چرا صفحه کابینت کوارتز بخریم؟

صفحه کابینت کوارتز

بعضی از افراد برای کابینتی که می‌خواهند بخرند وقت و انرژی فراوانی می‌گذارند، اما به صفحه کابینت زیاد دقت نمی‌کنند. اینکه شما چه متریالی را برای صفحه کابینت خود انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. متریال کانتر تاثیر مستقیم بر دوام کابینت و همچنین زیبایی ظاهری آشپزخانه شما دارد. یکی از متریال‌های معروف و پرطرفدار برای جنس کانتر سنگ کوارتز است؛ بنابراین، تصمیم گرفتیم در یک مقاله به صورت اختصاصی به صفحه کابینت کوارتز بپردازیم.

 

صفحه کابینت کوارتز چیست؟

صفحه کابینت کوارتز ۹۳% از ماده معدنی سیلیس و ۷% رزین و مواد دیگر تشکیل می‌شود. در لیست سخت‌ترین مواد معدنی سیلیس در رتبه دوم قرار دارد و این بدین معناست که کوارتز سنگی بسیار سخت و مستحکم می‌باشد. کوارتز سنگ نیمه مصنوعی‌ست! درست است که این سنگ در کارخانه تولید می‌شود، اما مواد تشکیل دهنده آن از سنگ طبیعی و کمی ماده مصنوعی است. به این سنگ «سنگ مهندسی شده‌ی کوارتز» نیز می‌گویند.

سطح صفحه کابینت ساخته شده از سنگ کوارتز مانند سنگ‌های طبیعی نیست و تخلخل ندارد.

بهترین روش نصب کابینت دیواری

 

مزایا و معایب صفحه کابینت کوارتز

انتخاب هر نوع متریالی برای کانتر دارای مزایا و معایبی‌ست. در ادامه به نکات مثبت و منفی کانتر جنس کوارتز می‌پردازیم:

 

صفحه کابینت کوارتز
کوارتز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کانتر آشپزخانه است.

 

مزایای صفحه کابینت کوارتز

از نقاط قوت این صفحه کابینت می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • سنگ کوارتز ویژگی‌های سنگ سیلیس را داراست. بنابراین، صفحه کابینت از جنس کوارتز بسیار محکم و سخت می‌باشد و در برابر ضربه و بسیاری از خطرات دیگر مقاوم است.
  • ضد خش بوده و به راحتی خراشیده نمی‌شود.
  • این سنگ فوق‌العاده ضد آب نیز هست.
  • در برابر حرارت آسیب نمی‌بیند.
  • می‌توانید اجسامی با وزن بالا را روی کانتر قرار دهید و خیالتان راحت باشد که صفحه کابینت شما وزن آن را تحمل می‌کند.
  • سنگ کوارتز آنتی باکتریال بوده و در برابر تمام میکروب‌ها مقاوم است.
  • تنوع خوبی دارد و به شما گزینه‌های زیادی را برای انتخاب می‌دهد.
  • تمیز کردن سطوح این نوع صفحه کابینت آسان است.
  • ظاهری بسیار زیبا و لوکس دارد و با جذابیت خود آشپزخانه شما را زیباتر می‌کند.

 

معایب صفحه کابینت کوارتز

  • توصیه می‌کنیم از این سنگ برای فضای باز یا محیطی که مدام در معرض نور خورشید است استفاده نکنید، چرا که در برابر اشعه فرابنفش مقاوم نیست.
  • مرز بین صفحات کوارتز مشهود است و کاملا یکدست و یکنواخت نیست.
  • حرارت را تا دمای ۱۵۰ درجه تاب می‌آورد و بهتر است ظرفی را که از روی گاز برداشته‌اید مستقیم روی صفحه کابینت نگذارید.

 

رنگ پرطرفدار صفحه کابینت کوارتز

یکی از موادی که در ساختار این صفحه کابینت استفاده می‌شود رنگدانه است. در ترکیب این صفحه کابینت‌ها طیف گسترده‌ای از رنگدانه‌های متفاوت به کار می‌روند و صفحه کابینت‌های متنوعی را می‌سازند. به همین دلیل، دست شما در انتخاب رنگ کانتر سنگ کوارتز کاملا باز است.

پرطرفدارترین رنگ صفحه کابینت کوارتز سفید است. کوارتز سفید با رگه‌های سیاه یا خاکستری بسیار محبوب بوده و توسط افراد زیادی انتخاب می‌شود. این محبوبیت چند دلیل دارد. رنگ روشن این رنگ کانتر محیط را روشن‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد. به علاوه، رنگ سفید با هر رنگ کابینت و دکوری همخوانی دارد و طراحی آشپزخانه‌ای زیبا با انتخاب کانتر سفید آسان خواهد بود.

رنگ‌های پرطرفدار دیگر کرم، صدفی، سبز دریایی، مشکی، و گردویی هستند. رنگ سبز دریایی رنگی بسیار زیبا و خاص برای صفحه کابینت آشپزخانه است. ترکیب این رنگ با کابینت‌های رنگِ خنثی مانند سفید، یا سبز ملایم فضای جذابی را خلق می‌کند.

 

صفحه کابینت کوارتز
کوارتز سفید از محبوب‌ترین رنگ‌هاست.

 

چطور از صفحه کابینت کوارتز نگهداری کنیم؟

سنگ کوارتز سنگی ضد لک و ضد خش است؛ بنابراین، نگهداری از این جنس کانتر سخت نیست. برای تمیز کردن سطح کانتر به صورت روزانه تنها یک دستمال مرطوب کافی خواهد بود. اگر چیزی روی صفحه کابینت ریخت، می‌توانید با کمی صابون آن را شستشو دهید.

در موارد سخت‌تر و یا چسبنده باید خیلی با احتیاط رفتار کنید. از شوینده قوی و یا سیم ظرفشویی استفاده نکنید و سطح صفحه کابینت را نخراشید. سعی کنید ماده‌ی چسبنده را با کاردک به آرامی جدا کنید و بعد با یک دستمال آن را تمیز کنید.

صفحه کابینت طرح سنگ

 

قیمت سنگ کوارتز

سنگ کوارتز نسبت به سنگ طبیعی قیمت مناسب‌تری دارد. در مقابل، قیمت آن از سنگ‌های مصنوعی مانند گرانیت و کورین بیشتر است، چون قسمت اعظم مواد تشکیل دهنده آن از یک سنگ طبیعی یعنی سیلیس می‌باشد.

مواردی مانند ضخامت سنگ، ابعاد آن، همچنین رنگ و طرح ورق کوارتز در قیمت صفحه کابینت تاثیرگذارند.

 

جمع بندی

یکی از بهترین صفحه کابینت‌ها صفحه کابینتی‌ست که از جنس کوارتز است. این صفحه کابینت نقاط قوت زیادی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به ضد آب، ضد لک، ضد باکتری و قارچ، و ضد خش بودن اشاره کرد. علاوه بر این، سنگ کوارتز بسیار سخت و محکم بوده و در برابر فشار و ضربه مقاوم است. رنگ‌های سفید، صدفی، مشکی، و سبز دریایی از رنگ‌های پرطرفدار صفحه کابینت کوارتز هستند. برای انتخاب درست لازم است به ویژگی‌های کابینت و آشپزخانه خود توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *