گران‌ترین نوع کابینت کدام است؟

گران‌ترین نوع کابینت

بسیاری از صاحب خانه‌ها همیشه به دنبال بهترین‌ها، لاکچری‌ترین مدل‌ها، و گران‌ترین‌ها می‌گردند. آن‌ها می‌خواهند لوازم خانگی، مبلمان، و کابینت‌ها، همه لوکس و گران‌قیمت باشند. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در این مقاله لوکس‌ترین و گران‌ترین نوع کابینت را به شما معرفی کنیم.

 

گران‌ترین نوع کابینت کدام است؟

قیمت یک کابینت به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که آن‌ها را نیز بررسی خواهیم کرد. اما اگر بخواهیم به شما بگوییم که کابینت ساخته شده از کدام متریال گران‌ترین نوع کابینت محسوب می‌شود، پاسخ قطعا کابینت چوبی است.

 

کابینت چوبی

چوب متریالی‌ست که برای ساخت کابینت‌های سبک کلاسیک استفاده می‌شود. کابینت کلاسیکِ ساخته شده از جنس چوب کابینتی لوکس و اشرافی‌ست، قیمت بالایی هم دارد. این نوع کابینت از انواع بسیار متنوعی از چوب ساخته می‌شود. هر کدام از این چوب‌ها ویژگی‌ها و قیمت متفاوتی دارند.

کابینت از جنس چوب درخت گیلاس:

چوب گیلاس به دلیل رنگ زیبایی که دارد یکی از لوکس‌ترین متریال‌هایی است که می‌توانید برای کابینت آشپزخانه خود پیدا کنید. رنگ این چوب پررنگ و تیره، و قهوه‌ای مایل به قرمز است. البته رنگ چوب درخت گیلاس در طول عمر درخت تغییر می‌کند. رنگ آن در ابتدای عمر درخت تقریباً با صورتی روشن یا طلایی شروع می‌شود. به تدریج به رنگ‌های جذاب‌تر و غنی‌ترِ قهوه‌ای مایل به قرمز تبدیل می‌شود؛ زیرا، در طول زمان در معرض اکسیداسیون و نور طبیعی قرار می‌گیرد.

چوب گیلاس به نسبت سایر چوب‌ها کمی نرم اما بادوام است. این نوع چوب جزو گران‌ترین چوب‌ها برای ساخت کابینت است. دلیل بالا بودن قیمت این چوب، علاوه بر کیفیت، این است که چوب درخت گیلاس مانند چوب افرا فراوان نیست و به راحتی تهیه نمی‌شود.

 

کابینت چوبی، گران‌ترین نوع کابینت
کابینت‌های اشرافی و مجلل را از جنس چوب می‌سازند.

 

کابینت از جنس چوب درخت گردو:

گردو چوبی به شدت جذاب و زیباست. این به خاطر رنگ بی‌نظیر، بافت چوب، و حس گرمای چوبِ گردوست. رنگ چوب گردو ممکن است از قهوه‌ای روشن تا شکلاتی تیره متغیر باشد. روند تغییر رنگ چوب گردو منحصر به فرد است. با گذشت زمان، رنگ قهوه‌ای تیره گردو به طور طبیعی شروع به روشن شدن می‌کند. کابینت‌های از جنس گردو را، مثل کابینت چوب گیلاس، رنگ نمی‌کنند. سطح این کابینت‌های زیبا و فوق‌العاده را تنها با یک پوشش شفاف می‌پوشانند تا هم در برابر رطوبت سالم بمانند هم ظاهر زیبای این کابینت‌ها زیر رنگ پنهان نشود. وقتی چوب گردو با یک روکش شفاف پوشانده می‌شود، ظاهری مخملی پیدا می‌کند که باعث می‌شود بیش از پیش بدرخشد. استحکام چوب درخت گردو از گیلاس بیشتر است. چوب گردو نیز در رده چوب‌های گران‌بها قرار دارد.

کابینت از جنس چوب بلوط سفید:

شایان ذکر است که تنها یک نوع بلوط وجود ندارد بلکه انواع مختلفی دارد که شبیه هم نیستند و هر کدام کمی با دیگری متفاوت است. در میان همه‌ی آن‌ها دو نوع بلوط اصلی و مشهور وجود دارد: بلوط قرمز و بلوط سفید.

بلوط سفید مستحکم است که در برابر پوسیدگی مقاومت بالایی دارد و چوب بسیار بادوامی محسوب می‌شود. از چوب بلوط سفید در فضای باز و حتی ساخت قایق هم استفاده می‌شود. بلوط سفید در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از تهیه‌ی کفپوش چوبی گرفته تا کابینت آشپزخانه، بلوط سفید یک متریال مرغوب و پرطرفدار است.

اگرچه چوب بلوط قرمز نیز زیباست و از آن می‌توان کابینت‌های جذابی ساخت، اما در رده‌ی پایین‌تر و سنتی‌تر از بلوط سفید قرار دارد. در مقایسه این دو نوع بلوط باید گفت که بلوط سفید رنگ روشن‌تری نسبت به بلوط قرمز دارد، سطح بلوط سفید صاف‌تر است، و همچنین، خطوطی مستقیم و الگوی پهن‌تری دارد. با اینکه چوب بلوط سفید سطحی صاف و مناسبِ رنگ شدن دارد، معمولا کمتر پیش می‌آید که آن را رنگ کنند. دلیل این مسئله زیبایی چوب بلوط سفید است.

بلوط سفید یکی از گران‌ترین متریال‌های ساختِ کابینت موجود در بازار است و تقریباً ۴۰ درصد گران‌تر از همتای بلوط قرمز خود می‌باشد. در حالی که قیمت همیشه به معنای کیفیت بالا نیست، در مورد بلوط سفید ارتباط بین قیمت و کیفیت صدق می‌کند. در واقع، خرید این چوب ارزش سرمایه گذاری را دارد.

 

گران‌ترین نوع کابینت
زیبایی و حس گرمای کابینت چوبی بی‌همتاست.

 

عوامل موثر بر قیمت یک کابینت گران

همانطور که گفتیم کابینت چوبی را می‌توان به عنوان گران‌ترین نوع کابینت معرفی کرد، اما به جز متریال به کار رفته، موارد دیگر نیز در گران یا ارزان بودن یک کابینت تاثیر می‌گذارند.

  • نوع طراحی کابینت

مدل طراحی کابینت‌هایی که انتخاب می کنید تا حد زیادی میزان لوکس بودن آشپزخانه شما را تعیین می‌کند. هرچه طراحی کابینت‌ها دقیق‌تر و ظریف‌تر باشد، گران‌تر هم خواهد بود. کابینت‌های کلاسیک کار شده با حکاکی‌ها و کنده‌کاری‌های هنرمندانه و ظریف نسبت به کابینت‌های ساده قیمت خیلی بالاتری دارند.

  • طرز ساخت کابینت

نوع ساخت و تولید یک کابینت نیز مسئله مهمی‌ست. طرز ساخت کابینت‌هایی که به صورت آماده در بازار توزیع می‌شوند با کابینت‌هایی که با سفارش مشتری ساخته می‌شوند، متفاوت است.

قیمت کابینت آماده یا استوک مناسب‌تر و روند خرید آن نیز آسان‌تر است. این کابینت‌ها از پیش تولید شده‌اند و آماده نصب هستند. در حالی که تهیه کابینت سفارشی به این صورت می‌باشد که پس از طی کردن پروسه اندازه گیری و طراحی، پکیج کابینت‌های شما به نسبت ویژگی‌های آشپزخانه ساخته می‌شوند.

  • متراژ

در آخر هم باید بگوییم که هزینه تهیه کابینت برای یک آشپزخانه کوچک با آشپزخانه بزرگ متفاوت است. هر چه تعداد کابینت‌ها بیشتر باشد قطعا قیمت نیز بالاتر می‌رود.

 

جمع بندی

درست است که عواملی مانند نوع طراحی و طرز ساخت و متراژ کابینت در قیمت بسیار موثرند، اما هیچکدام آن‌ا به اندازه‌ی متریال به کار رفته در کابینت تعیین کننده نیست. چوب گران‌بهاترین متریال و کابینت ساخته شده از جنس چوب گران‌ترین نوع کابینت است. البته نوع چوب نیز مهم است. برخی چوب‌ها از چوب‌های دیگر گران‌بهاتر هستند. در مطلب بالا چوب درخت‌های گران‌قیمت را نیز بررسی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *