از این‌ها زیبایی منحصر به فرد و مزایای خودشان را دارند. کابینت مات بیشتر مناسب سبک مدرن و مینیمال است. روکش براق نیز، به دلیل انعماس نور، باعث بزرگ‌تر نشان دادن محیط می‌شود. در آخر، هر فرد باید طبق سلیقه شخصی و سبک خانه و آشپزخانه‌اش یکی از این سه نوع را انتخاب کند.

 

  • ماندگاری

رنگ مورد استفاده در فرآیند روکش کردن کابینت پلی اورتان با ماده‌ای ترکیب می‌شود که باعث می‌شود این روکش پوشش بسیار مقاومی باشد و دوام خوبی در مقابل خط و خش داشته باشد. همچنین احتمال بلند شدن یک لایه از روکش کابینت وجود ندارد.

به علاوه، روکش پلی اورتان در برابر اشعه‌های نور خورشید نیز مقاومت خوبی دارد. این بدین معناست که اگر آشپزخانه شما نورگیر استف نگران تغییر رنگ کابینت‌هایتان نباشد.

علاوه بر این، به دلیل سهولت تکنولوژی، تطبیق رنگ و رنگ آمیزی، تعمیر یا تعویض یک کابینت پلی اورتان می‌تواند نسبتاً ساده باشد.

 

  • نظافت و نگهداری

پلی اورتان اساساً در برابر بسیاری از مواد پاک کننده مقاوم است و حفظ ظاهر زیبای آن کار آسانی‌ست. به طور کلی، تمام چیزی که برای تمیز کردن کابینت پلی‌اورتان که لکه یا کثیف شده لازم است، این است که آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و سپس با یک پارچه بدون پرز سطح را خشک کنید. نظافت و نگهداری این نوع کابینت زمان زیادی نمی‌برد و حفظ ظاهر منحصر به فرد و جذاب آن بسیار آسان است.

سبک‌ها و مدل‌های مختلف کابینت

 

  • لبه کابینت

در اطراف درها یا کشوها نیازی به نوار لبه کابینت نیست؛ زیرا، لبه کابینت‌ها لخت نیست و حتی لبه‌ها نیز با رنگ پلی‌اورتان اسپری می‌شوند.

کابینت پلی اورتان
کابینت پلی اورتان در انواع رنگ‌ها تولید می‌شود، حتی رنگ‌های خاص.

 

معایب کابینت پلی اورتان

این مدل کابینت، هر چند اندک، اما معایبی هم دارد:

 

  • قیمت

هزینه تهیه آن اندکی بالاست و همه‌ی افراد از اقشار مختلف توانایی خرید کابینت پلی‌اورتان را ندارند. قیمت این نوع کابینت جزو معایب آن محسوب می‌شود.

 

  • گرد و غبار

ممکن است حین خشک شدن روکش‌های رنگ پرز یا گرد و غبار رو سطح آن‌ها بنشیند و با همان پرزها رنگ خشک شود.

کابینت آشپزخانه بالکن دار

 

جمع بندی

کابینت پلی اورتان کابینتی‌ست که با روکش رنگ پلی اورتان پوشیده شده است و جزو کابینت‌های مرغوب و پرطرفدار محسوب می‌شود. این روکش باکیفیت برای انواع کابینت‌ها با سبک‌های مختلف کاربرد دارد و یکی از گزینه‌های عالی و گران‌قیمت است. در این مطلب درباره‌ی کابینت روکش شده با پلی اورتان و مزایا و معایبش صحبت کردیم. به طور کلی، از مزایای این کابینت می‌توان به تنوع رنگ بالا، زیبایی ظاهری، نظافت آسان، و مقاومت و دوام بالا اشاره کرد. این کابینت در سه نوع مات، نیمه مات، و براق تولید می‌شود و می‌توان آن را متناسب با هر کدام از سبک‌های مدرن، نئوکلاسیک، و کلاسیک طراحی کرد و ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *