دکوراسیون آشپزخانه جدید و شیک و ۸ نکته مهم

دکوراسیون آشپزخانه جدید و شیک

آشپزخانه یکی از پرکاربردترین و پررفت و آمدترین اتاق‌های خانه ماست، پس چرا برای دکوراسیون آن وقت و بودجه کافی کنار نگذاریم تا آشپزخانه به محیطی تبدیل شود که از وقت گذراندن در آن لذت می‌بریم؟ در نظر گرفتن چند نکته و عمل کردن به آن‌ها به شما کمک می‌کند دکوراسیون آشپزخانه خود را جوری طراحی کنید که لوکس، شیک، و گران‌قیمت به نظر برسد. در این مقاله به نکاتی که باید درباره‌ی دکوراسیون آشپزخانه جدید و شیک بدانید پرداخته‌ایم، و توصیه‌های طراحان داخلی حرفه‌ای را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

نکاتی درباره‌ی دکوراسیون آشپزخانه جدید و شیک

ما دلمان می‌خواهد فکر کنیم آنچه که زمانی انتخاب کرده‌ایم یا خریده‌ایم تا مدت‌های طولانی، حتی تا چند دهه شیک و روی مد خواهد بود، اما اینطور نیست. عمر تمام ترندها بالاخره تمام می‌شوند و ویژگی‌هایی که یک زمان آشپزخانه ما را شیک نشان می‌داند دِمده می‌شوند و لازم است آن‌ها را تغییر دهیم. خوب، برای اینکه دکوراسیونی به روز و جذاب داشته باشیم باید چه کاری انجام دهیم؟

 

  1. یک نورپردازی درست و حسابی

استفاده درست از لامپ‌ها و نورپردازی خوب روشی آسان و در عین حال، بسیار تاثیرگذار است تا آشپزخانه شما گران‌تر و شیک‌تر به نظر برسد. آویزهای کوچک یا لوستری زیبا فضا را کاملا تغییر خواهد داد. می‌توانید یک فانوس یا چراغی کوچک را هم روی میز قرار دهید. اگر آشپزخانه شما پنجره‌ای بزرگ داشته باشد و از نور طبیعی هم برخوردار باشد، چه بهتر!

 

  1. تاثیر نظم و پاکیزگی را دست کم نگیرید

یک آشپزخانه تمیز که از آن به خوبی نگهداری شده، آشپزخانه‌ای زیبا، شیک و ارزشمند است. اجازه ندهید ظروف و بشقاب‌های کثیف روی هم انباشته شوند. اگر ظرفی ترک خورده یا وسایل قدیمی و از کار افتاده دارید، وقت آن رسیده که همه را دور بریزید. با آشپزخانه خود با عشق و حوصله رفتار کنید و آن را تمیز نگه دارید. آشپزخانه‌های شیک و تمیز به بهترین وجه با دکوراسیون مدرن مچ می‌شوند و به چشم می‌آیند.

 

  1. اهمیت جزئیات

با ست کردن شیرآلات و دستگیره‌ی کابینت‌ها زیبایی آشپزخانه را چند برابر کنید. شاید فکر کنید که چنین مورد کوچکی به چشم نمی‌آید، اما در دکوراسیون آشپزخانه جدید و شیک تمام جزئیات مهم‌اند.

دکوراسیون آشپزخانه جدید و شیک
همخوانی جزئیات کابینت‌ها با لوازم آشپزخانه فضا را شیک‌تر نشان می‌دهد.

 

  1. آشپزخانه شیک و دو رنگ متضاد

استفاده از کابینت زمینی تیره و کابینت دیواری روشن تضادی بین آن دو ایجاد می‌کند که آشپزخانه شما را دیدنی خواهد کرد. رنگ کاشی‌های دیوار را هم با رنگ کابینت دیواری ست کنید تا آشپزخانه روشن‌تری داشته باشید.

 

  1. زیبایی در سادگی‌ست

از قدرت سادگی استفاده کنید. کابینت‌های ساده مدت طولانی‌تری شیک و ترند می‌مانند. اما کابینت‌های شلوغ و تزئینات و جزئیات فراوان آشپزخانه را شلخته نشان می‎دهند و زود هم از مد می‌افتند. انتخاب کابینت مدرن و ساده و دوری از شلوغی و تزئینات اضافی آشپزخانه شما را شیک و مدرن می‌کند.

اگر سادگی مطلق را دوست ندارید، به آشپزخانه خود ویژگی‌های منحصر به فرد اضافه کنید، یا مثلا از آشپزخانه سبک مینیمالیسم اسکاندیناوی استفاده کنید.

 

  1. بازگشت به طبیعت

اگر آشپزخانه‌ای مدرن دارید لازم نیست همه‌ی لوازم و جزئیات آشپزخانه‌تان از فلز و پلاستیک باشد. در آشپزخانه مدرن و ساده‌ی خود از متریال‌های طبیعی مثل چوب و سنگ استفاده کنید. گلدانی سنگی یا ظرفی چوبی در دکوراسیون آشپزخانه شما نمایی بسیار زیبا و بی‌نظیر ایجاد می‌کند.

 

  1. آرامش بخشیدن به محیط با کمک رنگ‌ها

برای کابینت آشپزخانه رنگ‌های آرامش بخش انتخاب کنید. از رنگ‌های خنثی مثل سفید، شیری، استخوانی، مشکی و توسی، یا انواع رنگ سبز، آبی، و کرم استفاده کنید. کابینت‌های طرح چوب نیز گزینه‌ی خوبی هستند. ترجیحا رنگ‌هایی مانند قرمز و زرد را انتخاب نکنید. رنگ‌های جیغ زود از چشم می‌افتند و دلتان را می‌زنند. در مقابل رنگ‌های آرامش بخش نه تنها تکراری نمی‌شوند و شما را دلزده نمی‌کنند، بلکه شیک‌تر و جذاب‌ترند.

معرفی ۷ رنگ سال کابینت ۲۰۲۲

 

دکوراسیون آشپزخانه جدید و شیک با تم سبز
رنگ سبز و آرامش بخش با قفسه باز چوبی به زیباتر کردن دکوراسیون آشپزخانه کمک می‌کند.

 

  1. قفسه‌های چوبی

با اضافه کردن قفسه باز چوبی به آشپزخانه فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنید که از سبک روستیک الهام گرفته است. در این قفسه‌ها می‌توانید ظروف خاص و زیبای خود را بچینید و چراغ‌های کوچکی را نیز بین آن‌ها قرار دهید.

.

جمع بندی

هنگامی که می‌خواهید آشپزخانه خود را بازسازی کنید باید نکاتی را درباره‌ی طراحی داخلی بدانید تا مسئله چیدمان دکوراسیون آشپزخانه جدید و شیک برای شما حل شود. برای داشتن آشپزخانه‌ای مدرن و زیبا به نورپردازی، تناسب رنگ‌ها، و جزئیات مختلف دقت کنید. همچنین سعی کنید آشپزخانه را به محیطی ساده، آرامش بخش، و منظم تبدیل کنید تا زیبایی‌های آشپزخانه و کابینت‌ها بیشتر به چشم بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *