مدل کابینت جدید طرح ال | با معرفی ۶ مدل روز

مدل کابینت جدید طرح ال

طراحی و چیدمان آشپزخانه در ۱۰۰ سال گذشته تغییرات زیادی کرده است. با وجود مدل‌های چیدمان مختلف، طراحی یک آشپزخانه ایده آل در حال حاضر بسیار آسان‌تر است. آشپزخانه L شکل یکی از مدل‌های طراحی و چیدمان محبوب برای آشپزخانه است. اگر آشپزخانه‌ی شما به شکلی‌ست که کابینت آن باید با مدل حرف L  طراحی شود، این مقاله دقیقا مناسب شماست. زیرا، در ادامه نکاتی را در این باره توضیح خواهیم داد و انواع مدل کابینت جدید طرح ال را بررسی خواهیم کرد.

 

آشپزخانه طرح L چیست؟

در یک آشپزخانه L شکل، دو دیوار با زاویه‌ی ۹۰ درجه به هم متصل شده‌اند و این دو دیوار اجزای اصلی آشپزخانه را دربرمی‌گیرند. طرح ال برای آشپزخانه‌های کوچک که با کمبود فضا مواجه‌اند، نسبت به هر نوع آشپزخانه‌ی دیگر، کاربردی‌تر و بهتر است. اگر آشپزخانه‌ی بزرگی دارید و رفت و آمدتان در آشپزخانه زیاد است و زمان زیادی را در حال پخت و پز هستید، آشپزخانه‌ی ال شکل می‌تواند برای شما هم مناسب باشد؛ زیرا، دسترسی به هر سه بخش اصلی آشپزخانه برای شما راحت خواهد بود.

 

بررسی انواع مدل کابینت جدید طرح ال

با تغییر مداوم ترندها، مدل کابینت آشپزخانه نیز به روز می‌شود و تغییر می‌کند. سبک‌های قدیمی کنار می‌روند و انواع جدید کابینت طرفدار پیدا می‌کنند. هدف ما معرفی مدل‌های جدید کابینت طرح L و ارائه‌ی ایده‌های نو به شماست.

 

نوع اول از مدل کابینت جدید طرح ال
کابینت ال شکل سفید محیط را دلبازتر نشان می‌دهد.

همانطور که گفتیم طرح L برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است و کاربرد بیشتری دارد. برای آشپزخانه‌ی کوچک هم چه رنگی بهتر از سفید؟ رنگ سفید و سبک مدرن این مدل کابینت در دلباز نشان دادن آشپزخانه بسیار موثر بوده است. با اینکه پنجره در این مورد بی‌تاثیر نیست، اما همین آشپزخانه را با کابینت‌های تیره و طرح کلاسیک و شلوغ تصور کنید. قطعا نتیجه متفاوت خواهد بود.

معرفی ۷ رنگ سال کابینت ۲۰۲۲

 

نوع دوم از مدل کابینت جدید طرح ال
در آشپزخانه‌ی کوچک می‌توان از جزیره‌ی کوچک به جای میز ناهارخوری استفاده کرد.

درست است که برای آشپزخانه‌های کوچک بهتر است هر چه بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده کنیم، اما می‌بینیم که در سمت راست این آشپزخانه پنچره‌ی بزرگی وجود دارد. این آشپزخانه کاملا نورگیر و روشن است، همچنین به نظر می‌رسد نورپردازی خوبی هم داشته باشد. بنابراین، امکان ترکیب رنگ قهوه‌ایِ تیره با سفید وجود داشته است. سادگی به زیبایی این مدل کابینت جدید طرح ال بسیار کمک کرده است.

نکته‌ی مهم دیگر استفاده از کابینت‌های ایستاده در جای درست است. همچنین، توکار بودن لوازم برقی‌ای مانند فر و ماکروفر اهمیت بالایی دارد. برای آشپزخانه‌های طرح الِ کوچک، توکار بودن لوازم برقی فضای ذخیره سازی را افزایش می‌دهد.

 

 

نوع سوم از کابینت L شکل
کابینت طرح L در آشپزخانه‌ای بزرگ.

در این تصویر آشپزخانه‌ای را می‌بینید که نسبتا بزرگ است و بدون پیشخوان زیادی خالی به نظر می‌رسد. با جزیره‌ای بزرگ و ال شکل بخش خالی آشپزخانه پر شده است. آشپزخانه پنجره‌ای ندارد و رنگ سفید انتخاب مناسبی‌ست. رنگ سفید کابینت‌ها با پارکت قهوه‌ای کف اتاق ترکیب زیبایی را به وجود آورده است.

 

 

نوع چهارم از آشپزخانه L شکل
استفاده از میز غذاخوری در آشپزخانه کوچک ال شکل.

یکی از مزایای آشپزخانه با کابینت طرح L این است که برای میز ناهارخوری جای مناسبی وجود دارد و میز و صندلی‌ها مزاحم رفت و آمد شما نمی‌شوند. در این مدل کابینت جدید طرح ال ترکیب رنگ خاکستری روشن را با مشکی می‌بینیم که آشپزخانه‌ای مدرن و زیبا خلق کرده‌ است. صندلی‌های چوبی هم با کانتر طرح چوب کابینت‌ها همخوانی دارند و به جذابیت آشپزخانه افزوده‌اند. اینجا هم کابینت ایستاده و لوازم برقی توکار را مشاهده می‌کنیم.

 

 

ایده‌ای نو برای کابینت طرح ال
از فضای گوشه‌ی کابینت طرح ال هم استفاده کنید.

یک ایده‌ی عالی برای گوشه‌ی آشپزخانه! گوشه‌ی آشپزخانه قسمتی‌ست که فضا هدر می‌رود و معمولا استفاده‌ای ندارد. به عکس بالا دقت کنید. با طراحی کردن چنین کشویی می‌توان از گوشه‌ی آشپزخانه به بهترین نحو استفاده کرد.

 

 

نوع پنجم از مدل کابینت جدید طرح ال
سقف چوبی و نوع انتخاب یخچال، سینک، و باقی جزئیات به حس روستایی آشپزخانه افزوده است.

آشپزخانه‌هایی با تم روستایی اخیرا ترند شده‌اند. در این تصویر یک مدل کابینت جدید طرح ال جذاب با تم روستایی می‌بینیم. کشوهای فراوان آن به افزایش فضای کابینت‌ها و کاربردی‌تر شدن‌شان کمک کرده‌اند. وجود قفسه‌های باز و در دسترس بودن لوازم و ظروف مختلف هم یکی از ویژگی‌های این نوع کابینت است.

 

 

نوع ششم از مدل کابینت جدید طرح ال
آشپزخانه‌ی سبک مدرن با رنگ آبی و سفید.

در مقاله‌ی مدل کابینت جدید ۱۴۰۱ گفتیم که رنگ آبی طرفداران فراوانی پیدا کرده و ترند شده است. این رنگ معمولا با سبک نئوکلاسیک ظاهر زیباتری پیدا می‌کند. با این حال، ترکیب رنگ سفید با آبی مات برای کابینت‌های مدرن این آشپزخانه انتخاب خوبی بوده است. امتداد کابینت دیواری تا سقف، آن هم با رنگ سفید باعث شده آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد. اما رنگ کابینت ایستاده، به طور خلاقانه‌ای کاملا آبی انتخاب شده است.

 

مزایا و معایب مدل کابینت جدید طرح ال

چیدمان L شکل یک چیدمان پرطرفدار و جذاب برای آشپزخانه است. انتخاب این چیدمان کابینت مزایای مهمی هم دارد و آشپزخانه را به فضایی پرکاربرد تبدیل می‌کند. با خواندن نقاط قوت و ضعف کابینت طرح L راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که چه چیدمانی می‌خواهید.

مزایا

  • رفت و آمد آسان: کابینت‌ها که روی دو دیوار چسبیده به هم جای می‌گیرند، مسیر رفت و آمد را نمی‌بندند. بنابراین، ورود و خروج از آشپزخانه راحت است و شما فضای زیادی را برای حرکت در این محیط دارید. این موضوع هنگام پخت و پز و مواقعی که سرتان شلوغ شده اهمیت خودش را نشان می‌دهد.
  • مثلث طلایی کار: مثلث کار جای صحیح اجاق گاز، یخچال، و سینک را مشخص می‌کند تا این سه یخش اصلی آشپزخانه بیشترین میزان کارایی را داشته باشند. رعایت مثلث کار در چیدمان ال شکل راحت است. کار کردن در چنین آشپزخانه‌ای که بخش‌های اصلی به اندازه‌ی کافی به هم نزدیک‌اند و در جای درست قرار گرفته‌اند بسیار لذت بخش خواهد بود.
  • آشپزخانه کوچک: اگر آشپزخانه‌ی کوچکی دارید و نمی‌دانید چه مدل چیدمانی برای کابینت‌های خود انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مدل کابینت طرح ال را در نظر داشته باشید. اگر این طرح با نقشه‌ی آشپزخانه همخوانی داشته باشد، بهترین گزینه‌ی شماست. با کابینت‌های طرح L هم به بهترین نحو از فضای آشپزخانه استفاده کرده‌اید هم محیط را خفه و کوچک نمی‌کنید. برای بیشتر شدن فضای نگهداری ظروف و لوازمم آشپزخانه می‌توانید کابینت‌های دیواری را تا خود سقف ادامه دهید.
  • آشپزخانه باز: امروزه آشپزخانه‌های باز که بدون کانتر (اپن) هستند، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. این مدل چیدمان برای طراحی آشپزخانه‌ی باز عالی‌ست.

معایب

  • آشپزخانه‌ی بزرگ: کابینت ال شکل برای آشپزخانه‌هایی با متراز بالا مناسب نیستند. در آشپزخانه‌ی بزرگ دو بازوی طرح L بیش از اندازه طولانی می‌شود و نه تنها زیبایی‌ای نخواهد داشت، بلکه کار کردن را هم مشکل می‌کند. بنابراین، اگر آشپزخانه‌ی بزرگی دارید، به فکر چیدمان دیگری باشید.
  • نیاز به جزیره: بهتر است آشپزخانه جزیره داشته باشد. بدون جزیره ممکن است به اندازه کافی صفحه کابینت برای تهیه غذا و کار در آشپزخانه نداشته باشید. به علاوه، کابینت جزیره فضای نگهداری لوازم و ظرف مختلف را افزایش می‌دهد. اگر آشپزخانه شما کوچک است، احتمالا به چنین فضایی به شدت احتیاج خواهید داشت.
  • آشپزی تک نفره: در محیطی کوچک با کابینت طرح ال آشپزی برای یک نفر کار سختی نیست، اما نمی‌توانید چند نفره آشپزی کنید. آشپزی بیش از یک نفر در این آشپزخانه دشوار است؛ زیرا، ترافیک رفت و آمدِ چند نفر در فضای محدود به شما اجازه‌ی کار کردن با خیال راحت را نمی‌دهد.

 

جمع بندی

آشپزخانه‌های L شکل برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب‌اند. حتی اگر اشپزخانه‌ی کوچکی داشته باشید، برای میز ناهارخوری نیز در این سبک آشپزخانه‌ها فضایی وجود دارد. انواع مختلف کابینت طرح ال را در این مقاله بررسی کردیم. نکته‌ی مهمی که در اکثر کابینت‌های طرح L وجود دارد این است که تلاش شده از فضای موجود تا جای ممکن استفاده شود. به این مسئله هم حتما توجه کنید که استفاده از رنگ تیره، آن هم در ترکیب با رنگ روشن، تنها برای آشپزخانه‌هایی مناسب است که نور زیادی داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *