مدل کابینت جدید ۱۴۰۳ و معرفی ترندهای جدید

مدل کابینت جدید 1403

با رسیدن سال جدید مدل‌ها و طرح‌های جدید نیز به بازار می‌آیند. این موضوع درباره‌ی آشپزخانه و کابینت نیز صدق می‌کند. هر سال سبک کابینت جدیدی مُد می‌شود و طرفداران زیادی پیدا می‌کند. سیر تغییر کابینت‌ها خیلی تند نیست و لازم نیست شما هر ساله نگران تغییر دادن آشپزخانه خود باشید، اما اگر امسال وقت آن رسیده که کابینت‌ها و آشپزخنه خود را بازسازی کنید، و یا برای آشپزخانه جدیدتان می‌خواهید کابینتِ مد روز تهیه کنید، لازم است بدانید که مدل کابینت جدید ۱۴۰۳ چه ویژگی‌هایی دارد. در ادامه به تمام نکات ریز و درشتی که باید درباره‌ی کابینت ۱۴۰۳ بدانید را بررسی کرده‌ایم.

 

مدل کابینت جدید ۱۴۰۳

آشپزخانه طرح جدید و کابینت‌های آن رنگ، طرح، و ابزارآلات جدید و زیبایی دارد که با ترندهای امسال هماهنگ است و به خانه‌ی شما زیبایی می‌بخشد.

  1. رنگ ترند برای کابینت آشپزخانه

سفید یا شیری + خاکی

با استفاده از رنگ روشن سفید یا شیری در کنار رنگ خاکی محیطی دنج و آرام ایجاد می‌شود.رنگ سفید رنگی خنثی است و حس مثبت و آرامش را القا می‌کند. همچنین، این رنگ محیط را روشن و بزرگ جلوه می‌دهد. رنگ خاکی نیز یک رنگ گرم به شمار می‌رود و ترکیبش با سفید یکی از ترکیب‌های محبوب برای مدل کابینت جدید ۱۴۰۳ است. رنگ شیری نسبت به سفید طبیعت گرم‌تری دارد و با سلیقه‌ی بسیاری از افراد جور است.

رنگی میان خاکستری گرم و بژ

این رنگِ ترکیبی برای آشپزخانه‌های با سبک جدید انتخابی مناسب است و با مدل کابینت‌های ترند ۱۴۰۳ متناسب. کابینت‌هایی به این رنگ جیغ نیستند و چشم را خسته نمی‌کنند. به علاوه، با بسیاری از مدل‌ها و رنگ‌های دیگر نیز هماهنگ می‌شوند.

کابینت چوبی

رنگ چوب همیشه منبع آرامش بوده است. کابینت‌هایی از جنس چوب طبیعی امروزه بسیار محبوب هستند و ظاهری زیبا خلق می‌کنند؛ و در عین حال، محیطی دنج، گرم، و صمیمی ایجاد می‌کنند. ترکیب چوب گردو یا بلوط با رنگ سفید بسیار عالی‌ست. کابینت چوبی یا کابینت طرح چوب آشپزخانه‌ای شیک، لوکس، و جذاب می‌سازد.

سیاه سفید

خاکی را دوست ندارید؟ کابینت آشپزخانه سیاه و سفید نیز از مدل‌هایی‌ست که سالیان سال در دکوراسیون خانه و آشپزخانه کاربرد داشته‌اند و همچنان در سال ۱۴۰۳ نیز پرطرفدار هستند. سیاه و سفید از ترکیب‌هایی‌ست که به راحتی از مُد نمی‌افتند. البته نوع ترکیب این دو رنگ با هم بسیار مهم است. به عنوان مثال، توصیه می‌شود که کابینت‌های دیواری را سیاه و کابینت‌های زمینی را سفید انتخاب نکنید.

آبی

کابینت آشپزخانه آبی یک مدل کابینت جدید ۱۴۰۳ محسوب می‌شود. کابینت‌های آبی مشتریان فراوانی پیدا کرده‌اند و ترند شده‌اند. رنگ آبی ملایم به فضای آشپزخانه احساس آرامش و امنیت می‌دهد. برای آشپزخانه خود می‌توانید از آبی روشن، آبی مایل به خاکستری، و ترکیب سفید و آبی تیره استفاده کنید.

 

مدل کابینت جدید 1403 و رنگ آبی
آبی و ایجاد حس آرامش در فضای آشپزخانه

 

  1. دیوار آشپزخانه ۱۴۰۳

تاثیر دیوار آشپزخانه را بر ظاهر کابینت‌ها و حتی کل آشپزخانه دست کم نگیرید. رنگ و طرح دیوار ممکن است آشپزخانه شما را تیره، کوچک، و شلخته‌ای نشان دهد. یا می‌تواند باعث شود کابینت‌ها بیشتر به چشم بیایند و محیط آشپزخانه شیک و تمیز به نظر برسد.

کاشی کوچک ساده

کاشی‌های ساده و مینیمالی که روکشی صاف و براق دارند، در بسیاری از آشپزخانه‌ها ظاهری زیبا و شیک می‌سازند. این کاشی‌ها با رنگ سفید باعث می‌شوند فضا بزرگ‌تر به نظر برسد و کابینت‌ها هم کاملا به چشم بیایند. کاشی‌های کوچک مینیمال برای آشپزخانه‌ای مدرن یکی از بهترین گزینه‌ها هستند.

 

کاشی دیوار مدل کابینت جدید 1403
کاشی کوچک سفید مینیمال برای دیوار آشپزخانه

 

کاشی تا سقف

برای کاشی کردن دیوار بهتر است فقط تا جایی که کابینت وجود دارد کاشی کاری نکنید و دیوار را تا خودِ سقف کاشی کنید. این کار نه تنها دیوار آشپزخانه‌تان را یکدست‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد، بلکه اگر آشپزخانه تاریکی دارید، می‌تواند آن را روشن‌تر جلوه دهد، مخصوصا زمانی که کاشی‌ها به رنگ سفید باشند یا سطحی شفاف و براق داشته باشند.

کاشی یکدست

کاشی‌هایی بزرگ که خط و مرز بین آن‌ها مشخص نیست در سال ۱۴۰۳ ترند هستند. این کاشی‌ها جلوه‌ای لوکس و مجلل دارند و بسیار محبوب‌اند. بسیاری از این کاشی‌ها طرح ماربل دارند که طرح سنگ مرمر است.

مدل کابینت جدید 1403
کاش‌های یکدست و لوکس

 

  1. کانتر کابینت ۱۴۰۳

امسال کانترها رایج‌ترین کالای پرفروش در بازسازی آشپزخانه هستند و لوازم خانگی در رتبه دوم قرار دارند.

کوارتز، پادشاهِ کانتر!

کوارتز با رنگ‌های سفید و روشن همچنان محبوب‌ترین متریال کانتر و پیشخوان آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ است. نگران لکه‌ها هم نباشید، صفحه‌ی کوارتز در برابر لک و آلودگی مقاوم است.

کوارتز رنگ‌های مشابه سنگ مرمر نیز دارد و برای آن‌هایی که طرح سنگ مرمر را دوست دارند، گزینه‌ی مناسبی‌ست.

سنگ مرمر

مرمر همیشه در آشپزخانه جایی را برای خود پیدا می‌کند، اگرچه انتخابی کاربردی نیست. مرمر طرفداران زیادی دارد و در آشپزخانه‌های سطح بالا نیز استفاده می‌شود.

چوب طبیعی

استفاده از چوب طبیعی به عنوان کانتر کابینت آشپزخانه انتخابی عالی‌ست. چوب طبیعی در رنگ و بافت بسیار متوع است و استفاده از چوب با رنگ طبیعی خودش به آشپزخانه حس گرما می‌بخشد و طبیعت را به قلب خانه می‌اورد.

اگر نگران خراب شدن کانتر چوبی هستید، این مسئله نیز قابل حل است. امروزه در بازار چوب‌هایی با پوشش‌ها و روکش‌های بی‌رنگ و مقاوم در برابر رطوبت و خط و خش وجود دارد که برای کابینت‌های آشپزخانه مناسب

 

  • جزیره با سینک یا بدون سینک از مواردی‌ست که در مدل کابینت جدید ۱۴۰۳ نقش دارد.

 

 

  1. لوازم آشپزخانه ترند

لوازم هوشمند

از آنجایی که فناوری هوشمند با زندگی روزمره ما ادغام می‌شود، لوازم خانگی هوشمند نیز یک آیتم مهم برای آشپزخانه جدید با سبک ۱۴۰۳ هستند. امروزه صرفه جویی در زمان بسیار مهم است و این با استفاده از لوازم خانگی هوشمند اتفاق می‌افتد.

لوازم خانگی سفید

سفید یک انتخاب رنگ جذاب برای لوازم خانگی آشپزخانه‌های سال ۱۴۰۳ است. این رنگ که نشان دهنده تمیزی و زیبایی‌ست می‌تواند انتخاب خوبی برای لوازم آشپزخانه باشد.

لوازم مدرن و نو

جایگزین کردن وسایل قدیمی با وسایل مدرن و به روز یکی از نکات مهم است.  لوازمی مانند اجاق گاز، فر، یخچال، و … در مدل‌های جدید طراحی‌های به روزتری دارند. همچنین، علم به سمتی پیشرفت می‌کند که انرژی کمتری مصرف شود و نو کردن وسایل آشپزخانه هم ظاهر بهتری دارد، هم از لحاظ کارایی و مصرف انرژی بهینه است.

 

  1. فلزات و دستگیره‌ها در مدل کابینت جدید ۱۴۰۳

دستگیره بی دستگیره!

یکی از ترند‌های جدید برای آشپزخانه مدرن دستگیره‌ی مخفی‌ست، دستگیره‌ای که به چشم نمی‌آید و ظاهر آشپزخانه و کابینت‌ها را منظم، ساده و شیک نشان می‌دهد. کابینت‌هایی که برای باز و بسته شدن از مگنت استفاده می‌کنند نیز انتخاب ممناسبی هستند. حذف دستگیره‌ها یکی از ویژگی‌های آشپزخانه مینیمال است.

شیرآلات

برای سخت افزار فلزی مانند شیر آلات و خودِ سینک می‌توانید از لوازمی به رنگ مشکی استفاده کنید.

مس نیز فلزی است که امسال مُد شده و اگر با رنگ کابینت آشپزخانه‌تان هارمونی دارد، به شما توصیه می‌کنیم به این گزینه نیز فکر کنید. رنگ‌های زرد و طلایی را به هیچ عنوان انتخاب کنید، چرا که دمده و قدیمی هستند.

شیرآلات کابینت جدید 1403
شیرآلات مشکی، ترند جدید آشپزخانه ۱۴۰۳
  1. قوس و انحنا در کابینت مدل ۱۴۰۳

اشکال گرد یکی دیگر از موارد جدید است که شاید عجیب به نظر برسد، اما ترند شده و پرطرفدار است. کابینت‌هایی منحنی شکل در آشپزخانه حس بهتری به شما خواهند داد. جزیره‌هایی که مستطیل نیستند و کناره‌های منحنی دارند، پنجره‌ها و درهای قوس دار و حتی کابینت‌هایی با درهای شیشه‌ای قوسی شکل به ترند آشپزخانه مدل جدید ۱۴۰۳ اضافه شده‌اند.

مدل کابینت جدید 1403 و انحنا
انحنا و قوس ویژگی خاص دکوراسیون‌های جدید است.

 

  1. لوازمی از جنس متریال‌های طبیعی

استفاده از متریال‌های طبیعی در آشپزخانه‌ی ترند سال ۱۴۰۳ جذابیت فراوانی دارد.

استفاده از لوازم چوبی در آشپزخانه جدید و به سبک امروزی ایده‌ی محشری‌ست. با این کار فضای مدرن آشپزخانه‌تان متعادل می‌شود و احساس نمی‌کنید که همه چیز کارخانه‌ای و مصنوعی‌ست. ظروف چوبی، میز ناهارخوری از جنس چوب، یا اکسسوری‌های چوبی گزینه‌های خوبی هستند.

همچنین، استفاده از سنگ‌های طبیعی مانند مرمر و گرانیت به عنوان کانتر ظاهری لوکس و زیبا به آشپزخانه می‌بخشد. با قرار دادن گلدان سنگی یا چند دکوری کوچک از جنس سنگ طبیعی می‌توانید آشپزخانه را دوست داشتنی‌تر کنید.

 

سبک دکوراسیون مدل کابینت جدید ۱۴۰۳

هر کدام از سبک‌ها از نظر ظاهر، انتخاب رنگ، مصالح و الگوهای طراحی با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه، چند سبک چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه ترند سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کنیم:

مینیمالیستی

سبک مینیمالیسم سبکی‌ست که در آن ساده‌گرایی و کمینه جویی اولین اصل است. در آشپزخانه‌ای با طراحی مینیمالیستی همه چیز ساده به نظر می‌رسد. استفاده بهینه از فضا نیز جزو ویژگی‌های این سبک است. رنگ‌های جیغ برای این سبک مناسب نیستند و معمولا از رنگ‌های چوبی یا رنگ‌های ملایم برای آشپزخانه مینیمال استفاده می‌کنند.

روستیک یا روستایی مدرن

این سبک چیدمان آشپزخانه از ترکیب ظاهر روستایی و عناصر مدرن ساخته شده است. استفاده از چوب طبیعی، المان‌های دست‌ساز، رنگ‌های گرم و طبیعی، و طرح‌های روستایی در کابینت‌ها و کاشی‌کاری دیوارها و کف‌ مشهود است.

فوق‌مدرن

طراحی فوق‌مدرن ظاهری خلاقانه دارد و معمولا با شکل‌های هندسی و استفاده از تکنولوژی پیشرفته همراه است. به طور معمول، این سبک با استفاده از رنگ‌های شاد، سطوح صاف و براق، و استفاده از مصالح مدرن مانند استیل و شیشه در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه شناخته می‌شود.

به هر حال، مهمترین چیز در طراحی آشپزخانه، تطابق آن با سلیقه شما و نیازهای عملی است. پیشنهاد می‌کنم قبل از تصمیم‌گیری، نیازها، سلیقه شخصی خود و همچنین محدودیت‌های فضایی و بودجه را مورد بررسی قرار دهید. همچنین، مطالعه بیشتر و مشاهده طرح‌ها و ایده‌های مختلف برای کابینت آشپزخانه می‌تواند به شما کمک کند تا سبک مناسب برای آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

 

جمع بندی

مدل کابینت جدید ۱۴۰۳ ویژگی‌های فراوانی دارد. مهم‌ترین مواردی که باید به آن‌ها دقت کنید رنگ کابینت، فلزات و دستگیره کابینت، طرح کابینت‌ها، کانتر و دیوار آشپزخانه است. سبک مینیمال محبوب‌ترین سبک این روزهاست و برای اینکه آشپزخانه‌ای روی مد داشته باشید سعی کنید از قواعد این سبک پیروی کنید. برای درک بهتر شما از مواردی که نام برده شده، به تصاویر دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *