ویژگی‌های کابینت لوکس و لاکچری

کابینت لوکس و لاکچری

کابینت‌ها می‌توانند آشپزخانه را تبدیل به محیطی لاکچری کنند یا برعکس، تصویر آشپزخانه شما را خراب کنند. کابینت آشپزخانه جدا از نقشی که در سازماندهی و نگهداری لوازم آشپزخانه دارد، مرکز توجه یک آشپزخانه است. بنابراین، اگر آشپزخانه‌ای لوکس می‎خواهید، لازم است به فکر کابینت لوکس و لاکچری باشید. باید با روی کابینتی سرمایه گذاری کنید که عملکرد و زیبایی آشپزخانه شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد. اما چه چیزهایی باعث لوکس شدن کابینت آشپزخانه می شود؟ کابینت لوکس و لاکچری چه ویژگی‌هایی دارد؟ این مقاله به شما کمک می کند که به پاسخ این سوالات برسید.

 

سبک طراحی

کابینت‌ها معمولا در یکی از سه سبک کلاسیک، نئوکلاسیک، و مدرن ساخته می‌شوند. یکی از سوالاتی که همیشه برای مشتریان کابینت به وجود می‌آید این است که کدام سبک شیک‌تر است. هر کدام از این سبک‌ها ویژگی‌ها و زیبایی مخصوص به خودش را دارد. این تصور که یک سبک سبکی لاکچری‌ست و سبک دیگر خیر، تصور غلطی‌ست. این که کابینت شما چقدر شیک و لاکچری به نظر می‌رسد به عوامل دیگری بستگی دارد. بنابراین، شما باید سبکی را انتخاب کنید که متناسب با سلیقه شما و سبک طراحی کل منزل شماست.

 

متریال مورد استفاده در کابینت

بیش از هر چیزی این متریال کابینت است که تعیین می‌کند یک کابینت لوکس و لاکچری به حساب بیاید یا خیر. زیرا، این متریال کابینت شما است که دوام و ظاهر آن را تعیین می کند.

متریال‌های مختلفی برای ساخت کابینت باکیفیت و لوکس وجود دارد. در بین آن‌ها چوب طبیعی مهم‌ترین متریال است. چوب طبیعی برای ساخت کابینت کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و کابینت کلاسیک ساخته شده از جنس چوب گران‌ترین نوع کابینت به شمار می‌رود.

کابینت ممبران نیز کابینتی لوکس محسوب می‌شود. این نوع کابینت که در سه سبک کلاسیک، نئوکلاسیک، و مدرن تولید می‌شود، بسیار با کیفیت بوده و ظاهری شیک دارد. به همین دلیل، کابینت ممبران کابینتی پرطرفدار است.

کابینت انزو که معمولا برای سبک نئوکلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، با ویژگی‌های بی‌همتای خود در رده‌ی کابینت‌های شیک است. این کابینت طراحی منحصر به فردی دارد و باعث می‌شود آشپزخانه نئوکلاسیک شما در خانه بدرخشد.

در کابینت‌های مدرن کابینت هایگلاس با سطح براق و شیشه‌ای خود آشپزخانه‌ای لوکس خلق می‌کند. اگر طرفدار سبک مدرن هستید و می‌خواهید کابینت لوکس و لاکچری داشته باشید، توصیه می‌کنیم کابینت هایگلاس را انتخاب اول خود قرار دهید.

 

کابینت لوکس و لاکچری
رنگی روشن و خنثی برای کابینت لوکس نئوکلاسیک، انتخابی بی‌نظیر است.

 

رنگ کابینت

قدرت رنگ را اصلا دست کم نگیرید. انتخاب رنگ کابینت در میزان زیبایی آشپزخانه‌تان یکی از مهم‌ترین عوامل است. خوب، حالا چه رنگ‌هایی برای کابینت انتخاب کنیم؟

بهترین رنگ‌ها برای داشتن آشپزخانه‌ای لوکس عبارت‌اند از:

  • سفید
  • صدفی
  • شیری
  • کرم
  • خاکستری
  • مشکی
  • و طرح چوب

در واقع طرح چوب و رنگ‌های خنثی و یا نزدیک به خنثی بهترین گزینه‌ها برای کابینت لوکس و لاکچری هستند. این رنگ‌ها تکراری و خسته کننده نمی‌شوند و به کابینت شما جلوه‌ی فوق العاده شیکی می‌دهند. همچنین، ترکیب برخی از این رنگ‌ها با هم می‌تواند آشپزخانه زیبایی خلق کند. به عنوان مثال، سفید و مشکی، سفید و طرح جوبِ قهوه‌ای، شیری و طرح چوب قهوه‌ای ترکیب رنگ‌های معرکه‌ای برای کابینت آشپزخانه هستند.

 

کارایی و نظم

ظاهر و کارایی اصلی ترین نکته برای کابینت آشپزخانه است. هر چقدر هم که کابینت آشپزخانه شما از بیرون زیبا باشد، اگر در داخل سازماندهی نشده باشد و از لحاظ کاربرد ضعیف باشد، باز هم لوکس نخواهد بود. یک کابینت باکیفیت و خوب باید همیشه هم در داخل و هم از بیرون دلپذیر به نظر برسد. بنابراین، مهم است که کابینت‌های شما دارای چند کشو، کابینت یا قفسه کشویی، و سایر ویژگی‌های منحصر به فرد باشد تا بتوانید وسایل و ظروف آشپزخانه را مطابق میل خود در کابینت‌ها جای دهید و سازماندهی کنید. خرید کابینت گران قیمت که کارایی چندانی ندارد هدر دادن پول است.

انواع نظم دهنده کابینت و نکات مهم آن

 

اهمیت نور

یکی از مهم ترین عوامل در لوکس به نظر رسیدن کابینت و محیط آشپزخانه نورپردازی مناسب است. نورپردازی اصولی و مناسب نه تنها باعث می‌شود هنگام آشپزی راحت باشید و از کار کردن در آشپزخانه لذت ببرید، بلکه محیط را جذاب‌تر و زیباتر جلوه می‌دهد و باعث می‌شود جزئیاتی که مدنظر دارید بیشتر به چشم بیایند. علاوه بر این، در انتخاب لوستر‌ها و آویزها نیز دقت کنید.

نور پردازی و کابینت لوکس و لاکچری
نورپردازی خوب یک آشپزخانه کوچک را به آشپزخانه‌ای لاکچری تبدیل می‌کند.

 

تناسب جزئیات

مورد مهم دیگر تناسب است. پیدا کردن تعادل مناسب بین سبک کابینت آشپزخانه شما با تزئینات و جزئیاتی که انتخاب می‌کنید، در لوکس و زیبا به نظر رسیدن فضای آشپزخانه بسیار موثر است. برای طراحی یک دکوراسیون متعادل و متناسب با کابینت‌ها می‌توانید از یک طراح داخلی کمک بگیرید.

 

جمع بندی

برای اینکه کابینت لوکس و لاکچری داشته باشید لازم است که چند مورد مهم را بدانید و به آن‌ها دقت کنید. اینکه چه متریال، رنگ، نورپردازی، و جزئیاتی را برای کابینت خود انتخاب می‌کنید زیبایی و لوکس بودن کابینت شما را تعیین می‌کند. با بررسی تمامی این موارد تلاش کردیم به شما کمک کنیم به فضای ایده‌آل خودتان در آشپزخانه برسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *