تغییر رنگ ام دی اف با برچسب | مزایا و معایب

تغییر رنگ ام دی اف با برچسب

شاید اسم برچسب کابینت به گوش‌تان خورده باشد. برچسب‌های کابینت می‌توانند کابینت‌های شما را تازه و نو کنند و باعث ایجاد تنوع در آشپزخانه شوند. همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد سراغ چسب کابینت بروند. علاوه بر امکان تغییر رنگ ام دی اف با برچسب، شما می‌توان عیب و ایراد‌ها یا خراشیدگی‌های کابینت را نیز پنهان کنید. استفاده از برچسب ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای تغییر یا ترمیم کابینت آشپزخانه است. این بدان معناست که شما می‌توانید در آشپزخانه خود تغییر دکوراسیون بدهید و کابینت‌ها را تعمیر کنید، در حالی که هزینه کمی می‌پردازید و می‌دانید که این کار در کمتر از یک روز انجام خواهد شد. در ادامه این مطلب با برچسب کابینت، تغییر رنگ ام دی اف با برچسب، و مزایا و معایب آن آشنا خواهید شد.

 

برچسب کابینت چیست؟

برچسب‌های کابینت کاغذ دیواری‌هایی هستند که مخصوص کابینت‌اند و روی انواع کابینت‌ها با انواع متریال‌ها قابل استفاده می‌باشند. یعنی می‌توانید علاوه بر کابینت ام دی اف، آن‌ها را روی کابینت‌های ممبران، هایگلاس، و کابینت‌های فلزی بچسبانید. طرح و رنگ این برچسب‌ها متنوع است و انواع مات و براق نیز دارد. در واقع، از لحاظ تنوع از خود متریال‌های به کار رفته برای ساخت کابینت گسترده‌تر هستند. شما می‌توانید با برچسب کابینت فلزی خود را به کابینتی چوبی تبدیل کنید و یا کابینت ام دی اف را به کابینتی فانتزی.

برخی نگران خراب شدن برچسب‌ها به علت آب و رطوبت هستند و احتمال می‌دهند در مدت زمانی کوتاه ظاهر آن‌ها خراب شود. نگران این موضوع نباشید. برچسب‌ کابینت در دو نوع قابل شستشو و غیرقابل شستشو تولید می‌شوند. با تهیه برچسب قابل شستشو با کمی تفاوت قیمت خیال‌تان راحت خواهد بود که با رطوبت و حتی برخورد مستقیم آب چیزی خراب نمی‌شود.

 

تغییر رنگ ام دی اف با برچسب
برچسب کابینت در انواع طرح چوب تولید می‌شود.

 

مزایا و معایب برچسب کابینت

آیا برای تغییر رنگ کابینت‌ها و یا ترمیم آن‌ها از برچسب کابینت استفاده کنیم یا خیر؟

برای اینکه راحت‌تر تصمیم بگیرید لازم است بدانید که برچسب کابینت چه مزایا و معایبی دارد و آیا مزایای آن بیشتر از معایبش هست یا نه. در ادامه مزایا و معایب مهم این محصول را بررسی می‌کنیم و انتخاب را برعهده خودتان می‌گذاریم.

خرید اکسسوری کابینت برای انواع آشپزخانه‌ها

 

مزایای استفاده از برچسب کابینت

  • قیمت مناسب آن‌ها مزیتی مهم است. هر زمانی که احساس کردید از رنگ کابینت‌ها و تم آشپزخانه خسته شده‌اید قادر به تغییر آن‌ها خواهید بود و لازم نیست به هزینه‌های بالا برای تعویض کابینت فکر کنید.
  • از لحاظ زمانی نیز برچسب‌ها برای شما به صرفه هسستند. تغییر رنگ ام دی اف با برچسب کاری ندارد و در مدت زمانی کوتاه مراحل چسباندن و نصب برچسب تمام می‌شود.
  • تنوع آن بسیار زیاد است. برچسب‌ها را می‌توانید در انواع رنگ‌ها، از طرح چوب گرفته تا صورتی یا مشکی و سفید راه راه، بیابید. بنابراین، هز سلیقه‌ای که داشته باشید و هر مدلی که بخواهید را می‌توانید تهیه کنید و کابینت‌ها را تغییر دهید.
  • برچسب‌های ضد آب یا قابل شستشو کار نظافت و تمیز کردن آشپزخانه را برای شما راحت می‌کنند و با قرار گرفتن در معرض آب خراب نمی‌شوند.
  • فرقی نمی‌کند متراژ آشپزخانه شما چقدر باشد و چند متر کابینت داشته باشید. یا درب کابینت‌های شما بزرگ است یا کوچک. برچسب کابینت در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود.

 

معایب برچسب کابینت

  • قطعا دوام و کیفیت متریال خود کابینت را ندارند.
  • باید در چسباندن آن‌ها بسیار دقت کنید. امکان اینکه خودتان آن‌ها را بچسبانید وجود دارد، اما می‌توانید این کار را به فردی باتجربه‌تر بسپارید. اگر برچسب‌ها به طرز غلط و با بی‌دقتی نصب شوند ظاهر کابینت را خراب می‌کنند و طول عمر کوتاهی نیز خواهند داشت.

 

تغییر رنگ ام دی اف با برچسب کابینت
می‌توانید با هر برچسبی که بخواهید رنگ کابینت خود را تغییر دهید.

 

برای خرید برچسب کابینت چه نکاتی لازم است بدانیم؟

  • حتما به دکوراسیون خانه و آشپزخانه دقت کنید. نورپردازی آشپزخانه را در نظر بگیرید. مطابق ویژگی‌های منزل خود تصمیم بگیرید که چه مدل برچسبی مناسب است. یک تصویر کلی از برچسبی که می‌خواهید تهیه کنید داشته باشید. به عنوان مثال، می‌خواهید کابینت‌ها طرح چوب داشته باشند یا خیر، طرح دار باشند یا ساده، تیره یا روشن؟
  • متراژ کابینت‌های خود را محاسبه کنید. دانستن ابعاد درب‌ها و متراژ کابینت‌ها در خرید به شما کمک می‌کند.
  • همیشه از متراژ کابینت‌ها چند متر بیشتر برچسب بخرید. با این کار مطمئن هستید که برچسب کم نمی‌آورید و حتی اگر در مرحله چسباندن اشتباه کنید، چند متر زاپاس خواهید داشت.
  • برچسب‌های ضد آب، ضد خش، و مقاوم در برابر حرارت گزینه‌های بهتری هستند.

کابینت آشپزخانه بالکن‌دار

 

جمع بندی

ترمیم یا تغییر رنگ ام دی اف با برچسب ساده‌ترین گزینه‌ی پیش روی شماست. زیرا، استفاده از برچسب کابینت کم هزینه و آسان است؛ همچنین، برچسب‌ها تنوعی فراتر از تصور شما دارند. برای اینکه آسیب‌های روی کابینت را بپوشانید یا صرفا رنگ و ظاهر آن‌ها را عوض کنید، می‌توانید این کار را با برچسب کابینت ضد آب و ضد خش انجام دهید. این باعث می‌شود هم نظافت آسان‌تری داشته باشید هم نگران خراشیده شدن سطح کابینت‌ها نباشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *