کابینت پولیشی چیست؟ مزایا و معایب آن کدامند؟

کابینت پولیشی

اگر می‌خواهید برای آشپزخانه‌ی خود کابینت انتخاب کنید حتما کابینت پولیشی را در نظر بگیرید. کابینت پولیشی یکی از زیباترین و لوکس‌ترین کابینت‌هاست و طرفداران زیادی نیز دارد. این کابینت با سبک و طرح کابینت ساخت شرکتی ایتالیایی ساخته می‌شود که به کابینت انزو معروف است.

کابینت پولیشی چیست؟

جنس مغزی کابینت پولیشی از ورقه‌ی ام دی اف می‌باشد که سطح آن را رنگ  پولیش می‌پوشاند. رنگ مخصوص این سبک کابینت رنگی براق است و به صورت لایه‌ای ضخیم و شیشه‌ای مانند سطح کابینت را در بر می‌گیرد. این نوع کابینت برای آشپزخانه‌ای با سبک نئوکلاسیک بهترین گزینه است.

از ویژگی‌های خاص کابینت پولیشی ضخامت ورقه‌ی ام دی اف آن است که معمولا ۲۵ میلی‌متر می‌باشد و از باقی کابینت‌ها به طور قابل توجهی ضخیم‌تر می‌باشد. برای ساخت کابینت آشپزخانه پولیشی ورقه‌ی ام دی اف را با دستگاه CNC برش می‌دهند و روی درب کابینت را حکاکی می‌کنند.

رنگ سفید این نوع کابینت طرفداران زیادی دارد. رنگ سفید به طور کلی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای کابینت آشپزخانه است که محبوبیت آن در خصوص کابینت پولیش شده بیشتر هم هست. ترکیب سطح شفاف و شیشه‌ای این کابینت با رنگ سفید آشپزخانه را زیباتر کرده و محیط را دلباز و روشن جلوه می‌دهد. در ادامه راجع به رنگ پولیش مطالب بیشتری را خواهید خواند.

رنگ پولیش

پولیش رنگ مایعی‌ست که تقریبا حالت خمیری دارد. رنگ پولیش دارای موادی می‌باشد که پس از اسپری شدن روی سطح آن را جلا می‌دهد و جلوه‌ی شفافی پیدا می‌کند. از تاثیرات مثبت استفاده از پولیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد سطح صیقلی و صاف:

    رنگ پولیش خط و خش و آلودگی را می‌پوشاند و مثل سمباده سطح را یک‌دست می‌کند.

  • شفاف و شیشه‌ای شدن سطوح:

    با استفاده از پولیش سطح کابینت براق می‌شود. جلا و درخشندگی‌ای که رنگ پولیش استفاده می‌کند باعث دوچندان شدن زیبایی کابینت می‌شود.

  • مقاومت در برابر رطوبت:

    کابینت پولیش شده را می‌توانید با خیال راحت استفاده کنید؛ چرا که پولیش باعث می‌شود ام دی اف در برابر آب و رطوبت کاملا مقاوم شود. در واقع، قطرات آب به پولیش نفوذ نمی‌کنند و در نتیجه به مغزی ام دی اف نمی‌رسند و باعث خراب شدن و باد کردن آن نمی‌شوند.

  • استحکام بخشیدن:

    با افزایش ضخامت، استحکام کابینت نیز افزایش می‌یابد. با رنگ پولیش کابینت ۳ میلی‌متر ضخیم‌تر می‌شود و کابینت را در برابر ضربه مقاوم‌تر می‌کند.

  • جلوگیری از اکسید شدن:

    هر سطحی با هر جنسی که داشته باشد، پس از پولیش شدن از اکسید شدن در امان است. رنگ پولیشی با لایه‌ای که ایجاد می‌کند سطوح را از مجاورت با هوا و اکسیداسیون محافظت می‌کند.

البته رنگ پولیش هزینه‌ی بالایی دارد و برای اعمال آن بر روی سطوح نیز مهارت و تجربه لازم است.

درباره کابینت فلزی بخوانید

مراحل ساخت و تولید کابینت پولیشی

یکی از سوال‌هایی که برای خیلی از افراد در رابطه با کابینت آشپزخانه پولیشی پیش می‌آید این است که کابینت پولیشی دقیقا چطور ساخته می‌شود و مراحل تولید آن چیست؟

  1. در مرحله اول، ورقه‌هایی از جنس ام دی اف خام با ضخامت ۲۵ میلی‌متر تهیه می‌شوند.
  2. مرحله دوم برش کاری‌ست. ورقه‌های ام دی اف را برش داده و سپس با دستگاه CNC بر روی سطح ام دی اف کنده کاری صورت می‌گیرد.
  3. در این مرحله پولیش خمیری را با تینر رقیق می‌کنند تا قابل اسپری شدن روی ام دی اف باشد.
  4. توسط دستگاه اتوماتیک مخصوص یا به صورت دستی و با پیستوله رنگ را روی ام دی اف اسپری می‌کنند.
  5. پس از خشک شدن رنگ، سطح رنگ شده را سمباده می‌کشند و آن را خوب صاف و هموار می‌سازند. رنگ و سمباده‌کشی چهار مرتبه تکرار می‌شود.

در نهایت، اجزای کابینت را سرهم می‌کنند و کابینت شما آماده است.

 

 

کابینت پولیشی
کابینت پولیشی در برابر رطوبت بسیارمقاوم است.

مزایا و معایب کابینت پولیشی

مزایا

  • به دلیل داشتن سطحی براق نور را به خوبی منعکس می‌کند و باعث می‌شود محیط بزرگ‌تر به نظر برسد. به خصوص رنگ سفید این نوع کابینت که آشپزخانه را روشن‌تر و دلبازتر نیز نشان می‌دهد. این ویژگی کابینت پولیشی را به گزینه‌ای مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک تبدیل کرده است.
  • دوام بالایی دارد و در برابر ضربه مقاوم است. دلیل این استحکام بالا ضخامت ورقه‌ی ام دی اف و همچنین رنگ پولیش می‌باشد. این کابینت در مقابل نور خورشید و دمای زیاد نیز مقاومت خوبی دارد و به راحتی خراب نمی‌شود.
  • نظافت آن آسان است و به راحتی تمیز می‌شود.
  • یکی از ویژگی‌های مهم این کابینت این است که در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و در واقع ضد آب محسوب می‌شود؛ بنابراین، در مجاورت آب و رطوبت زیاد متورم نمی‌شود.
  • این سبک کابینت در برابر خط و خش نیز مقاومت بالایی دارد و ضد خش می‌باشد. اما در صورت برخورد اشیای برنده با سطح و خراشیده شدن آن، کابینت قابل تعمیر و ترمیم است.
  • لازم نیست نگران حشرات ریز باشید. لایه‌ی پولیش باعث می‌شود که راهی برای نفوذ حشرات وجود نداشته باشد.

ظاهری خاص و شیک دارد و محیط آشپزخانه را به فضایی نئوکلاسیک و لوکس تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *