کابینت ممبران متنوع ترین کابینت آشپزخانه

کابینت ممبران

کابینت ممبران آنتیک کاج

کابینت ممبران سفید یخچالی

کابینت ممبران سفید طلایی استار

کابینت ممبران طرح بتن

کابینت ممبران سفید یخچالی

کابینت ممبران سفید طلایی

یکی از بخش‌های بسیار مهم و حیاتی هر خانه آشپزخانه‌ی آن است، بخشی بسیار کاربردی که از آن به صورت مداوم استفاده می‌شود و نبود آن غیرممکن است. علاوه بر کاربرد، زیبایی ظاهر آشپزخانه نیز حائز اهمیت است. امروزه که اکثر آشپزخانه‌ها از اتاق نشیمنِ خانه دیده می‌شوند، اهمیت زیبایی و ظرافت آشپزخانه چندین برابر شده است. یکی از مواردی که در ظرافت و زیبایی آشپزخانه نقش مهمی را ایفا می کند، کابینت آشپزخانه است. کابینت هر آشپزخانه تعیین کننده‌ی بسیاری از ویژگی‌های آشپزخانه است. میزان فضای قابل استفاده در آشپزخانه به کابینت‌های آن بستگی دارد، همچنین نوع چیدمان لوازم آشپزخانه و زیبایی آن وابسته به طراحی کابینت آن آشپزخانه است. اینکه آشپزخانه و همینطور تمام محیط خانه ما چطور به نظر می‌رسد ارتباط مستقیم با کابینت آشپزخانه دارد. بنابراین کابینت ممبران می تواند گزینه مناسبی باشد.

مطالب

  • کابینت آشپزخانه ممبران چیست؟

  • انواع کابینت آشپزخانه ممبران

  • رنگ‌بندی کابینت ممبران

  • مزایا و معایب کابینت ممبران

کابینت آشپزخانه ممبران چیست؟

ممبران یا Membrane در زبان انگلیسی به معنای پوسته و غشا است. ممبران در اصل فویل پلی وینیل کلراید (PVC) است. روکش پی وی سی روی ام دی اف یا نئوپان تحت فشار بالا پیچیده می‌شود و درب کابینت ممبران را می‌سازد. روی درب کابینت از این روکش استفاده شده، و بخش‌های دیگر را می‌توان با روکش‌هایی با قیمت مناسب‌تر پوشاند. این روکش‌ها در انواع مات، براق و چوبی تولید می‌شوند. کابینت آشپزخانه ممبران که در طرح ها، رنگ‌ها، و سبک‌های متفاوت ساخته می‌شود، به شما گزینه‌های زیادی را برای انتخاب می‌دهند.

 

 

انواع کابینت آشپزخانه ممبران

بر روی این کابینت هم طراحی کلاسیک و هم طراحی مدرن صورت می‌گیرد و شما می‌توانید انتخاب کنید که آشپزخانه‌ای با سبک کلاسیک یا با سبک مدرن داشته باشید. هر دو این‌ها زیبایی و جذابیت منحصر به فردی دارند که نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست. به همین دلیل، طراحی این کابینت به سبک معماری خانه و سلیقه‌ی مشتری بستگی دارد. همانطور که کابینت مدرن برای خانه‌ای با تم مدرن مناسب است، برای خانه‌ای با معماری سنتی نیز بهتر است کابینت کلاسیک انتخاب شود.

ممبران کلاسیک :

کابینت کلاسیک کابینت معروف و محبوبِ ممبران است، تا جایی که تصور عموم راجع به این کابینت این است که کابینت ممبران مخصوص سبک کلاسیک است و با طرح مدرن ساخته نمی‌شود. حکاکی هر نوع طرحی بر روی این کابینت به راحتی ممکن است، به همین دلیل این کابینت انتخابی عالی‌ست برای افرادی که کابینتی با سبک کلاسیک می‌خواهند. ساخت کابینتی با سبک و طرح کلاسیک از جنس چوب بسیار گران و پرهزینه است، درحالی که می‌توان طرح یک کابینت کلاسیک را روی روکش پی وی سی کابینت ممبران حک کرد و با هزینه‌ای کمتر آشپزخانه‌ای به سبک کلاسیک داشت. همین ویژگی ممبران را بسیار محبوب کرده است. کابینت‌های کلاسیک با طراحی پیچیده با نقش و حکاکی زیاد را با نام پُرکار می‌شناسند. اما اگر کابینت کلاسیک شما طراحی ساده‌ای داشته باشد و طرح و نقش آن زیاد و شلوغ نباشد، به آن کم‌کار می‌گویند. از رنگ‌های گرم مانند استخوانی، کرم، یا قهوه‌ای و یا رنگ‌های خنثی مثل سفید برای کابینت سبک کلاسیک استفاده می‌کنند.

ممبران مدرن:

از کابینت ممبران که طرح پذیری بالایی دارد برای ساخت کابینت مدرن هم می‌توان استفاده کرد. بر روی کابینت مدرن هم مانند کابینت کلاسیک طراحی و حکاکی انجام می‌شود اما در سبک مدرن طرح و نقش کابینت ساده است و مثل سبک مدرن دارای طرح و نقش پیچیده با ریزه کاری فراوان نیست. برای ساخت کابینت سبک مدرن از رنگ‌های بیشتری می‌شود استفاده کرد و رنگ‌های مناسب این سبک، بر خلاف کابینت کلاسیک، محدود نیست. البته به این نکته توجه داشته باشید که برای داشتن کابینت مدرن، انواع دیگر کابینت مانند هایگلاس یا ام دی اف که قیمت پایین‌تری دارند، می‌توانند گزینه‌ی بهتری برای شما باشند.

 

ممبران نئوکلاسیک:

سبک نئوکلاسیک از هنر و معماری یونان باستان و روم باستان الهام می‌گیرد. این سبک در قرون ۱۸ و ۱۹ میلادی در اروپا شکل گرفت. سبک نئو کلاسیک پیچیدگی‌ها و تم اشرافی سبک کلاسیک را با سادگی مدرنیته تلفیق می‌کند و سبکی جدید به دنیا می‎آورد. کابینت ممبرانِ سبک نئوکلاسیک نیز یک محصول جذاب از ترکیبِ زیبایی و شکوه گذشته با طراحی مدرن است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت ممبران این است که به راحتی می‌توان طرح‌های کلاسیک و نئوکلاسیک را روی آن حک کرد. همین ویژگی باعث شده ممبران بهترین گزینه برای کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک باشد. حکاکی‌های روی کابینت نئوکلاسیک کمتر و ساده‌تر از کابینت کلاسیک است؛ بنابراین، خلوت‌تر و مدرن‌تر به نظر می‌رسد. کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک ممبران با دکوراسیون‌های متنوع‌تری ست می‌شود و تنوع رنگ بیشتری نسبت به سبک کلاسیک دارد.

البته این کابینت‌ها مانند کابینت مدرن هم نیستند و رنگ‌های جیغ یا فانتزی اصلا برای این سبک مناسب نیست. برای آشپزخانه نئوکلاسیک و کابینت‌هایش، علاوه بر رنگ‌های سفید، کرم، قهوه‌ای و انواع رنگ چوب، رنگ آبی و سبز سلطنتی نیز کاربرد دارد.

جزئیات این کابینت شامل تاج و ستون نسبتا ساده است. این جزئیات باعث می‌شود که کابینت‌ها جذابیت و شکوهی متفاوت داشته باشند. کابینت نئوکلاسیک ممبران برای آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ مناسب است. البته توصیه می‌کنیم برای آشپزخانه‌های خیلی کوچک فقط از سبک مدرن و مینیمال استفاده کنید.

 

 

رنگ‌بندی کابینت ممبران

سفید

رنگ سفید برای کابینت ممبران از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای این نوع کابینت به شمار می‌رود. رنگ سفید هم برای سبک مدرن و هم سبک کلاسیک رنگی بسیار زیبا و پرطرفدار است. یکی از دلایل مهمِ این محبوبیت این است که رنگ سفید به محیط آشپزخانه حس سرزندگی و آرامش می‌دهد. رنگ سفید محیط آشپزخانه را دلبازتر و بزرگتر نشان می‌دهد. همچنین این رنگ، رنگی خنثی به شمار می‌رود و می‌توان هر رنگ دیگری را با سفید ترکیب کرد. از رنگ‌هایی که ترکیب زیبایی با سفید می‌سازند طلایی و کرم هستند. رنگ سفید طلاییِ کابینت آشپزخانه را درخشان‌تر، و در نتیجه سلطنتی و لوکس نشان می‌دهد، همینطور رنگ طلایی به مقدار محدود در کنار زمینه‌ی سفید از ترکیب رنگ‌های محبوب این کابینت است، از طرفی دیگر رنگ سفید کرم یکی دیگر از گزینه‌های محبوبی‌ست که برای سبک کلاسیک انتخاب می‌شود.

رنگ دیگری که در خانواده‌ی رنگ سفید بسیار پرطرفدار و زیباست، رنگ سفید صدفی‌ست. این رنگ برای انواع روکش های ممبران انتخابی مناسب است. رنگ سفید صدفی نور را به خوبی منعکس می‌کند و آشپزخانه شما را بزرگتر و زیباتر جلوه می‌دهد، بنابراین، اگر آشپزخانه‌ی کوچکی دارید کابینت ممبران سفید صدفی برای شما پیشنهاد خوبی‌ست.

گردویی

اگر مایل‌اید آشپزخانه‌ای با سبک کلاسیک داشته باشید، یکی از بهترین گزینه‌های شما کابینت ممبران گردویی‌ست، چرا که رنگ گردویی در محیطی با طراحی کلاسیک ترکیبی بی‌نظیر می‌سازد. کابینت گردویی شبیه به کابینت چوبی‌ست و جلوه‌ی زیبایی دارد. البته در نظر داشته باشید که این رنگ برای آشپزخانه‌های بزرگ با فضای زیاد مناسب‌تر است.

کرم

رنگ کرم برای کابینت آشپزخانه یکی از پرطرفدارترین‌هاست. رنگ‌های استخوانی، قهوه‌ای، و طلایی با این رنگ ترکیب خوبی می‌سازند. ترکیب کرم استخوانی که به محیط آشپزخانه‌ی شما نمایی جذاب می‌بخشد، با بسیاری از لوازم آشپزخانه و دکوراسیون منزل شما هم همخوانی خواهد داشت. رنگ کرم هم با قهوه‌ای تیره و هم با قهوه‌ای روشن ترکیب می‌شود. کابینت ممبران با ترکیب رنگی کرم قهوه‌ای از ترکیب سفید قهوه‌ای پرطرفدارتر است. کابینت کرم طلایی که با اضافه کردن دکور مشکی به آن جذاب‌تر و شیک‌تر می‌شود، از ترکیب رنگ‌های محبوب کابینت ممبران است. این ترکیب رنگی را برای کابینت کلاسیک استفاده می‌کنند.

قهوه‌ای:

رنگ قهوه‌ای که همان رنگ چوب است، رنگ بسیار زیبایی برای کابینت آشپزخانه کلاسیک محسوب می‌شود.  کابینت ممبران قهوه‌ای که حس طبیعت را نیز منتقل می‌کند، انتخابی پرطرفدار است. بهترین ترکیب برای رنگ قهوه‌ای رنگ سفید است. ترکیب این دو تضاد زیبایی ایجاد کرده و آشپزخانه‌ی شما را جذابتر می‌کند.

کابینت ممبران، علاوه بر رنگ‌ها و  ترکیب‌هایی که نام بردیم، با رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند، و این به شما این شانس را می‌دهد که انتخاب ایده‌آل خود را داشته باشید.

 

 

کابینت ممبران
کابینت ممبران به شما گزینه های زیادی برای انتخاب می دهد.

 

مزایا و معایب کابینت ممبران

هر کابینتی مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد.. قبل از اینکه کابینت آشپزخانه منزلمان را انتخاب کنیم بهتر است راجع به نقاط قوت و ضعف انتخابمان بیشتر بدانیم تا تصمیمی آگاهانه بگیریم. البته نقاط قوت کابینت ممبران بیشتر از معایب آن است.

مزایای کابینت ممبران

  • یکی از مزایای این کابینت این است که اگر آشپزخانه‌ی کلاسیک متناسب با سلیقه‌ی شماست، این نوع کابینت برای شما بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود.
  • تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ دارد، پس شما می‌توانید هر کابینتی که بهترین ترکیب را با وسایل و لوازم و محیط خانه شما می‌سازد، انتخاب کنید.
  • به دلیل داشتن روکش پی وی سی که بر روی کابینت پرس شده، امکان نفوذ آب و رطوبت به لایه‌های ام دی اف وجود ندارد.
  • روکش پی وی سی برا محیط زیست خطر محسوب نمی‌شود و برای طبیعت ضرری ندارد.
  • شباهت بسیار زیاد کابینت ممبران با چوب طبیعی نیز مزیت دیگر آن است و آشپزخانه شما را تبدیل به آشپزخانه‌ای لوکس می‌کند.
  • تمیز کردن کابینت ممبران آسان است و لکه‌ها به راحتی از روی روکش پی وی سی این کابینت پاک می‌شوند.

معایب کابینت ممبران

  • بسیاری از معایب کابینت ممبران به کابینت‌ساز بستگی دارد. اگر از روکش و چسب نامرغوب استفاده شود، یا روکش کابینت به خوبی بر روی درب کابینت پرس نشود، ممکن است روکش آن به مرور زمان جدا شود، یا طرح‌های روی کابینت آسیب ببینند و خراب شوند.
  • در مقابل نور خورشید مقاوم نیست. تابش نور خورشید به صورت مستقیم و برای مدت طولانی قدرت چسبندگی روکش پی وی سی آن را کاهش می‌دهد.
  • روکش پی وی سی کابینت ممبران در دسترس نیست و به راحتی نمی‌شود کابینتی را تعمیر کرد یا تعداد کابینت آشپزخانه افزایش داد.
  • ابزار و وسایل نوک تیز می‌توانند بر روی کابینت شما را خراش دهند و به آن صدمه بزنند.

 

تاج، زیر چراغ، ستون، و سرستون کابینت ممبران

کابینت ممبران که معمولا در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک تولید می‌شود، جزئیات زیادی دارد و قطعه‌هایی مانند تاج، زیر چراغ، سرستون، ستون، پا خور و … به این کابینت‌ها اضافه می‌شوند. تاج کابینت که در قسمت بالای کابینت‌های دیواری نصب می‌شود، معمولا بین ۳ تا ۱۵ سانتی‌متر ارتفاع دارد. تاج کابینت کلاسیک بلندتر از کابینت نئوکلاسیک است.

زیر چراغی در قسمت پایین کابینت دیواری نصب می‌شود. زیر چراغ علاوه بر اینکه کابینت کلاسیک را زیباتر و مجلل‌تر جلوه می‌دهد، برای جا دادن لامپ و اجرای نور پردازیِ زیر کابینت کاربرد دارد. اگر قصد دارید از لامپ ال ای دی استفاده کنید و کابینت‌های نئوکلاسیک را ترجیح می‌دهید، می‌توانید زیر چراغ را حذف کنید.

ستون کابینت ممبران با پیچیدگی‌ها و نقش و نگارها به زیبایی سبک کلاسیک و نئوکلاسیک می‌افزایند. طرح‌های اسلیمی و سنتی برای کابینت‌های مجلل سبک کلاسیک استفاده می‌شوند. اما برای سبک نئوکلاسیک که ساده‌تر و مدرن‌تر است، طرح‌های ساده و یا اشکال هندسی را انتخاب می‌کنند.

برای اینکه کابینت‌های آشپزخانه شما مرتب‌تر و شیک‌تر به نظر برسند، لازم است برای پایه‌های آن‌ها از پاخور استفاده کنید. پا خور به پایه‌های کابینت نصب می‌شود و باعث می‌شود پایه‌ها و فضای خالی زیر کابینت دیده نشوند.

 

کابینت ممبران بهتر است یا هایگلاس؟

یکی از سوالات متداولی که پرسیده می‌شود این است که بین کابینت ممبران و هایگلاس کدام را انتخاب کنیم. درست است که مغزی این دو کابینت از جنس ام دی اف است، اما متریال و محصول نهایی آن‌ها تفاوت بسیار زیادی با هم دارند.

همانطور که گفتیم کابینت ممبران برای سبک کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده می‌شود، روی آن حکاکی صورت می‌گیرد و برای آشپزخانه‌ها بزرگ مناسب است، سطح آن براق و شفاف می‌باشد، ضد آب است، قیمت نسبتا بالایی دارد، نظافت آن ساده نیست، و عموما در رنگ‌ها خنثی و طرج چوب تولید می‌شود.

در مقابل کابینت هایگلاس برای سبک مدرون و مینیمال کاربرد دارد، سطوح آن صاف و یکدست است، برای آشپزخانه‌های کوچک انتخاب بسیار خوبی‌ست، بسیار براق و شیشه‌مانند می‌باشد، ضد آب نیست، قیمت آن از ممبران کمتر است، به راحتی تمیز می‌شود، و تنوع رنگ نامحدودی دارد.

اینکه شما کدام کابینت را انتخاب می‌کنید به نیازها، سلیقه، متراژ آشپزخانه، و سبک دکوراسیون خانه بستگی دارد. در واقع، نمی‌توان یکی را بهتر از دیگری معرفی کرد.

 

کاربردهای ممبران

ممبران به عنوان یک گزینه محبوب در دکوراسیون داخلی خانه‌ها کاربردهای زیادی دارد و در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود. به دلیل ضد آب بودن این متریالِ فوق العاده از ممبران به عنوان متریال ساخت کابینت‌های آشپزخانه و کابینت‌های سرویس بهداشتی و حمام استفاده می‌کنند. علاوه بر این، کاربردهای معمول دیگری نیز دارد که شامل کمد و دراور اتاق خواب، لوازم دفتر کار و کابینت فضاهای تجاری مانند رستوران‌ها و هتل‌ها می‌باشد.

 

جمع بندی

روکش ممبران یا همان روکش پی وی سی بر روی ورقه‌های نئوپان یا ام دی اف کشیده می‌شود و کابینت ممبران را می‌سازد. این روکش به دلیل طرح پذیری فوق‌العاده‌ای که دارد، هم برای ساخت کابینت کلاسیک و هم برای کابینت مدرن به کار می‌رود. کابینت ممبران در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به شما قدرت انتخاب بالایی می‌دهد. شباهتش با چوب یکی از مزایای مهم این نوع کابینت است، و داشتن آشپزخانه‌ای کلاسیک و لوکس را با هزینه‌ی کم‌تر برای شما امکان‌پذیر می‌کند. برای تهیه‌ی کابینت ممبران، نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما کیفیتِ کارِ کابینت سازی که انتخاب می‌کنید بسیار بالا باشد و کابینتی باکیفیت و مرغوب بسازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *