مزایا و معایب کابینت پیش ساخته کدام‌اند؟

معایب کابینت پیش ساخته

به فکر خریدن کابینت جدید هستید؟ احتمالا شما هم مانند اکثر مردم یکی از اولین مواردی که در نظر می‌گیرید نوع کابینت است. کابینت‌ها از نظر ساخت به دو نوع پیش ساخته و سفارشی تقسیم می‌شوند. قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه از کجا کابینت‌ها را تهیه کنید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید کابینت پیش ساخته بخرید یا سفارشی. برای انتخاب بهتر ابتدا باید مزایا و معایب کابینت پیش ساخته و کابینت سفارشی را بدانید.

روشن است که هر دو مزایا و معایبی دارند، و انتخاب شما بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما و خانه شما مناسب‌تر است. تمرکز ما در این مقاله بر روی کابینت پیش ساخته و مزایا و معایب و ویژگی‌های آن است. امیدواریم پس از مطالعه به پاسخ سوالات خود رسیده باشید.

 

کابینت پیش ساخته چه کابینتی است؟

کابینت پیش ساخته یا استوک به صورت انبوه تولید می‌شود و پیش از اقدام شما برای خرید به شکل آماده موجود می‌باشد. این نوع کابینت که از قبل ساخته شده‌ است، در فروشگاه‌های کابینت مانند فروشگاه کابینت آماده پیشکاری یافت می‌شود. ابعاد و اندازه‌های کابینت پیش ساخته استاندارد در نظر گرفته شده است و تقریبا برای همه افراد مناسب است.

دلیل ارزانی کابینت پیش ساخته چیست؟

 

مزایا و معایب کابینت پیش ساخته

و اما می‌رسیم به اصل ماجرا:

مزایای کابینت پیش ساخته

  1. قیمت مناسب: قیمت کابینت آماده از کابینت سفارشی حداقل ۲۰ درصد کمتر است.
  2. قیمت معلوم و مشخص: زمانی که برای خرید کابینت به فروشگاه می‌روید، از قیمت پایانی کابینتی که می‌خواهید مطلع می‌شوید، اما این درباره‌ی کابینت سفارشی صدق نمی‌کند.
  3. خرید سریع و صرفه جویی در زمان: این کابینت‌ها از قبل به صورت انبوه تولید شده‌اند و لازم نیست منتظر باشید تا کابینت ساز پس از طراحی و برنامه ریزی کابینت‌تان را بسازد.
  4. نصب آسان: نصب کابینت‌هایی که از قبل سرهم شده‌اند بسیار آسان‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.
  5. بررسی راحت گزینه‌ها: با سر زدن به فروشگاه تمام گزینه‌های موجود را می‌بینید و راحت‌تر آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنید.
  6. امکان فروش دوباره: کابینت آماده برای یک آشپزخانه مشخص سفارشی سازی نشده و اگر مایل بودید می‌توانید آن‌ها را بفروشید.
  7. خرید بی‌دردسر: برای خرید کابینت سفارشی باید با پروسه‌ی طولانی برنامه ریزی و سر و کله زدن با طراح و کابینت ساز را طی کنید. اما در تهیه کابینت آماده نیاز به رو به رویی با هیچکدام از این موارد نیست.
  8. تنوع رنگ و طرح: کابینت پیش ساخته تنوع نسبتا خوبی در رنگ و طرح دارد. در واقع، این نوع کابینت در هر سه سبک مدرن، کلاسیک، و نئوکلاسیک ساخته می‌شود و تمام رنگ‌های محبوب و زیبای این سبک‌ها نیز موجود می‌باشند.

 

معایب کابینت پیش ساخته
کابینت استوک می‌تواند برای آشپزخانه شما انتخابی فوق‌العاده باشد.

 

معایب کابینت پیش ساخته

  1. ابعاد و متراژ محدود: کابینت‌های پیش ساخته متراژ مشخصی دارند. این کابینت‌ها در انواع ۳، ۴، و ۵ متری تولید می‌شوند. ممکن است این ابعاد با متراژ آشپزخانه شما جور نباشد. مگر اینکه کابینتی که نیاز دارید مضربی از ۳، ۴، و ۵ متر باشد.
  2. نامناسب برای آشپزخانه‌های متفاوت: یکی از معایب کابینت پیش ساخته این است که اگر نقشه آشپزخانه شما زوایای خاصی دارد و یا متفاوت طراحی شده است، کابینت آماده به درد شما نمی‌خورد. ابعاد این کابینت‌ها مشخص و استاندارد هستند. برای آشپزخانه‌‌ای با نقشه‌ی متفاوت کابینت سفارشی گزینه منطقی‌تری می‌باشد.
  3. تنوع رنگ محدود: کابینت پیش ساخته تنوع رنگ بالایی دارد اما این با تنوع رنگ کابینت آشپزخانه سفارشی قابل مقایسه نیست. کابینت‌های آماده معمولا در رنگ‌های پرطرفدار و پرفروش تولید می‌شوند. در حالی که کابینت سفارشی در هر رنگ متفاوت و فانتزی‌ای که بخواهید برای شما طراحی و ساخته خواهد شد.
  4. طرح و مدل محدود: درست است که کابینت استوک در هر سه سبک رایج وجود دارد و تنوع طرح‌های آن نیز کم نیست، ولی تنوع مدل آن نامحدود و بینهایت نیست.
  5. کیفیت کاملا وابسته به مجموعه تولیدی: اینکه کابینت پیش ساخته خود را از کجا تهیه می‌کنید بسیار مهم است. ممکن است کابینت‌هایی بسیار ارزان نیز پیدا کنید که تضمینی روی کیفیت و دوام آن‌ها نیست.

 

برای اینکه بهتر تصمیم بگیرید مقاله‌ی ما را با عنوان «کابینت استوک بخریم یا نه؟» بخوانید.

 

جمع بندی

از لحاظ قیمت، زمان، نصب، بی دردسر بودن، دسترسی به گزینه‌ها، و امکان فروش تهیه‌ی کابینت استوک به نفع شماست. با این حال این کابینت معایب خاص خودش را دارد که این معایب را نیز بررسی کردیم. با اطلاع از این مزایا و معایب کابینت پیش ساخته احتمالا نسبت به ویژگی‌های کابینت آشپزخانه خود چشم انداز واضح‌تری پیدا کرده‌اید. برای تصمیم گیری هوشمندانه تمام جوانب را بسنجید و با مشاوران مجموعه کابینت پیشکاری هم مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *