کابینت آماده بهترین گزینه برای افراد پر مشغله

احتمالا شما هم هنگام خرید کابینت و بازسازی آشپزخانه به این مسئله برخورده‌اید که آیا کابینت آماده بخرید یا سفارشی. با اینکه تمام مراحل بازسازی و نو کردن خانه می‌تواند بسیار لذت بخش باشد، شما را با سوالات زیادی رو به رو کرده و ممکن است در تصمیم گیری مردد شده باشید. نگران نباشید. در مطلب زیر، هر آنچه که لازم است درباره‌ی کابینت اماده بدانید شرح داده‌ایم و امیدواریم با مطالعه‌ی آن به پاسخ سوالات خود برسید.

 

 مطالب

  • کابینت آماده آشپزخانه چیست؟ 

  • کابینت آماده برای مونتاژ یا RTA

  • مزایای کابینت آماده

  • ابعاد استاندارد

  • انواع کابینت آماده

 

کابینت آماده چیست؟

کابینت‌ آماده یا پیش‌ساخته، همانطور که از نام آن مشخص است، از قبل در کارگاه یا کارخانه ساخته شده و آماده برای نصب در آشپزخانه است. این نوع کابینت به صورت انبوه تولید می‌شود؛ به همین دلیل، قیمت مناسب‌تری نسبت به کابینت سفارشی دارد. پیش ساخته بودن آن نیز باعث می‌شود روند کار شما تسریع شود و مجبور نباشید وقت زیادی را صرف تهیه کابینت کنید. ابعاد کابینت آماده استاندارد و از پیش تعیین شده‌اند و برای هر آشپزخانه‌ای مناسب می‌باشند. علاوه بر این، کابینت آماده کیفیت عالی و تنوع بالایی دارد که باعث شده مشتریان زیادی داشته باشد. یکی دیگر از مزایای آن تحویل سریع است. در مدت زمان کمتر از دو روز پس از انتخاب و خرید کابینت مورد علاقه‌‌تان کابینت‌ها در آشپزخانه شما نصب می‌شوند.

درمقابل، ساخت و تهیه کابینت‌ سفارشی پروسه طولانی‌ای دارد و بیشتر مناسب آشپزخانه‌هایی‌ست که نقشه‌ی پیچیده‌ای دارند و باید کابینت‌هایی مخصوص آن نقشه طراحی و ساخته شوند.

 

 

 

کابینت آماده برای مونتاژ یا RTA

کابینت آماده برای مونتاژ  یا RTA به کابینتی گفته می‌شوند که قسمت‌های مختلف آن ساخته شده و آماده هستند اما به هم متصل نیستند. تمام قطعات از پیش ساخته شده هستند. کابینت آماده برای مونتاژ در ایران هنوز شناخته شده نیست؛ بنابراین، طرفدار زیادی ندارد.

 

مزایای کابینت آماده

تنوع و قدرت انتخاب بالا

کابینت آماده یا مونتاژ شده تنوع بالا و کیفیت‌های متفاوتی دارد. کابینت‌های متفاوتی با جنس‌ها و سبک‌های مختلفی تولید می‌شوند و به صورت کابینت آماده به فروش می‌روند. شما از ابتدا می‌توانید محصول نهایی را ببینید و کابینت مناسب آشپزخانه خود را خریداری نمایید.

امکان بازدید نهایی کار

یکی دیگر از مزایای کابینت آماده امکان بازدید از نزدیک و تصمیم گیری راحتتر برای خرید است، زیرا تمامیه کابینت ها به صورت پک های آماده در فروشگاه ها موجود می باشند.

قیمت پایین

ارزان بودن کابینت آماده از مهمترین مزایای آن به شمار می‌رود. نه تنها قیمت خود کابینت نسبت به کابینت سفارشی مناسب‌تر است، بلکه نصب آن‌ نیز هزینه کم‌تری دارد. کابینت آماده‌ به دلیل تولید انبوه و نبود پرتی هزینه‌ی ساخت زیادی ندارد و بسیار ارزان‌تر از کابینت سفارشی به فروش می‌رود.

درباره کابینت مدرن بخوانید

سرعت بالا در تحویل

سفارش دادن کابینت برای آشپزخانه یک روند طولانی دارد و زمان‌بر است. پس از اینکه شما مدت زیادی را صرف انتخاب چوب، طرح، و سبک کابینت خود کردید، آشپزخانه شما اندازه گیری و سپس کابینت متناسب با آشپزخانه شما طراحی می‌شود. مرحله‌ی بعد اجرای سفارش شماست. باید منتظر بمانید تا کابینتی که سفارش داده اید در کارگاه ساخته شود. پس از پایان کار کابینت شما در آشپزخانه نصب می‌شود. اما تهیه‌ی کابینت آماده به این صورت نیست. برای تحویل گرفتن کابینت خود نیاز نیست زمان زیادی را برای طراحی و ساخت آن منتظر بمانید. کابینت‌ها از پیش ساخته شده‌اند. تنها لازم است شما کابینت مورد نظرتان را انتخاب و برای نصب آن اقدام کنید. به همین راحتی!

در دسترس بودن قطعات

اگر قطعه‌ای نیاز به تعویض داشته باشد، به راحتی میتوان قطعه‌ی آسیب دیده را تهیه کرد. ممکن است قطعه‌ای از کابینت شما هنگام جا به جایی یا نصب، و یا با استفاده‌ی مداوم برای مدت طولانی خراب شود و نیاز باشد آن را عوض کنید. قطعات کابینت آماده همیشه در دسترس‌اند و نهیه‌ی آن‌ها کار سختی نیست.

نصب سریع و آسان

به دلیل اینکه تمام جزئیات کابینت‌ آماده از پیش سرهم شده، نصب این نوع کابینت بسیار آسان و با سرعت بالا انجام می‌شود، و تنها چسب، پیچ، و رول‌پلاک لازم است.

انواع سبک‌ها

کابینت آماده در سبک‌های مختلف تولید می‌شود. فرقی ندارد که چه سبک دکوراسیونی می‌پسندید، کابینت‌های آماده در سبک‌های کلاسیک، نئوکلاسیک، و مدرن در بازار موجودند. یکی از این دلایل محبوبیت کابینت پیش ساخته تنوع در سبک و طراحی است.

ظاهر زیبا و شیک

در بسیاری از مدل‌های کابینت آماده، طراحی‌های مدرن و جذابی به کار گرفته شده است که باعث می‌شود آشپزخانه شما زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسد.

مناسب با هر چیدمان

کابینت‌‌های استوک یا آماده به صورت جدا و تکه تکه ارسال می‌شوند و نصاب‌ها با توجه به چیدمان مناسب آشپزخانه کابینت‌ها را نصب می‌کنند.

تغییر یا تعویض

دلیل دیگری که باعث می‌شود کابینت آماده گزینه‌ی بسیار خوبی باشد، توانایی تغییرات سریع و ساده آن است. در صورتی که به دلایلی قصد تغییر کابینت‌های خود را داشته باشید، تعویض کابینت‌های پیش ساخته بسیار آسان‌تر از کابینت سفارشی است.

کیفیت بالا

یک تولیدی حرفه‌ای مانند کابینت آماده پیشکاری به کیفیت ساخت و مواد اولیه کابینت‌ها بیشترین اهمیت را می‌دهد و به دنبال ارائه‌ی محصولی با کیفیت بالاست.

تنوع طرح و رنگ

با توجه به تولید به صورت انبوه، شرکت‌های تولید کننده کابینت آماده قادر به ارائه‌ی تنوع بیشتری در طرح و رنگ هستند. یعنی کابینت استوک در رنگ و طرح‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود و شما می‌توانید گزینه‌ی مناسب آشپزخانه‌ی خود را پیدا کنید.

ضمانت و خدمات پس از فروش

بسیاری از مراکز فروش کابینت محصول خود را ضمانت کرده و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند. به این ترتیب در صورت وجود هرگونه مشکلی، می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. به عنوان مثال، مجموعه کابینت آماده پیشکاری برای کابینتی که می‌خرید به شما ضمانت ۱۰ ساله می‌دهد و شما را از خریدتان مطمئن می‌کند

 

ابعاد کابینت آماده چگونه تعیین می‌شود؟

احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده است که چطور ممکن است اندازه‌ی کابینت‌ اماده با اندازه‌ی وسایل آشپزخانه‌ی ما مثل گاز و سینک و انواع یخچال متناسب باشد؛ درحالی که، این کابینت از پیش ساخته و مونتاژ شده است؟

درواقع، بسیاری از وسایل آشپزخانه در ابعادی با استاندارد جهانی ساخته می‌شوند و در تمام نقاط جهان به یک اندازه‌اند. گاز، ماشین های لباسشویی و ظرف شویی، فر و ماکروفر، یخچال، سینک، و باقی لوازم آشپزخانه ابعاد و اندازه‌ی ثابتی دارند.

همچنین، برای ابعاد کابینت، فاصله‌ی بین کابینت دیواری و کابینت زمینی، اندازه‌ی سطح کانتر یا پیشخوان، و برای نصب هود و سینک و … نیز استانداردهایی وجود دارد. این ابعاد استاندارد بر اساس قد متوسط انسان در نظر گرفته شده‌اند، تا بیشترین کارایی را برای افراد متفاوت داشته باشد. ابعاد متناسب و استاندارد کابینت علاوه بر کارایی، در ظاهر آشپزخانه نیز تاثیرگذار می‌باشد، چرا که نظم و هارمونی کابینت‌ها باعث می‌شود محیط آشپزخانه زیبا، منظم و شیک به نظر برسد.

 فاصله‌ی مناسب و استانداردی که باید بین کابینت دیواری و زمینی در نظر گرفته شود، ۵۵ الی ۶۰ سانتی‌متر است. برای بالاتر بردن کابینت دیواری لازم است ارتفاع بین طبقه‌های کابینت کم‌تر باشد. در غیر این صورت، دسترسی افراد به طبقه‌ها‌ی بالا بسیار دشوار خواهد بود.

برای اندازه‌ی پیشخوان بین یخچال و سینک ظرفشویی نیز استانداردی وجود دارد. اندازه‌ی استاندارد این پیشخوان ۱۰۶ سانتی‌متر در نظر گرفته شده است.

ابعاد همه‌ی کابینت‌های زمینی در ارتفاع و عمق تفاوتی ندارند و اندازه‌ی آن‌ها ثابت است.

ارتفاع بدنه‌ی کابینت زمینی ۸۳ سانتیمتر و کانتر ۵ سانتی‌متر می‌باشد. مجموعا ارتفاع یک کابینت‌ زمینی ۸۸ سانتی‌متر خواهد بود. عمق بدنه آن‌ها ۵۸ سانتی‌متر است اما به دلیل عریض‌تر بودن صفحه پیشخوان نسب به بدنه، عمق کابینت زمینی در مجموع ۶۳ سانتی‌متر است.

ابعاد کابینت دیواری با کابینت زمینی متفاوت است. ارتفاع کابینت دیواری می‌تواند ۳۰، ۸۸، و ۱۱۶ سانتی‌متر باشد. اندازه‌ی ارتفاع کابینت با توجه به فاصله‌ی استاندارد بین کابینت دیواری و زمینی، و فاصله‌ی کابینت دیواری تا سقف تعیین می‌شود. عمق کابینت دیواری نیز بین ۳۸ و ۵۸ سانتی‌متر متغیر است.

آنچه که در ابعاد کابینت‌ها متفاوت است اندازه‌ی طول آن‌هاست. البته کارگاه‌های کابینت‌سازی کابینت‌هایی با طول‌های مختلف تولید می‌کنند. تنها لازم است هنگام خرید به طول کابینتی که خریداری می‌کنید دقت کنید که مناسب آشپزخانه و لوازم آشپزخانه شما باشد.

کابینت آماده سفید طلایی
این کابینت یکی از پرفروشترین مدل های کابینت پیشکاری می باشد.

انواع کابینت آماده

کابینت ممبران: کابینت ممبران با طراحی حک شده بر روی آن شناخته می‌شود. طرح حک شده بر روی درب کابینت با استفاده از تکنولوژی سی ان سی انجام می‌شود. سپس با روکش‌های متنوع و ضد آب وکیوم می شوند. یکی از ویژگی‌های مهم کابینت ممبران عدم نفوذ رطوبت و آب به درون لایه‌های کابینت است. نگهداری آن آسان است و لکه‌ها را از روی سطح این نوع کابینت به راحتی می‌توان پاک کرد. یکی ازمزایت‌های کابینت ممبران این است ‌که با قیمت پایین‌تر می‌توان کابینتی شبیه به کابینت‌های کلاسیک تولید کرد. برخی از افراد تصور می‌کنند که کابینت آماده کابینتی بسیار ساده است، اما درواقع شما می‌توانید کابیت آماده با طرح و نقش حکاکی شده داشته باشید.

کابینت ام دی اف ساده یا ملامینه

کابینت ملامینه سطحی تقریبا مات یا نیمه براق دارد؛ بنابراین، نور را به خوبی منعکس نمی‌کند. همین ویژگی باعث می‌شود لک‌، کثیفی‌، یا خط و خش روی آن به راحتی دیده نشود. این کابینت در طرح و رنگ بسیار متنوع ‌است. البته کابینت ملامینه که ارزان‌ترین نوع کابینت می‌باشد، لوکس به شمار نمی‌رود.

کابینت انزو

کابینت انزو که سطحی براق و شفاف دارد، جزو کابیت‌های لوکس به شمار می‌رود. بعضی از آن‌ها طرح شلوغ‌تر و بعضی طرح ساده‌تری دارند. برای آشپزخانه‌های بزرگ‌تر طراحی پیچیده و شلوغ می‌تواند مناسب باشد، و اگر شپزخانه هاآشپزخانهآشپزخانه‌ی کوچکی دارید طرح ساده گزینه‌ی مناسب شماست.

کابینت نئوکلاسیک

طراحی این نوع کابینت ترکیبی از سبک طراحی کلاسیک و ویژگی‌های کابینت مدرن و امروزی است. با کابینت‌ نئوکلاسیک می‌توانید آشپزخانه‌ای ساده داشته باشید که تصویری از خانه‌های اشرافی را برای شما تداعی می‌کند. رنگ‌های معتدل برای کابینت نئوکلاسیک مرسوم‌اند، بنابراین عموماً کابینت آماده نئوکلاسیک را با رنگ معتدل و روشن می‌سازند.

کابینت های‌گلاس

کابینت های‌گلاس سطحی براق و شیشه‌ای دارد که باعث شده نظافت آسانی داشته باشد. این ویژگی باعث زیبایی چندین برابر آن‌ها شده است. این کابینت‌ بسیار مقاوم است و تنها تفاوتش با کابینت ام دی اف روکش شیشه‌ای و شفاف آن است. قیمتی مناسب دارد و تنوع آن در طرح و رنگ زیاد است. نکته‌ی مهم در نگهداری این کابینت جلوگیری از برخورد اجسام تیز با سطح های‌گلاس است. جای انگشت و لک بر روی رنگ تیره‌ی کابینت های‌گلاس بیشتر به چشم می‌آید؛ بنابراین، رنگ‌های روشن های‌گلاس انتخاب بهتری می‌باشند.

کابینت فلزی

کابینت فلزی بسیار بادوام است و طرز نگهداری و شستشوی آن سخت نیست. به خاطر سطح صاف و یکدستی که دارد به راحتی تمیز می‌شود. برای سبک مدرن مناسب می‌باشد و از لحاظ رنگ و طرح بسیار متنوع است. با وجود استحکام بالا، قیمت مناسبی هم دارد. اگر می‌خواهید دوام و ماندگاری کابینت بیشتر شود، نوع ضد زنگ آن را تهیه کنید. کابینت‌های فلزی در سه نوع فولاد خام، گالوانیزه، و استیل تولید می‌شوند که هرکدام کاربرد متفاوتی دارند.

کابینت فرامید

کابینت فرامید که مغز آن از جنس ورق‌های ام دی اف است، روکش آن با باقی کابینت‌ها تفاوت دارد. سطح روکش این کابینت برجسته و مات است و ظاهر آن شبیه به ظاهر برند ایتالیاییِ هایکلیاف می‌باشد. در صورتی که این برند ایتالیایی بسیار گران قیمت بوده و هزینه‌ی بالای آن باعث شده بسیاری از افراد نتوانند این کابینت ایتالیایی را تهیه کنند. کابینت فرامید به دلیل شباهت بسیار بالایی که با این برند کابینت دارد، جایگزین آن شده و برای بسیاری از مشتریانی که علاقه به دکوراسیون ایتالیایی دارند.

 

کابینت آماده و انواع آشپزخانه

همانطور که قبلا گفتیم، کابینت آماده ابعاد استانداردی دارد و برای هر آشپزخانه‌ای مناسب است. به علاوه، تنوع رنگ، طرح و مدل‌های آن بسیار بالاست و این موجب می‌شود برای تمام سلیقه‌ها و انواع دکوراسیون‌ها حتما گزینه‌ی متناسبی پیدا شود. کابینت آماده برای افرادی که مدام خانه‌ی خود را عوض می‌کنند و جا به جا می‌شوند بهترین گزینه است. در رستوران‌ها، کافه‌ها، اداره‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس، و مراکز و موسسات مختلف تنها گزینه‌ی منطقی استفاده از کابینت آماده می‌باشد.

 

جمعبندی

این نوع کابینت آماده یا پیش‌ساخته تنوع زیادی دارد. انواع مختلفی از کابینت‌ها به صورت پیش‌ساخته تولید می‌شوند و قدرت شما برای انتخاب بالاست. با توجه به اینکه امروزه افراد با مشغله های فراوانی که دارند نمی‌توانند زمان زیادی برای تهیه‌ی تک تک اجزای خانه صرف کنند، کابینت آماده بهترین گزینه است. برای تهیه‌ی کابینت سفارشی باید برای انتخاب چوب و طرح مورد نظر، طراحی کابینت با توجه به نقشه و متراژ آشپزخانه، فرآیند ساخت و تولید کابینت، و نصب آن در محل زمان بسیار زیادی صرف شود.

اما تهیه‌ی کابینت آماده سریع و در کمترین زمان صورت می‌گیرد و نصب آن نیز بسیار سریع و بدون دردسر است. نکته‌ی مهم دیگر در خرید کابینت آماده این است که لازم نیست برای تناسب ابعاد و اندازه‌ی آن‌ها با وسایل آشپزخانه‌تان نگران باشید، زیرا این کابینت‌ در ابعاد استاندارد جهانی ساخته می‌شود. همچنین هزینه‌‌ی زیادی را که باید برای سفارش کابینت پرداخت کنید، میتوانید صرف خرید کابینت آماده با کیفیت بالاتر کنید. درنتیجه، شما با اندکی دقت می‌توانید بهترین کابینت آماده را برای آشپزخانه خود خریداری نمایید.

1 دیدگاه برای “کابینت آماده بهترین گزینه برای افراد پر مشغله

  1. مهناز محسنی گفته:

    ممنون از اطلاعاتتون خیلی به من کمک کردین در خرید کابینت اماده تردید داشتم با دیدن ویدیو شما با شناخت کامل خرید می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *