دلیل ارزانی کابینت پیش ساخته چیست؟

دلیل ارزانی کابینت پیش ساخته

یک آشپزخانه زیبا و کاربردی حال و هوای کل خانه شما را تغییر می‌دهد. اگر صاحب خانه ای هستید که به دنبال طراحی آشپزخانه جدید یا بازسازی آشپزخانه خود هستید، نصب کابینت‌های جدید یک شروع عالی است. کابینت آشپزخانه بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می‌آیند و نقش مهمی را در نظم آشپزخانه ایفا می‌کنند. هنگام برنامه ریزی برای خرید کابینت ابتدا باید درباره‌ی کابینت استوک و سفارشی و ویژگی‌های آن‌ها بدانید. یکی از ویژگی‌های کابینت استوک یا پیش ساخته قیمت مناسب آن است. این مقاله درباره‌ی دلیل ارزانی کابینت پیش ساخته و ویژگی‌های آن است.

پس از مطالعه‌ی این مقاله می‌توانید راحت‌تر بین کابینت پیش ساخته و سفارشی انتخاب کنید.

 

ویژگی‌های کابینت پیش ساخته

کابینت پیش ساخته چیست؟ ساده‌ترین توضیح این است که کابینت پیش ساخته پیش از سفارشِ شما ساخته شده است! به این نوع کابینت کابینت آماده و استوک هم می‌گویند. در ادامه به تمام ویژگی‌ها و جزئیات این کابینت می‌پردازیم.

  • ابعاد استاندارد

  • سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که اندازه‌های کابینت آماده چگونه تعیین می‌شود و چطور این کابینت با اندازه گاز و یخچال هماهنگ است. خوب، کابینت پیش ساخته در ابعاد و اندازه‌های استاندارد جهانی ساخته می‌شود. این ابعاد به صورتی در نظر گرفته شده‌اند با قد متوسط انسان و اندازه‌ی وسایل آشپزخانه متناسب باشند. همچنین، این اندازه‌های استاندارد ظاهری زیبا و هارمونیک برای کابینت‌ها می‌سازند.
  • تنوع سبک

  •  کابینت پیش ساخته در هر سه سبک رایج، یعنی سبک‌های کلاسیک، نئوکلاسیک، و مدرن ساخته می‌شود. فرقی نمی‌کند که سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک است یا مدرن، کابینت آماده مخصوص سبک و سلیقه شما نیز در بازار موجود است.
  • رنگ و طرح

  • درست است که این کابینت‌ها طبق سفارش افراد ساخته نمی‌شوند، اما در مراحل طراحی و ساخت آن‌ها سلیقه مشتریان مختلف در نظر گرفته شده است. کابینت پیش ساخته در رنگ‌های متنوع و طرح‌های مختلف تولید می‌شود. البته میزان تنوع این کابینت به کابینت سفارشی نمی‌رسد.

 

دلیل ارزانی کابینت پیش ساخته
کابینت استوک در ابعاد استاندارد جهانی تولید می‌شود.

 

  • زمان کم

  • کابینت آماده که از پیش ساخته شده است و در انبار فروشگاه موجود است در کمترین زمان به دست مشتری می‌رسد. به جای هفته‌ها منتظر بودن، طی چند روز شاهد نصب کابینت‌های خود در آشپزخانه خواهید بود.
  • نصب سریع

  • پروسه نصب کابینت استوک بسیار راحت‌تر و سریع‌تر از کابینت سفارشی است. حمل و نقل و جابه‌جایی آن نیز آسان است. چرا که این نوع کابینت کاملا سرهم شده و لازم نیست در محل نصب تکمیل شود.
  • فروش دوباره

  • به دلیل اینکه کابینت‌های آماده در ابعاد مشخصی ساخته شده‌اند و برای هیچ آشپزخانه خاصی شخصی‌سازی نشده‌اند، این امکان برای شما وجود دارد که آن‌ها را دوباره بفروشید.
  • قیمت مناسب

  •  می‌رسیم به اصل مطلب. قیمت پایین این کابینت یکی از دلایل محبوبیت آن است. برای توضیح دلیل ارزانی کابینت پیش ساخته باید به چند مورد متفاوت بپردازیم.

 

کابینت استوک بخریم یا نه؟

دلیل ارزانی کابینت پیش ساخته

انواع مختلف کابینت استوک یا پیش ساخته قیمت‌های مختلفی هم دارند، اما به طور کلی، این نوع کابینت ارزان‌تر از کابینت سفارشی است. دلایل آن عبارت‌اند از:

  1. همانطور که گفتیم اندازه‌های کابینت آماده از قبل مشخص شده است. ثبات ابعاد و اندازه‌های آن باعث می‌شود در مراحل ساخت مواد و متریال‌های مورد استفاده هدر نروند. در مقابل، کابینت پیش ساخته دقیقا برای آشپزخانه شما طراحی می‌شود و میزان مواد اولیه مصرفی تغییر می‌کند.
  2. طرح و رنگ کابینت‌های پیش ساخته نامحدود نیست و این در قیمت آن‌ها تاثیرگذار است.
  3. این نوع کابینت به صورت انبوه تولید می‌شود و پروسه‌ی ساخت طولانی و پیچیده‌ای ندارد.
  4. نصب کابینت استوک آسان‌تر است؛ بنابراین، هزینه نصب آن نیز کمتر می‌باشد.
  5. متریال سازنده کابینت آماده به صورت عمده خریداری می‌شود. حتما می‌دانید که خرید مواد به صورت عمده با قیمت پایین‌تری انجام می‌شود.

 

دلیل ارزانی کابینت پیش ساخته
مقرون به صرفه بودن کابینت آماده از ویژگی‌های بارز این نوع کابینت است.

 

قیمت کابینت پیش ساخته

قیمت کابینت آماده یا پیش ساخته به موارد مختلفی بستگی دارد. اینکه کابینت شما ام دی اف ساده است یا هایگلاس و یا ممبران، ممبران کلاسیک است یا نئوکلاسیک، ۳ متری است یا ۵ متری، نوع یراق آلات به کار رفته، و همچنین کیفیت کابینت در قیمت محصولی که خریداری می‌کنید تاثیرگذار است. بنابراین، نمی‌توان قیمت مشخص و دقیقی را در نظر گرفت. پس از اتخاب کابینت مورد نظر خود می‌توانید با کارشناسان کابینت آماده و استوک پیشکاری درباره‌ی قیمت و جزئیات دیگر صحبت کنید.

نکاتی که درباره‌ی دکوراسیون کابینت باید بدانید

 

جمع بندی

کابینت استوک و سفارشی، هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در این مقاله بیشتر به ویژگی‌های کابینت استوک یا پیش ساخته و دلایل مقرون به صرفه بودن آن پرداختیم. تقریبا هر نوع کابینتی که بخواهید به صورت آماده نیز وجود دارد که کار شما را راحت می‌کند. چه از لحاظ هزینه و چه از لحاظ زمان کابینت آماده برای مشتری مقرون به صرفه است. البته قیمت آن‌ها به عوامل مختلفی مانند جنس متریال و کیفیت ساخت بستگی دارد. نگران ابعاد نیز نباشید. ابعاد و اندازه‌های کابینت پیش ساخته مطابق استاندارد جهانی بوده و با وسایل آشپزخانه شما هماهنگ خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *