شیوه تعویض روکش کابینت هایگلاس

تعویض روکش کابینت هایگلاس

اینکه کابینت‌های شما چگونه به نظر می‌رسند بسیار مهم است و در ظاهر آشپزخانه و شیک بودنش تاثیر می‌گذارد. همچنین، اثر زیادی بر روحیه افراد خانه دارد. در موضوع زیبایی و ظاهر آشپزخانه، روکش کابینت اصل ماجراست. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود شما بخواهید این روکش‌ها را عوض کنید. در این مقاله درباره‌ی تعویض روکش کابینت هایگلاس صحبت خواهیم کرد.

 

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس نوعی کابینت مدرن است که جنس مغزی آن از ام دی اف می‌باشد. بهتر است بدانید کلمه گلاس به معنای تلالو و درخشش است و هایگلاس یعنی چیزی که درخشش بالایی دارد و بسیار براق است. روکش کابینت هایگلاس نیز کاملا براق و شیشه‌مانند می‌باشد. نور از سطح این کابینت‌ها به خوبی منعکس می‌شود و محیط آشپزخانه را روشن‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد. بنابراین، برای یک آشپزخانه کوچک کابینت هایگلاس بهترین گزینه است، به ویژه با روکش رنگ روشن.

تمیز کردن و نظافت این نوع کابینت آسان است. البته باید مرتبا روی سطوح آن را دستمال بکشید؛ زیرا، انواع لکه‌ها و حتی جای اثر انگشتان شما کاملا به چشم می‌آید. کابینت هایگلاس استحکام و دوام بالایی دارد، اما در مقابل نقاط تیز مقاوم نیست و احتمال خش خوردگی ان وجود دارد.

 

تعویض روکش کابینت هایگلاس
اگر نیاز به تغییر در آشپزخانه دارید می‌توانید فقط روکش آن‌ها را عوض کنید.

 

چرا روکش کابینت هایگلاس را عوض کنیم؟

پس از مدت زیادی که از کابینت‌ آشپزخانه هایگلاس استفاده کرده‌اید، ممکن است روکش آن‌ها خراب شده باشد، خط و خش افتاده یا کهنه شده باشند. ممکن است از رنگ کابینت خود خسته شده باشید و یا بخواهید تغییر دکوراسیون ایجاد کنید. ممکن است وارد منزل جدید شده‌اید، اما رنگ و ظاهر کابینت خانه جدید باب میل شما نباشد. تغییر روکش کابینت مشکل شما را حل خواهد کرد و نیازی نیست که کل کابینت‌ها را عوض کنید.

تعویض روکش کابینت هایگلاس به جای تعویض کل کابینت‌ها مزایای زیادی دارد. هزینه خرید کابینت‌های جدید نیاز به بودجه قابل توجهی دارد؛ در حالی که تعویض روکش هزینه زیادی ندارد و مقرون به صرفه است. اگر یونیت کابینت‌های شما سالم است و فقط ظاهر آن نیاز به تغییر دارد، تهیه کابینت جدید و انتخاب مصرف گرایی تصمیم عاقلانه‌ای نیست. به علاوه، تغییر روکش مراحل سختی ندارد، اما جایگزین کردن کابینت‌ها کار آسانی نیست و دردسرهای خودش را دارد. از لحاظ صرفه جویی در وقت نیز تعویض کردن روکش کابینت گزینه بهتری‌ست؛ زیرا، طی چند ساعت می‌توانید کار را به اتمام برسانید. در صورتی که خرید کابینت جدید پروسه‌ای طولانی است و زمان زیادی را از شما می‌گیرد.

 

تعویض روکش کابینت هایگلاس

برای تعویض روکش کابینت هایگلاس از انواع برچسب‌های مخصوص کابینت استفاده کنید. با برچسب کابینت می‌توانید ظاهر کابینت را به کلی تغییر دهید. این برچسب‌ها به سطح صاف کابینت می‌چسبند. این سطح صاف می‌تواند درب کابینت، کانتر آن، یا سطوح داخل کابینت باشد.

اگر قصد دارید نصب برچسب‌ها را خودتان انجام دهید، مقاله‌ی مراحل و نحوه برچسب زدن کابینت ما را بخوانید.

 

تعویض روکش کابینت هایگلاس با برچسب
برچسب کابینت هایگلاس گزینه‌ای عالی برای تعویض روکش

 

برای کابینت هایگلاس چه روکشی انتخاب کنم؟

خود کابینت‌های هایگلاس تنوع رنگ بسیار بالایی دارند. همچنین، این کابینت‌ها در طرح‌های متفاوتی تولید می‌شوند. برچسب‌ها نیز در رنگ‌ها و طرح‌هایی با تنوعِ نامحدود تولید می‌شوند. این طرح‌ها نیز در دو نوع مات و براق تولید می‌شوند. اگر مایل‌اید که کابینت‌ها همان درخشش را داشته باشند از برچسب‌های براق و مخصوص هایگلاس استفاده کنید. و اگر می‌خواهید تنوع بیشتری ایجاد کنید، روکش‌های مات را مد نظر داشته باشید. در صورتی که آشپزخانه کوچکی دارید، فقط برای کابینت‌های زمینی برچسب مات انتخاب کنید. روی کابینت‌های دیواری برچسب براق و رنگ روشن بچسبانید. برچسب کابینت انواع فانتزی و طرح چوب نیز دارد.

موضوع دیگری که باید بدانید این است که این برچسب‌ها به دو دسته‌ی معمولی و ضد آب یا قابل شستشو تقسیم می‌شوند. برای راحتی کار خود و بالا رفتن طول عمر روکش و کابینت حتما نوع ضد آب را تهیه کنید و دیگر نگران آب و رطوبت نباشید.

هنگام تصمیم گیری به سلیقه افراد خانه، اندازه متراز آشپزخانه، دکوراسیون کل منزل، و میزان نور محیط توجه کنید. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید.

 

مقایسه کابینت ممبران و هایگلاس

جمع بندی

اگر سطح کابینت‌تان خراشیده شده، تغییر رنگ داده، و یا از رنگ آن‌ها خسته شده‌اید، می‌توانید بدون اینکه کابینت جدید بخرید و هزینه زیادی را صرف کنید، کابینت‌ها را نو کنید. تعویض روکش کابینت هایگلاس با برچسب کابینت راحت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای تغییر کابینت‌هاست. این برچسب‌ها بسیار متنوع‌اند و تمامی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. در این مقاله درباره‌ی جزئیات تعویض و تغییر روکش بیشتر صحبت کردیم و امیدواریم برای شما مثمر ثمر بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *