صفحه کابینت طرح چوب | بررسی کامل

یکی از پرطرفدارترین صفحه کابینت‌ها صفحه کابینت طرح چوب است. در واقع، چوب طبیعی طرفداران بسیار زیادی دارد و محبوبیت طرح چوب نیز به همین علت است. رنگ و طرح چوب حس طبیعت و زندگی را منعکس می‌کند و برای انسان بسیار جذاب و آرامش‌بخش می‌باشد. پیشخوان ساخته شده از چوب طبیعی در کنار مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز هست. همین مسئله باعث شده صفحه کابینت‌هایی با متریال‌های دیگر تولید شوند که روکشی چوب-مانند دارند. در مطلب زیر به بررسی صفحه کابینت‌ طرح چوب، دکوراسیون مناسب آن، و مزایا و معایب کانتر چوب طبیعی می‌پردازیم.

 

صفحه کابینت طرح چوب ام دی اف

رایج‌ترین صفحه کابینت طرح چوب از جنس ام دی اف است. صفحه کابینت ام دی اف با روکش طرح چوب بسیار شیک و زیباست و در آشپزخانه‌های زیادی کاربرد دارد. روکش‌های طرح چوبِ ام دی اف بسیار متنوع هستند و در شکل‌ها و رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شوند. این بدان معناست که می‌توانید هر طرح چوبی را که دوست دارید انتخاب کنید.

صفحه کابینت ام دی اف در قطرهای ۳، ۵، ۷ سانتی‌متر موجودند. یک عدد صفحه کابینت ملامینه در طول ۴۱۰ سانتی‌متر و در عرض‌های بین ۵۵ تا ۹۰ سانتی‌متر تولید می‌شود.

معرفی صفحه کابینت سرامیکی

 

صفحه کابینت طرح چوب
کابینت سفید با کانتر طرح چوب

 

دکوراسیون آشپزخانه با صفحه کابینت طرح چوب

قصد داریم در این بخش طراحی آشپزخانه‌ای که قرار است صفحه کابینت آن طرح چوب داشته باشد آموزش دهیم. انتخاب برخی رنگ‌ها برای کابینت بسیار هوشمندانه خواهد بود؛ زیرا، به محیط ظاهری فوق‌العاده می‌دهد. بهترین رنگ‌ها برای هماهنگی با کانتر طرح چوب عبارت‌اند از:

سفید

ترکیب کابینت‌های سفید با پیشخوان چوبی شما را شگفت زده خواهد کرد. با این انتخاب آشپزخانه‌ای زیبا، روشن، و در عین حال گرم و دوست داشتنی خواهید داشت. رنگ سفید کابینت‌ها محیط را بزرگ و باز نشان می‌دهد و از سمت دیگر کانتر طرح چوب به آن عمق و گرما می‌بخشد.

طرح چوب

می‌توانید کابینت‌ها را نیز طرح چوب انتخاب کنید. برای اینکه تصویر زیباتری بسازید، رنگ یکی از این دو را روشن و رنگ دیگری را تیره‌تر در نظر بگیرید. حتی می‌توانید کابینت‌های دیواری را با صفحه کابینت ست کنید. برای اینکار کابینت دیواری و کانتر را از طرح چوب‌های روشن، و کابینت‌های زمینی را تیره‌تر انتخاب کنید. اگر آشپزخانه شما روشن و بزرگ نیست، سراغ رنگ‌های خیلی تیره نروید.

مشکی

یکی از شیک‌ترین و لوکس‌ترین دکوراسیون‌ها ترکیب رنگ مشکی و چوب است. ترکیب کردن کابینت‌هایی مشکی با کانتری که طرح چوب دارد، می‌تواند فضایی خاص و باابهت خلق کند. لازم به ذکر است که این گزینه مناسب آشپزخانه‌های کوچک و کم نور نیست.

سبز مریم گلی

رنگ سبز مریم گلی که امروزه برای کابینت آشپزخانه ترند شده، با چوب به خوبی هماهنگ می‌شود. مطمئن باشید این ترکیب دنیای جدیدی برای شما به ارمغان خواهد آورد. سبز مریم گلی بسیار آرامش بخش و پر از حس طبیعت است. با اضافه کردن کانتری که طرح چوب دارد به این کابینت‌ها محیطی روشن، زیبا، آرام، شیک، و گرم و طبیعی به وجود می‌آید. سعی کنید رنگ صفحه کابینت طرح چوب خود را نسبتا روشن انتخاب کنید.

 

صفحه کابینت طرح چوب
صفحه کابینت طرح چوب در آشپزخانه زیبای مشکی

 

صفحه کابینت چوب طبیعی

چوب‌های طبیعی زیادی در صنعت کابینت سازی به کار برده می‌شوند. رایج‌ترین چوب‌ها برای ساخت کابینت و کانتر آن بلوط سفید و قرمز، افرا، گیلاس، توس، ون، کاج، گردو، راش، و صنوبر می‌باشند. استفاده از چوب طبیعی مزایا و معایبی دارد که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

مزایای صفحه کابینت چوب

  • چوب طبیعی استحکام بالایی دارد و طول عمر آن زیاد است.
  • ظاهر زیبای جوب طبیعی بی‌نظیر می‎باشد و با هیچ صفحه کابینت طرح چوبی قابل مقایسه نیست.
  • کانتر چوبی را با انواع سبک‌ها می‌توان ست کرد.
  • رنگ و متریال متنوعی برای این نوع پیشخوان وجود دارد.

معایب صفحه کابینت چوب

  • این نوع صفحه کابینت قیمت بالایی دارد.
  • چوب طبیعی در برابر آب و رطوبت مقاومتی ندارد و به راحتی خراب می‌شود. این مشکل در مورد صفحه کابینت اهمیت دوچندان پیدا می‌کند، چرا که کانتر آشپزخانه مدام با آب در تماس است.
  • احتمال نفوذ حشرات و انواع میکروب‌ها به چوب بسیار بالاست.

 

نکته مهم: صفحه کابینت ام دی افی که طرح چوب دارد نیز بادوام و زیباست، اما مشکلات پیشخوان چوبی را ندارد.

راهنمای کامل برای انواع صفحه کابینت

 

جمع بندی

نوع صفحه کابینت یک آشپزخانه اهمیت بسیار بالایی دارد. تاثیر ظاهر کانتر روی کل محیط آشپزخانه از کسی پنهان نیست. کانتر چوبی یا طرح چوب از انواع بسیار محبوب و شیک محسوب می‌شود. اگر قصد تهیه صفحه کابینت طرح چوب دارید، برای کابینت‌های خود به یکی از رنگ‌های سفید، مشکی، سبز مریم گلی، و طرح چوب فکر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *