فویل چسبی کابینت + بررسی کاربرد و نحوه استفاده

فویل چسبی کابینت

هر آشپزخانه‌ای علاوه بر لوازم اصلی، مانند کابینت و یخچال و گاز، به جزئیات متعددی نیاز دارد. یکی از جزئیات کاربردی هر آشپزخانه فویل چسبی کابینت است. تهیه کابینت نیاز به زحمت و بودجه زیادی دارد؛ به همین دلیل، نگهداری از آن‌ها امر مهمی تلقی می‌شود. مهم‌ترین کاربرد این فویل‌ها سالم نگه داشتن کابینت است. البته، فویل چسبی در قسمت‌های مختلف آشپزخانه استفاده می‌شود. در این مقاله درباره‌ی انواع این فویل‌ها و کابردشان خواهید خواند.

 

فویل چسبی کابینت چیست؟

فویل چسبی کابینت ورقه‌ای‌ست که روی سطوح مورد نظر شما چسبانده می‌شود و از آن در برابر رطوبت، خط و خش، دمای بالا و … محافظت می‌کند. با توجه به قیمت بالای کابینت‌ها، استفاده از فویل چسبی کابینت به صرفه‌ترین کاری است که می‌توانید برای نگهداری از کابینت آشپزخانه خود بکنید. یکی از مزایای فویل‌های چسبی این است که پس از جدا کردن آن‌ها از سطح کابینت ردی از چسب روی کابینت به جا نمی‌ماند و شما کابینت‌تان را مثل روز اول تحویل خواهید گرفت.

کاربرد دیگر این فویل مربوط می‌شود به کابینت‌هایی که در حال حاضر آسیب دیده‌اند و به هر دلیلی صاحب خانه آن‌ها را تعمیر نمی‌کند. باید اضافه کنم که تعمیر برخی از انواع کابینت بسیار مشکل است و برخی دیگر تعمیر نمی‌شوند و حتما باید آن‌ها را تعویض کرد. اگر کابینت شما آسیب دیده است، با روکش کردن سطح آن با فویل چسبی می‌توانید قسمت‌های آسیب دیده، لک شده یا زنگ زده را بپوشانید و ظاهر آشپزخانه را تغییر دهید.

 

فویل چسبی کابینت
فویل چسبی سطوح را به خوبی می‌پوشاند و از آن‌ها حفاظت می‌کند.

 

انواع فویل چسبی کابینت و کابرد آن‌ها

انواع رایج فویل چسبی عبارت‌اند از:

فویل آلومینیومی

فویل چسبی آلومینیومی به رنگ نقره‌ای‌ست. یک سمت ورقه‌های فویل آلومینیومی چسبی است و به هر سطحی که بخواهید می‌توانید آن را بچسبانید. بسیاری از کابینت‌ها با قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت زیاد خراب می‌شوند. ورقه‌های ام دی اف یا چوبی باد می‌کنند و متورم می‌شوند، و برخی از کابینت‌های فلزی نیز زنگ می‌زنند. بعضی از متریال‌های به کار رفته در ساخت کابینت نیز در مقابل حرارت مقاومتی ندارند و به سرعت می‌سوزند.

با چسباندن این فویل چسبی به کابینت‌ها از آسیب دیدن آن‌ها می‌توان جلوگیری کرد. البته فویل آلومینیومی در برابر میزان خاصی از حرارت مقاومت نشان می‌دهد و صد در صد نسوز نیست.

علاوه بر کابینت، فویل آلومینیومی چسبی را می‌توانید به سطوح طبقات یخچال، درون کابینت، روی گاز یا اطراف گاز، و دیوارهای آشپزخانه نیز بچسبانید. این فویل‌ها در طرح‌ها و شکل‌های مختلف تولید می‌شوند.

 

فویل پی وی سی

برای کسانی که دوست دارند رنگ سطوح مختلف را مدام تغییر دهند، فویل چسبی کابینت پی وی سی گزینه‌ی بهتری‌ست. این فویل‌ها در طرح‌ها، نقش‌ها، و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. از آنجایی که تغییر مداوم رنگ دشوار است، اغلب از این محصولات استفاده می‌شود.

یک سمت فویل پی وی سی نیز جسبی است و در برابر آب و رطوبت، بخار، و مواد شیمیایی مقاوم می‌باشد. پس از پوشاندن سطح مورد نظر، می‌توانید به راحتی سطوح را پاک کنید و نگران کابینت‌های خود نباشید. البته، فویل پی وی سی در برابر حرارت کش می‌آید و فرم خودش را از دست می‌دهد.

علاوه بر کابینت، می‌توانید فویل پی وی سی را روی کاشی‌های دیوار آشپزخانه، کانتر، میز ناهارخوری، و بسیاری از موارد دیگر نیز بکشید.

فویل چسبی کابینت پی وی سی
فویل چسبی پی وی سی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود.

 

معرفی انواع صفحه کابینت ضد آب

نحوه چسباندن فویل چسبی کابینت

ابتدا سطحی را که برای چسباندن فویل چسبی کابینت مد نظر دارید، کاملا پاک و تمیز کنید. مطمئن شوید که روی سطح کابینت گرد و خاک یا روغن نمانده است. می‌توانید برای اطمینان، با کمک مایع شیشه پاک کن سطوح را پاک کنید. پس از آن فویل را از یک سمت روی کابینت بچسبانید، جوری که زیر چسب هوا نرود و حباب به وجود نیاید.

نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که کاغذِ سمت چسبی فویل را در اول کار به طور کامل جدا نکنید. این کار را آرام آرام و حین چسباندن فویل انجام دهید. وگرنه چسب فویل به خودش می‌چسبد و بلااستفاده می‌شود.

 

جمع بندی

اگر قصد دارید از کابینت آشپزخانه خود محافظت کنید و می‌خواهید مطمئن باشید که کابینت‌تان در برخورد با آب یا اشیای تیز خراب نمی‌شود، یا می‌خواهید آسیب‌های کابینت خود را بپوشانید، فویل چسبی کابینت به کمک شما می‌آید. در این مقاله به دو نوع فویل چسبی رایج و ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم. به علاوه، نکات مهمی را که لازم بود درباره‌ی آن‌ها بدانید بررسی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *