نحوه برچسب زدن کابینت | مراحل کامل

نحوه برچسب زدن کابینت

با گذشت زمان افراد زیادی ترجیح می‌دهند دکوراسیون خانه و آشپزخانه خود را تغییر دهند و تنوع ایجاد کنند. اما هزینه بازسازی آشپزخانه و زحمت جایگزین کردن کابینت‌ها مانع آن‌ها می‌شود. به هر حال، این کار کار راحتی هم نیست. ‌راه ساده‌ای که برای این ایجاد تنوع وجود دارد استفاده از برچسب کابینت است. با این برچسب‌ها می‌توانید نواقص کابینت‌تان را نیز بپوشانید. در این مقاله درباره‌ی برچسب کابینت و نحوه برچسب زدن کابینت خواهید خواند.

 

برچسب کابینت چیست؟

برچسب کابینت روی سطوح صاف کابینت‌های ساخته شده با انواع متریال‌ها می‌چسبد و ظاهری جدید برای کابینت‌ها به وجود می‌آورد. شما می‌توانید برای تغییر رنگ کابینت ام دی اف، هایگلاس، فلزی، و حتی سنگ کانتر از این برچسب‌ها استفاده کنید. از نقاط قوت برچسب کابینت متنوع بودن رنگ و طرح آن است، یعنی شما می‌توانید برچسب طرح چوب، طرح سنگ، ساده، مدل‌های فانتزی و … را در رنگ‌های بسیار متفاوت و متنوع ببینید و نسبت به نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. به علاوه، دو نوع مات و براق نیز وجود دارد. در واقع، گزینه‌های این روکش تقریبا نامحدود است.

مزایا و معایب تغییر رنگ ام دی اف با برچسب

 

نحوه برچسب زدن کابینت
استفاده از برچسب، راهی مقرون به صرفه برای نو کردن کابینت آشپزخانه.

 

برای چسباندن برچسب چه ابزاری نیاز داریم؟

تمیز و دقیق چسباندن این برچسب‌ها بسیار مهم است؛ زیرا، در غیر این صورت کابینت‌ها جلوه‌ی خوبی پیدا نمی‌کنند و نتیجه‌ای که می‌خواهید حاصل نمی‌شود. همچنین، برچسب کابینت زودتر خراب می‌شود. برای اینکه بتوانید این کار را با کیفیت بالا انجام دهید به این ابزار و لوازم احتیاج دارید:

  • متر
  • کاتر یا قیچی
  • کاردکی که تیز و برنده نباشد
  • خودکار یا مداد
  • سشوار

 

نحوه برچسب زدن کابینت

با مرحله به مرحله پیش رفتن و پیروی کردن از اصولِ نحوه برچسب زدن کابینت می‌توانید برچسب کابینت را به بهترین نحو بچسبانید و به نصاب برای انجام این کار نیاز نداشته باشید. البته توصیه می‌کنیم این کار را با کمک یک شخص دیگر انجام دهید.

مراحل نصب برچسب کابینت:

  1.  دستگیره‌های تمام درها و کشوها را باز کنید. دستگیره‌ها و پیچ و مهره‌هایشان را یکجا درون یک جعبه یا یک ظرف بگذارید.
  2.  سطوح کابینت را به خوبی تمیز کنید؛ طوری که هیچ گرد و غبار یا لک و کثیفی‌ای باقی نماند.
  3.  در این مرحله به تمام دقت خود نیاز دارید. باید سطح مورد نظر را با دقت بالا اندازه بگیرید و روی برچسب علامت بزنید.
  4.  برچسب کابینت را با کاتر یا قیچی، به اندازه‌ی مورد نیاز، ببرید. در این مرحله و مرحله‌ی بعد به طرح روی برچسب دقت کنید که کج یا برعکس نباشد.
  5.  قسمت سخت کار شما شروع شد. کاغذ برچسب را تقریبا ده سانتی‌متر جدا کنید و لبه‌ی برچسب را بر لبه‌ی سطح مورد نظر منطبق کنید.
  6.  حالا با کمک کاردک و با آرامش و دقت کم کم چسب را به سطح کابینت بچسبانید. به این نکته توجه کنید که نباید هیچ جباب و هوایی زیر برچسب بماند. پس کمک کاردک را جدی بگیرید و اگر حس کردید ممکن است حباب ایجاد شود، با کاردک اول هوا را خارج کنید و بعد ادامه دهید.
  7.  پس از آنکه برچسب را کامل چسباندید، روی سطح برچسب خورده سشوار بگیرید. گرمای سشوار کار شما را تثبیت می‌کند. اهمیت این موضوع برای دور چسب بالاتر است. می‌توانید علاوه بر سشوار از کاردک نیز استفاده کنید.
  8.  با همین روش همه‌ی کابینت‌ها را روکش کنید و در آخر سراغ دستگیره‌ها بروید. با کاتر یا یک جسم نوک تیز دیگر محل اتصال دستگیره را سوراخ کنید تا با وصل کردن دستگیره باعث جمع شدن و خراب شدن برچسب نشوید.
نحوه برچسب زدن کابینت آشپزخانه
با کمک کاردک و حواس جمع می‌توانید نتیجه‌ای مطلوب حاصل کنید.

نکته: اگر متوجه شدید که یک حباب از دستتان دررفته، با سوزن حباب را سوراخ کنید و با کارت یا کاردک هوا را خارج کرده و برچسب را صاف کنید.

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه جزیره

 

جمع بندی

نحوه برچسب زدن کابینت موضوع مهمی‌ست که پیش از اقدام برای این کار باید درباره‌ی آن بدانید. برای چسباندن برچسب کابینت نیاز به ابزار پیشرفته‌ای ندارید. لیست لوازم مورد نیاز را در این مقاله ذکر کردیم. پس از خواندن مراحل برچسب زدن کابینت می‌توانید تصمیم بگیرید که این کار را خودتان انجام دهید یا به فرد دیگری بسپارید. به هر حال، پس از اجرای کار آشپزخانه‌ای نو و کابینت‌هایی متفاوت خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *